Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 20:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bra att 31-åringen överklagar beslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Exakt, ingen här vill se oskyldiga sitta inne men om hovrätten fastställer beslutet stärks tron på att den bevisning som åklagaren för närvarande har besitter viss styrka.

Naturligtvis vill ingen att oskyldiga skall sitta inne.

Just det. Detta är ett vad man kan kalla "dubbeleggat svärd". Skulle hovrätten ev. gå på åklagarens linje så stärks tron att den bevisning han framlade förnärvarande besitter just en viss styrka.

Vad än resultatet kan bli så är detta, som jag ser det i a f, mycket bra att häktningsbeslutet överklagas.
2015-06-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Det utesluter inte en olycka.
Låt oss säga att lisa var med om en olycka där GM panikhandlar vilket senare leder till att hon dödas.

Mord är mord, dråp är dråp, vållande till annans död är vållande till annans död. Kan vi nu sluta med samma inlägg om och om igen och istället läsa på om rubriceringar.

Polisen har varit väldigt förtegen om hur Lisa dött och hennes kropp men konstaterade under presskonferensen i lördags att det är ett "grovt brott som begåtts". Något om hennes kropp eller hur hon dog måste rimligtvis ha lett till dessa slutsatser från polisen sida, annars hade de även i denna bemärkelse varit försiktiga i sina uttalanden.
2015-06-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Fan det kanske inte är bröderna. Vad säger ni då?

På sannolika skäl är det bröderna och så länge den misstanken finns så ser jag ingen anledning att överhuvudtaget tvivla.
2015-06-17, 20:42
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

OM det mot all förmodan inte är bröderna, så är utsikterna goda för att isåfall gripa rätt GM då bara ett fåtal personer har tillgång till lokalerna där fynden gjorts.

Men återigen det är högst osannolikt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Det är knepigt att exakt bestämma när en kropp avled om det gått några dagar, se här:

OBS - icke trevliga bilder förekommer.

http://www.lul.se/Global/Extranät/Vårdgivare/ST_lakare/2015/Dokument%20från%20ST%20seminarium/Efter%20döden%202015-03-12.pdf

Vet inte om man exakt kommer att kunna avgöra det, om man inte får ett trovärdigt erkännade.

Jo, redan nu vet man exakt vilken dag som döden inträffade, det är väldigt enkelt att avgöra!
Likstelhet inträffar t.ex ett par timmar (max) efter döden, flugor lägger ägg ett par timmar efter det, och det tar ca 3 dygn för äggen att kläckas. Tro mig, polisen har full koll på när Lisa blev bragd om livet!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det blir inte rubriceringen mord om man inte klart kan konstatera om skadorna pekar på mord.

Obduktionen är ju inte klar så troligen vet de ingenting om vad hon dött av i detta läge. Sen vet man ju inte vilken kvalitet det är på obducenten heller.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Naturligtvis vill ingen att oskyldiga skall sitta inne.

Just det. Detta är ett vad man kan kalla "dubbeleggat svärd". Skulle hovrätten ev. gå på åklagarens linje så stärks tron att den bevisning han framlade förnärvarande besitter just en viss styrka.

Vad än resultatet kan bli så är detta, som jag ser det i a f, mycket bra att häktningsbeslutet överklagas.

Enig.
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Hur många invånare är det i de här byarna?
Det är inga byar utan gårdar.
2015-06-17, 20:43
Medlem
Citat:
Det är nog mycket möjlig att det inte är bröderna. Det innebär att riktige GM kommit undan på grund av att polisen gick på fel spår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Det är knepigt att exakt bestämma när en kropp avled om det gått några dagar, se här:

OBS - icke trevliga bilder förekommer.

http://www.lul.se/Global/Extranät/Vårdgivare/ST_lakare/2015/Dokument%20från%20ST%20seminarium/Efter%20döden%202015-03-12.pdf

Vet inte om man exakt kommer att kunna avgöra det, om man inte får ett trovärdigt erkännade.
Vad är det för bild? Förklara tack, vill ej klicka in själv.
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Ni kanske har tagit upp det här men jag kikade lite mer i PCs facebook. Han verkar studera maskinteknik. Känns inte helt omöjligt att han då har gjort en del jobb hos AJ i hans maskinhall. Om så är så borde PC och balterna känna till varandra rätt väl. Samt att PC kan ha tillgång till nycklar till AJs lador och skåp.

Nu har jag helt tappat bort mig eftersom jag inte hållit mig uppdaterad under det senaste dygnet. Vem är denne PC, och har den personen någon FB som du kan länka till?
2015-06-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Skall vi lägga till PC på listan över folk som triggat fantasin. Listan är nog inte komplett men här får du dom som jag minns bäst:

- Glada somalier i liten bil
- Kafépersonal
- Kaféägaren
- En speedwayförare
- Byfåne från Götene
- IS
- Ryssar
- Polacker
- Arne
- Arnes kollega
- Arnes son
- Ungdom på fyrhjuling
- Pappan
- Litauer

Någon skrev att det fanns några svenska kollegor till Litauerna häromdan. Andra det spekulerats om är ex-pojkvän, eventuell ny pojkvän, internetflört & skolkamrat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in