2015-06-18, 08:52
Medlem
@Europe

Araberna har inte heller betett sig anständigt genom historien, och när det gäller att förslava och förtrycka andra folk tävlar araberna och européerna om förstaplatsen. Bägge folken har utsatt afrikaner för inhuman behandling, och ändå sitter man idag i stugorna och ondgör sig över alla "svartjävlar". Nej, européerna och araberna är tydligen rovdjuren i världen, krigstörstande galningar som kan hålla sig i 10-20 år, innan krigs- och erövrarabstinensen blir outhärdlig.
Citera
2015-06-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroehmer
@Statistenidittliv

Om ungrarna anförde dålig ekonomi som skäl för deras vägran att ta emot flyktingar hade jag sett annorlunda på saken, men nu handlar det enbart och uteslutande om att de tror att invandrarna ska "sätta på" varenda ungerska med föresatsen att blanda ut den ungerska befolkningen, och därför kan jag inte tolerera deras agerande.

Ja du kan väl åka ner till Ungern och förklara för Ungrarna att det är deras skyldighet att släppa in dessa människor så de kan ge tillbaks för gammal ost. Jag är säker på att förlaget kommer att bli jättepopulärt.
Citera
2015-06-18, 08:54
Medlem
@Turistparadiset

Man kontrollerar flygplatser, hamnar och järnvägsstationer, tro inget annat. Att bevakningen skulle vara obefintlig är bara påståenden från de "objektiva" alternativa medierna, som drivs av ett hat mot invandring och politisk korrekthet.
Citera
2015-06-18, 08:57
Medlem
Citat:
@Europe

Araberna har inte heller betett sig anständigt genom historien, och när det gäller att förslava och förtrycka andra folk tävlar araberna och européerna om förstaplatsen. Bägge folken har utsatt afrikaner för inhuman behandling, och ändå sitter man idag i stugorna och ondgör sig över alla "svartjävlar". Nej, européerna och araberna är tydligen rovdjuren i världen, krigstörstande galningar som kan hålla sig i 10-20 år, innan krigs- och erövrarabstinensen blir outhärdlig.

Afrikas folk har varit väldigt duktiga på att göra det mot varandra också.
Citera
2015-06-18, 08:58
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Citat:
De respekterar oss inte av följande anledning: Vi har inte betett oss anständigt mot dem genom historien!
Menar du den där gången när vi gav dem tio gånger högre BNP än de någonsin haft?

Eller när vi gav dem traktorer, TV-apparater, mobiltelefoner, rinnande vatten, vägar, hjulet, ett skrivspråk och städer, saker de aldrig själva klarat att uppfunna?

Eller den där gången när vi uppfann botemedlet mot de sjukdomar som plågat dem i tiotusentals år och gav till dem?
Citera
2015-06-18, 09:00
Medlem
@Statistenidittliv

Det handlar inte om att betala för "gammal ost", utan om att visa solidaritet med utsatta människor. Som sagt behöver man inte ta emot alla, utan det räcker om man åtar sig ett ansvar för ett antal flyktingar. Ungern har dessutom inte ålagts att ta emot många flyktingar, utan det rör sig om på sin höjd 800 individer.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
@Statistenidittliv

Om ungrarna anförde dålig ekonomi som skäl för deras vägran att ta emot flyktingar hade jag sett annorlunda på saken, men nu handlar det enbart och uteslutande om att de tror att invandrarna ska "sätta på" varenda ungerska med föresatsen att blanda ut den ungerska befolkningen, och därför kan jag inte tolerera deras agerande.
Inte tolerera deras agerande? Du pratar om en hel nation här. Det är ingen liten hobbyklubb som kastar dart på torsdagar och knappt har folk till att spela en turnering.

Om nu Ungern förenat inte vill utspäda sin genpool med människor från någon annanstans, så är det väl deras rätt att stänga dörren? Vad hände med rättigheterna nu?
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
@Turistparadiset

Man kontrollerar flygplatser, hamnar och järnvägsstationer, tro inget annat. Att bevakningen skulle vara obefintlig är bara påståenden från de "objektiva" alternativa medierna, som drivs av ett hat mot invandring och politisk korrekthet.

Det hjälper väl föga när man inte kräver någon giltig ID-handling, vilket 90% av våra invandrare saknar.

-Är du terrorist eller krigsförbrytare?
-Nej, walla
-Ok, släpp igenom dem!
Citera
2015-06-18, 09:04
Medlem
Citat:
@Statistenidittliv

Det handlar inte om att betala för "gammal ost", utan om att visa solidaritet med utsatta människor. Som sagt behöver man inte ta emot alla, utan det räcker om man åtar sig ett ansvar för ett antal flyktingar. Ungern har dessutom inte ålagts att ta emot många flyktingar, utan det rör sig om på sin höjd 800 individer.

Men de har ju anledning att behandla oss illa, det skrev du ju själv. Jag vill då inte bli nästa offer som blir misshandlad och bespottad på bussen. Det tror jag inte Ungrarna vill heller.
Citera
2015-06-18, 09:07
Medlem
@Statistenidittliv

Jo, tyvärr. Men å andra sidan har vi sett liknande företeelser även i Europa, som på Brittiska öarna och Balkan.

@TheHollyhockGod

Detta gjorde man under den korta period då européerna försökte vara snälla mot afrikanerna, och denna period sammanföll med en tid av ekonomiskt välstånd. Sedan 1990-talet har dock attityden mot de icke-vita blivit sämre och sämre, och idag är hatet lika starkt som i början på 1900-talet.

@CannonDorf

Detta är bara konspirationsteorier. Jag tror knappast att polisen släpper in vem som helst.
Citera
2015-06-18, 09:10
Medlem
@Statistenidittliv

Där kan jag delvis ha förståelse för din ståndpunkt. Men samtidigt är risken större att man blir bespottad av människor med ursprung från tredje världen om man börjar med en etnonationalistisk retorik.
Citera
2015-06-18, 09:11
Medlem
Wretch32s avatar
Så jävla rätt av Ungern!

Nu är det väl bara att vänta på att Löfvens regering erkänner hela landet Ungern som rasister 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in