Citat:
Ursprungligen postat av
..anonym..
Vad är det som säger att det inte finns spår i bilen? De tekniska bevisen har inte offentliggjorts ännu, och är kanske inte ens färdiganalyserade.
Det fanns ingen teknisk bevisning när MGM anhölls, som jag förstått så fanns det inte heller någon teknisk bevisning när MGM häktades. Den tekniska bevisningen kommer eventuellt efter obduktionen, om Lisa blivit utsatt för sexuella övergrepp. När MGM ''omhändertogs" var Lisa kropp ännu inte hittad. Då var det fortfarande fråga om misstänkt människorov - inte mord. Jag antar Lisas föräldrar i tidigt stadium, efter att Lisa försvann, gav hennes hårborste eller någonting liknande till polisen för att hennes DNA skulle kunna jämföras med eventuella fynd, exempelvis om polisen hittade en misstänkt person utan att hitta Lisas kropp. I så fall skulle personens bil kunnat genomsökas och om Lisas DNA hade hittats så hade personen behövt en bra förklaring hur det kommer sig. Jag tar för givet att polisen redan gjort detta, men inte kunnat hittat någonting i MGMs bil som talar för att Lisa någonsin åkt i deras bil, vare sig död eller levande.