2015-06-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad jag minns så finns det olika versioner publicerade till allmän beskådan.

AJ plockar upp handsken.

AJ plockar upp handsken, JÅ plockar upp handsken, En av bröderna plockar upp handsken.

En av bröderna plockar upp handsken, AJ plockar upp handsken.

Men det finns ingen intervju där Arne säger att ingen annan än han själv rört handsken, även om han hoppar över hela kedjan som handsken gått i och bara säger, jag hittade handsken och lämnade den till polisen. Man får ju isåfall utgå ifrån att det han säger stämmer, att en anställd (en av bröderna), hans samarbetspartner och han själv har tagit i handsken.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Förstår fortfarande inte vart du vill komma. För mig är användningen av ordet "kvarlevor" trivialt och antyder vare sig det ena eller andra. Du har tydligen en annan uppfattning. Om du inte kände till att det finns en uppsjö av eufemismer för döda människor, så borde du veta det nu iaf.
Hade du nöjt dig med att åklagaren hade sagt obduktionen av BO.?
Eller anser du att han absolut måste säga offrets kvarlevor.?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surnisse
1. Trams, innan skolan slutade jobbade hon bara där på helgerna, skulle detta vara ett motiv till MORD ?

2. Bröderna tjänade bra med pengar och skulle inte riskera sin anställning.

Wake UP !

Det gjorde SLchefen också när han stal en jäkla korthållare i Asien för inte så länge sedan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Med omedelbart menar jag inom loppet av några minuter efter mötet med gärningsmannen.

Statistiken talar för det.
Platsen talar för det.
Tiden på dygnet talar för det.

Tidig kväll med fullt dagsljus och ingen har sett nått eller hört nått.

Gärningen skedde snabbt. Förmodligen med ett kraftigt slag emot huvudet.
Kan sätta 10kr på att hjälmen använts och att det är därför den är borta och att det är den de grävt så febrilt efter i ladan.

ja, här kommer min poäng igen.. när mötte hon gärningsmannen och var?

Varför undrar ingen det? Alla har bestämt sig utifrån vilda spekulationer, men det finns mängder med varianter som är lika eller mer sannolika.

edit (kanske för sent men..): Är förresten helt överens med dig angående att gärningen och mordvapnet låter troliga.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-06-17 kl. 23:21.
2015-06-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Framgår inte att fyndplatsen var låst.

Vet vi ens exakt var fyndplatsen är?

Visst bröt de sig in på ett ställe men det betyder ju inte att hon hittades precis där.
2015-06-17, 23:17
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten
Jag har tidigare nämnt min teori om tänkbara gm´s men det finns en sak som gnager lite extra i bakhuvudet, byggnaden där LH hittades var låst och polisen fick bryta sig in, vem har låst?, Hur många nycklar finns i omlopp?, Vilka har dessa nycklar? Har någon varit där inne efter att LH försvann men innan hon hittades? och i så fall borde dom reagerat på lukten, kanske något som såg annorlunda ut etc.

Kan dessutom inte riktigt släppa hur godsägaren AJ uttrycker sig, får känslan av att han vet mer än han borde, sen att MGM´s kroppsspråk enligt olika rapporter verkar skifta ordentligt vad gäller dessa 3 så tror jag ju inte någon av dom är oskyldig i dess rätta bemärkelse.

Hela denna utredningen och allt runt hela försvinnandet och mordet luktar unket, riktigt riktigt unket.

Framförallt låst på vilket sätt. Var det ett hänglås? Om hänglåset var öppet så är det bara att trycka in den utan nyckel så är det låst. Är det ett vanligt dörrlås så behvöer man heller ingen nyckel för att låsa om det ej var låst. Bara att ställa in så dörren låser när dörren slås igen.
2015-06-17, 23:18
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Men Arne kanske har ett alibi som inte vi känner till? Kanske hans fru eller någon vän var med honom under försvinnandet.

Om nu Bröderna var först på handsken, och arne därefter.
Skulle inte de kunna ge bröderna ett sorts alibi?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyngoallaz
Men va är det med ladan??? Polisen har genomsökt den (avspärrad antar jag)...hittar inget...någon hittar en handske som tydligen tillhör Lisa, ingen vanlig arbetarhandske antar jag...i ladan. Ladan spärras av... hittar inget, mp hittar ett kvitto där... ladan spärras av. avspärrningen släpps igen för att åter spärras av en eller två gånger??? har jag fel?

Jag undrar framförallt. Vad är "ladan" för något? En jättestor byggnad.. men fortfarande inte beskriven här i tråden.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Bra fråga och input. Jag har tidigare frågat liknande om "ladan".
Men ingen har egentligen pratat om varken caféet eller ladan i den här tråden trots "miljoner" inlägg. Alla pratar om ladan som "ladan" trots att den är kanske 1000 kvadratmeter stor och ingen har överhuvudtaget pratat om byggnaden där caféet är inhyst.

Alla verkar helt blockerade och inte ens utredningen verkar komma någonstans. Var f-n är mordplatsen? Ingen vet och ingen undrar.

Jo, egentligen har någon gjort det, bland annat jag, senast idag.

Citat:
Någon med anknytning till caféet som vet vad som finns på ovanvåningen, trappan på baksidan, vem har access till utrymmet?

Mopeden har alltså stått intill trappan i stort sett, jag finner det mycket intressant, Har polisen tagit sig en titt tro?

Ingen längre sträcka från mopeden till dörren på ovanvåningen, bakom dörren syns man inte, kanske har Lisa eller gärningspersonen varit där?

Jag undrar fortfarande vem som har access till ovanvåningen. En gärningsperson kan ha dragit upp lisa för trappan, vet vi om polisen ens har varit inne där?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten
Jag har tidigare nämnt min teori om tänkbara gm´s men det finns en sak som gnager lite extra i bakhuvudet, byggnaden där LH hittades var låst och polisen fick bryta sig in, vem har låst?, Hur många nycklar finns i omlopp?, Vilka har dessa nycklar? Har någon varit där inne efter att LH försvann men innan hon hittades? och i så fall borde dom reagerat på lukten, kanske något som såg annorlunda ut etc.

Kan dessutom inte riktigt släppa hur godsägaren AJ uttrycker sig, får känslan av att han vet mer än han borde, sen att MGM´s kroppsspråk enligt olika rapporter verkar skifta ordentligt vad gäller dessa 3 så tror jag ju inte någon av dom är oskyldig i dess rätta bemärkelse.

Hela denna utredningen och allt runt hela försvinnandet och mordet luktar unket, riktigt riktigt unket.

Är det bekräftat att byggnaden där BO fanns var låst? (Ladan)
Vad jag har förstått så var det verktygsboden utanför som de fick bryta sig in i.
Medlem
Är det bara jag som har tänkt tanken att fynden som leder emot gästarbetarnas hem kan ha placerats utav ut BO? Att BO medvetet dumpat saker längst vägen när hon förts bort? (Hans och Greta)

Vad som har hänt BO hur det har hänt är inget jag kommer att spekulera kring men den eventuella flyktvägen är för mig inget konstigt.
Om jag hade på ett "osynligt sätt" föra med mig BO ifrån platsen hade jag definitivt inte valt att färdas via den Ale' som leder upp emot godsägaren hus och även GM hus (känner till området) Om man istället tar den lilla vägen (där sannolikheten att man möter någon är näst intill obefintlig) där fynden har gjort kommer man upp på baksidan av huset vilket ger en större möjlighet till att inte bli upptäckt.
Man ha färdats emot huset för att sedan vända om och fortsätta småvägar upp emot Martorp (flickan kanske skrek) . De båda gästarbetarna känner förmodligen till stigarna och småvägarna väldigt väl.

Att fynd senare har hittats på de ställen det redan ha pågått sökinsatser är konstigt. Kanske har man bara gjort sig av med sakerna för att de inte skall finnas på brottsplatsen.
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Framgår inte att fyndplatsen var låst.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in