Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 03:52
Medlem
De gjordes ju en beskrivning på Lisa Holms signalement. Tror vi att de var de klädesplaggen son var de avgjörande fynden? Typ den vita/rosa Henry Lloyd jackan eller något...? Kommer inte ihåg vart jag läste hennes kläder hon ska ha haft på sig.
2015-06-18, 03:53
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Tittar man på kartan så är det rätt intressant att där tillhörigheterna har hittas, är precis efter den väg som går upp mot grabbarnas bostad. Det är mest sannolikt att man tog en kvällsrunda med bilen och slänga ut saker till höger och vänster.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab

Det är ju inte den bästa vägen mellan kaféet och bostaden, såndär med gräsvall i mitten. Dessutom en omväg. Om någon sett en bil där måste man reagera varför jag tror att vittnen sett någon där och berättat för polisen. Har undrat hur man kunde leta just där men tror jag fick svaret nu.
2015-06-18, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
En NORMAL våldtäktsman?
En "normal", okänd våldtäktsman kanske flyr från platsen. En för offret känd våldtäktsman har ju ett intresse av att inte bli identifierad. Oavsett om våldtäkten är genomförd eller inte. Första "inviten" kanske GM trodde att LH var intresserad - när hon inte är det så fortsätter han ändå och det spårar ur (OBS spekulationer).

Ja det jag menar är att då hade de kanske slutat som våldtäktsförsök istället för att hon dog.

Jag är lite inne på att AH vet mycket väl vem personen är som är GM

jag tror rutten är följande:

http://i61.tinypic.com/2wn1zxs.jpg
2015-06-18, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Det mest troliga att de har försökt få med alla grejer innan de åker, men glömmer handsken i adrenalin ruset. sedan sprids hennes tillhörigheter till höger och vänster på vägen via åkrarna upp mot bostaden, eller vid ett senare tillfälle.
Jag tänkte lite på det där. Det kan också vara så att de hämtade upp Lisas kropp i ladan och körde raka vägen till Martorp där de gömmer liket tillfälligt. När de kommer tillbaka tillbaka till sin bostad och ska gå ur bilen upptäcker det att det ligger en del av LH:s tillhörigheter kvar i bilen. Eftersom de inte vill ha något som anknyter till henne i bilen eller bostaden åker de en liten extrarunda för att dumpa sakerna. Troligt att det var på detta sätt? Svar nej, men tänkte bara ge en extra teori kring de irrationella dumpningsplatserna. Frågan är om detta ens är en trolig teori eftersom Lisas pappa antagligen fanns på plats när bröderna kom tillbaka från Martorp och i så fall hade sett om en bil åkte runt på åkrarna.
2015-06-18, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Någon kan säkert rätta mig, men jag körde vägen Västerplana - Husaby (där Martorp ligger ungefär halvvägs) och jag såg aldrig NÅGON söka i det området. Jo, på lördagen/söndagen såg jag poliser/bilar sökande utmed denna (asfalterade) väg. Men inga MP.

Och just det är väldigt konstigt. Du måste ju precis som jag ha noterat att Martorp är lite säreget. Finns det något egentligt bostadshus överhuvudtaget, förutom kåken mittpå egendomen som mer är att betrakta som en kontorsbyggnad?
Det ligger förhållandevis nära Lisas sista kända plats i livet och är inte bebott, vilket i praktiken innebär att vem som helst som känner till dess existens, eller genom åren på något vis fått eller skaffat sig tillgång dit, kan dumpa något man vill bli av med. Finns inget annat ställe som ser lika prydligt men övergivet inbjudande ut i närheten för en spårpatrull. Så varför ignorerades platsen?!
2015-06-18, 03:56
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det är ju inte den bästa vägen mellan kaféet och bostaden, såndär med gräsvall i mitten. Dessutom en omväg. Om någon sett en bil där måste man reagera varför jag tror att vittnen sett någon där och berättat för polisen. Har undrat hur man kunde leta just där men tror jag fick svaret nu.
Det här ju på kvällen, kan knappast tänka mig att det är speciellt ljust vid den tiden på dygnet och dessutom molnigt. Och jag ser inga hus i närheten av vägen som går via åkrarna.
En perfekt väg att slänga saker.
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-18 kl. 03:59.
2015-06-18, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vad i helvete snackar du om?

Så nu har MGM snott mopeden för att bli rammad av en annan person? Och var är Lisa då? Vad i helvete har dina fantasier med fallet att göra? Vad förklarar det, som inte andra idéer gör? Är Lisa och en av MGM på mopeden, som blir rammad av en tredje person? Vem för tillbaka mopeden och varför? Hur visste denna person X var mopeden skulle stå och vad för brott döljes av att ställa tillbaka mopeden?

Sluta posta skit!

En av gärningsmännen var på plats vid cafet när LH slutade och såg var mopeden stod, sedan ville han kanske prova den då hon skulle hem, det är då HAN ramar LH som sitter bakpå och i närheten av eller en bit ifrån gärningsmännens hus råkar LH ramla av och dör. Han blir nojig, får sedan hjälp av sin bror för att gömma kroppen, mopeden körs tillbaka och ställs på den plats där den var från början eftersom man visste var den stått.

Är det så svårt att begripa ??

Samt att man blir inte bara helt plötsligt en mördare och väldtäktsman när man är 30-35
2015-06-18, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Och just det är väldigt konstigt. Du måste ju precis som jag ha noterat att Martorp är lite säreget. Finns det något egentligt bostadshus överhuvudtaget, förutom kåken mittpå egendomen som mer är att betrakta som en kontorsbyggnad?
Det ligger förhållandevis nära Lisas sista kända plats i livet och är inte bebott, vilket i praktiken innebär att vem som helst som känner till dess existens, eller genom åren på något vis fått eller skaffat sig tillgång dit, kan dumpa något man vill bli av med. Finns inget annat ställe som ser lika prydligt men övergivet inbjudande ut i närheten för en spårpatrull. Så varför ignorerades platsen?!
Kanske för att man initialt betraktade det som en osannolik fyndplats för ett lik. Det finns djur där och folk som arbetar där så gott som dagligen. Jag tror att polisen istället riktade sina sök mot ödetorp, ruiner och liknande som hade varit mer sannolika platser för att dumpa ett lik.
2015-06-18, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
En av gärningsmännen var på plats vid cafet när LH slutade och såg var mopeden stod, sedan ville han kanske prova den då hon skulle hem, det är då HAN ramar LH som sitter bakpå och i närheten av eller en bit ifrån gärningsmännens hus råkar LH ramla av och dör. Han blir nojig, får sedan hjälp av sin bror för att gömma kroppen, mopeden körs tillbaka och ställs på den plats där den var från början eftersom man visste var den stått.

Samt att man blir inte bara helt plötsligt en mördare och väldtäktsman när man är 30-35
Varför ville han inte låna Lisas arbetskamrats moppe då? Hon åkte typ 10 minuter tidigare än när Lisa lämnade caféet. Varför var han intresserad av just Lisas moppe?
2015-06-18, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Ja det jag menar är att då hade de kanske slutat som våldtäktsförsök istället för att hon dog.

Jag är lite inne på att AH vet mycket väl vem personen är som är GM

jag tror rutten är följande:

http://i61.tinypic.com/2wn1zxs.jpg

Inte omöjligt. Men glöm inte att "fyndvägen" är en smal rackare som har gräs mitt i hjupspåren. Jag har kört mycket på Kinnekulle och har aldrig sett den förut. Om någon skulle köra omkring på den KANSKE det skulle väck uppmärksamhet? Lek med tanken att de åkt som du tror till Martorp och sedan åkt hem som ställt bilen. Sedan kunde de spridit ut grejerna om de varit ute och gått - eller så har de tagit bilen. Vad vet jag.
2015-06-18, 04:03
Medlem
Citat:
Jag menar att hon dog då hon ramlade av mopeden då hon ramades. Tror inte hon blev mördad, men dom kan ju skadad kroppen då dom velat gömma den så att det ser ut som OM hon blev mördad

Hade mopeden stödhjul eftersom den inte skadades när föraren rammas till döds? Eller körde någon annan mopeden och Lisa rammades av från bönpallen?

Hur menar du?
2015-06-18, 04:04
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:

Att man blir mördare vid 30-35 är dock mer sannolikt än det scenario du beskriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in