Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför i Herrans namn skulle kaféägarinnan ha presenterat Lisa för Arne och dessutom berättat för honom att det var första dagen som hon åkte till jobbet själv? Lämnade kaféägarinnan samma information till alla andra gästerna också eller var Arne en speciell gäst? Dessutom ska Arne ha lämnat information till polisen om litauernas förehavanden under förra veckan. Hur kan han veta någonting om deras förehavanden på fritiden, om han inte umgicks med dem privat?

Varför skulle hon inte kunna ha gjort det? Hon presenterade ju henne för honom och kan mycket väl ha sagt i förbifarten att det var första gången hon åkte till jobbet själv. Förstår inte varför det är så otänkbart. AJ är ju rikemannen med det fina godset så honom vill man nog prata med om ditten och datten och hålla sig väl med.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men det handlar ju inte om en handske i en lada.

Litauerna är nu PÅ SANNOLIKA SKÄL häktade för mord.

Det byter att VÄLDIGT mycket tyder på dem. Inte nån jävla handske i en lada.

Man har såklart mycket, mycket mer på dem. Alla saker som hittats, fyndplats för kroppen, vittnen och annat.

Allt detta hade varit planerat av någon utomstående menar du som har planterat allt detta och gjort det uppenbart för Tingsrätten att häkta dem på den starkare graden.

Du har sett för mycket film.
Denna teori är helt uteslutet. 100% uteslutet.

Tvärtom så finns det vad jag vet bara indicier som pekar ut Litauerna, inga vittnen som såg dom dräpa, inga tekniska bevis, indicier är just att det finns saker som pekar mot dem som nån lätt kan fabricera.

Litauerna har ju gott rykte hos alla så nåt plötsligt hjärnsläpp talar inget för.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Förlåt om jag låter dum nu. Men vad menar du och andra när ni skriver "Har en del på fötterna"?

Att att de s.k. "omständigheter" som åklagaren hänvisat till men som inte är teknisk bevisning är pekar åt brödernas håll i en inte alltför obetydlig mån, sen kan det visa sig vara fel ändå det är jag fullt medveten om.
Medlem
Ett långskott kan vara: den äldre brodern och kvinnan har inget med mordet att göra. Den yngre brodern kan dock ha sett antingen överfallet av Lisa eller något i alla fall, tex att GM rör sig vid deras bostad och strax innan dumpat kroppen och ev fynd, då den yngre brodern påstått sig vara hemma medan den äldre brodern var vid sjön.

GM uppmärksammar att hen blivit upptäckt av den yngre brodern, hotar denne till tystnad. När bröderna och AJ kollar ladan där de tar i handsken så förstår nog den yngre.

Det kanske kan förklara varför den äldre av dem agerat som vanligt medan den yngre varit avvikande.

Fast när jag läser denna text för mig själv så känns det lite hollywood...
2015-06-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har man varit i Sverige i två år så kan man med all säkerhet snacka engelska iaf!

Men alltså, det är ju en sak att små snacka på jobbet och förstå massa rättsligt snack. Vet du hur flytande de är i engelska eller svenska? Jag tippar på att de kan så de klarar sig alldagligt på sin höjd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag litar mer på AJ i det här fallet, bröderna hade all anledning att dra den storyn för mamman, förmodligen tänkte de inte så långt som att AJ kanske ger en annan version till media.
Jag håller med. AJ verkar mer pålitlig manmans version käns lite inövad😏
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
En sak som förbryllar lite men kan ha sin förklaring om man bortser från handsken. Polisen spärrade av ladan ytterligare en gång och gjorde nya sökningar. Kan det vara så att man fått info om att något kan ha flyttats eller saknas i ladan som borde funnits där och då av någon som vet vad som kan flyttats bort eller saknas.

Jag tänker närmast på någon form av emballage som kan vara allt från trä eller plåt till presenning eller plast. Något som man möjligen hittat på fyndplatsen eller omedelbar närhet och vill ta reda på var det kommer ifrån.

En tanke som någon.

Bra och ny input till tråden, faktiskt. (men har inget bra svar.. men är värt att komma ihåg)
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Och Arne själv tror ju att de är oskyldiga. Kan det vara information som kan fria dem som han har kommit med?
Var framgår det att han tror att de är oskyldiga?
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Han vill tala om att han skakat hand med Lisa. Vem vet om hans DNA råkar finnas även där, så som på handsken!
Men hur många dumskallar finns det i den här tråden egentligen
VAR står det att han har skakat hand med Lisa???
Om han nu har skakat hand med Lisa så är det på morgonen och Lisa jobbar hela dagen och kommer i kontakt med mängder av folk och har garanterat tvättat händerna otaliga gånger. Hur i helsike tror du att just hans DNA skulle finnas kvar på Lisas hand efter en hel dags arbete på ett café???
2015-06-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Problemet är väl snarast att GW inte är tillräckligt konsekvent i sin statistiska bevisföring. Om man nu kan kan avfärda närstående (vilket verkar rimligt) och personer som skulle ha en eventuell kärleksrelation till LH (miljön är fattig på personer i samma ålder, och då skulle det rimligen ha skett i Skövde där hon bor) så pekar det mot personer som bor i den aktuella brottsmiljön. Dessutom, om man nu strängt ska följa detta statistiska resonemang är litauer mer misstänkta än andra givet deras dokumenterat högre brottsincidens. Mängder av omständigheter tyder dessutom på att gärningsmannen/männen bor i området om föremål, och dessutom krvarlevor, från BO förekommer i närmiljön.
Förstår inte vad du talar om. "Statistisk bevisföring"? Vad vill/tror/tycker du att GW skulle sagt annorlunda? Du överanalyserar en journalist som frågat GW några specifika saker och GW har svarat på helt förutsagt sätt. Ingenting att höja ögonbrynen för.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vittnet är det ju bekräftat att det redan finns. Missing People inte minst.

Teknisk bevisning VET vi inte fanns vid häktningsframställan.

Så det är du som snackar skit mr född 87.

Hahahaha.
Okej.
Vad pekar mot dom?

Ge mig troliga och möjliga motiv?
Rån? - Dom tjänade 20K svenska i månaden. Motsvarar för fan det tredubbla i Litauen.
Våldtäkt? - Två bröder. Gifta/Förlovade. Små barn. Mitt på dagen..Tjej som jobbar där. Nja..
Olycka? Knappast. Hon tog hjälpen gick ifrån moppen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, här kommer det.
Det snackades om att kvinnan kan ha misstolkats (2 år i sverige, och även jobbat på caféet som städare)
Hon är häktad för grovt skyddande av brottsling, men ändå sitter folk här inne och försvarar bröderna och henne.
Det har snackats om att hon inte kan språket...
Bullshit!

Tolk kopplas in, för antagligen förstår man inte Litauisk brytning, eller så vägrar de att prata annat än just Litauiska - Något stämmer inte!

Så, där har du anledningen varför jag hänger upp mig på språket!

Fast hon hade ju en rysk tolk..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in