Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Och för en okunnig: vad är alibit?

Ingen som har svarat på den frågan har länkat till det matchprotokoll som sägs finnas en länk till någonstans i den här tråden, men så sägs det, det skall finnas bevis för att grabben har ett alibi. Nej, inte ens jag pallar att leta upp den där länken men väljer att tro på att den finns och är i ordning.

mvh
2015-06-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Blomberg är ett samhälle eller i äldre tal, en socken. Götene är centralorten och kommunnamnet.

Inte ens det. Blomberg är en stor gård, herrgård i en kyrksocken som heter Västerplana. Tillsammans med ett gäng andra socknar på "berget" Kinnekulle, som i sin tur är en del av ytan i Götene Kommun.
2015-06-17, 21:40
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag har fetat i det jag citerar. Nu tycker jag du säger emot dig själv lite.

Det är enligt google maps 1,2 km från deras bostad till Lisa's arbetsplats Café på klostret och 1,6 km från bostaden till gården i Marstorp där lisa hittades.

Rohna varken förtydligar eller tycker om att bli ifrågasatt, se dennes tidigare svar svar till mig.
2015-06-17, 21:41
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Motiv. Det finns massvis med människor som fantiserar om att döda. Bara för själva grejens skull. Kan vara så enkelt också.

Det är fantastisk masspsykos som spridit sig i denna träden. Om det nu visar sig att de häktade är oskyldiga så är det många, inkl. jag själv, som bör titta sig i spegeln och ställa frågan om det där med förutfattade meningar. Jag tror de är inblandade men misstänker att det kan vara mer folk inblandade utöver dem. Bara en känsla, inget annat.

Måtte de bara hitta den skyldige.

OM det mot förmodan inte är någon av bröderna så lär den skyldige gripas då det inte finns så många som har tillgång till fastigheterna.
Ett stor OM, men rätt folk sitter bakom galler.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Är du på riktigt?!
GW är öppen med hans alkoholvanor, och har sagt flera gånger att han super på sommaren och hösten! Sluta bete dig!

Jag vet exakt lika mycket som dig, och därför drar jag slutsatsen att det inte är troligt att det skulle vara en beundrare från t.ex Gävle... Varfan har du fått det ifrån?
Sluta med "hitte-på" nu!

Beundrare från Gävle? Que? Skulle det inte kunna finnas någon på närmre håll menar du?
Medlem
Har nu varit uppe igen, och åkt längs vägen där sakerna hittades. Svänger man av in på denna väg finns det inte ett hus i sikte som kan sett någon komma på vägen. De första husen på vänster sida som dyker upp är det hus litauerna bodde i, och det är en bit ifrån.

Jag kommer inte få någon logik i detta förrän jag fått veta var brottsplatsen är. Martorp där kroppen återfanns ligger väldigt avsides sett till händelseområdet, så GM måste bestämt sig för att dumpa kroppen just där, troligtvis för att denne kände till platsen. Har nu åkt från litauernas hus till fyndplatsen för kroppen, och det finns hundra andra platser jag hellre skulle dumpat en kropp på. Ängar, åkrar, sankmarker och jordkällare.

Varför ta sig hela vägen till hästgården?
Varför inte dumpa alla saker som återfunnits närmre fyndplatsen för kroppen? Kastat ut dem i skogen t.ex.

Tror inte litauerna skulle vara så korkade att de slänger prylar så nära sin egen bostad, och så öppet. Antingen så har GM tappat sakerna längs vägen eller så har någon placerat ut dem.

Även om valet av plats för dumpning av kroppen pekar på gärningsmän som kände till platsen tror jag fortfarande litauerna är oskyldiga. Magkänsla, logik och det faktum att de ser så mesiga ut att vilken snut som helst hade dragit ur dem ett erkännande på ett par timmar.
2015-06-17, 21:43
Medlem
Ny intervju med godsägaren - http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Angående mordet.
Citat:
– Men det kan hända att något har slagit slint, och det kan jag inte svara på. Det enda jag kan säga är att de får högsta betyg på att sköta jobbet, säger han.

Angående lämnade uppgifter.
Citat:
Arne Jönsson har själv hörts av polisen om brödernas förehavanden under förra veckan. Han säger sig ha lämnat mycket intressanta uppgifter i utredningen som polisen just nu arbetar med. Vad uppgifterna består av vill han i nuläget inte gå in på.
– Vi som vet något om det här har pratat med polisen, och det är inspelat på band, så det kommer att komma fram. Men just nu så vill jag inte gå in på den biten, säger Arne Jönsson.
Han vill vänta och se var utredningen landar innan han uttalar sig igen. Tills vidare tycker han att det är bra att bröderna sitter häktade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen som har svarat på den frågan har länkat till det matchprotokoll som sägs finnas en länk till någonstans i den här tråden, men så sägs det, det skall finnas bevis för att grabben har ett alibi. Nej, inte ens jag pallar att leta upp den där länken men väljer att tro på att den finns och är i ordning.

mvh
Spelade både pojkvännen och ex pojkvännen i samma lag samma dag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Beundrare från Gävle? Que? Skulle det inte kunna finnas någon på närmre håll menar du?

Jo, jag tog det som ett exempel!
Om det funnits någon "stalker" så hade det uppdagats redan på måndagen efter hennes försvinnande. Stalkers tenderar att försöka kontakta den de är intresserade av!
Ge upp nu!
Medlem
Ni som fortfarande tror på expojkvän eller någon annan ung GM i BO ålder, hur skulle denna person ha tillgång till byggnaderna där BO hittades? Måste i alla fall vara nån som har tillgång till stället.
2015-06-17, 21:44
Medlem
hasse aro tror mordet kan varit ovanligt grymt https://www.youtube.com/watch?v=1oEqafm0FBw
2015-06-17, 21:44
Medlem
Finns det något som talar emot att sonen eventuellt ska ha kunnat erbjudit sig att ta en rundtur på sin fyrhjuling med BO efter man stött på varandra utanför caféet av en slump? (Då hjälmen inte hittats) I min mening kan det vara såpass "enkelt" att kanske BO ramlat av under färden och avlidit omedelbart.

Kanske är helt ute och cyklar i min tristess, vem vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in