Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att de inte visste är bullshit. De hade ju kontakt med sin mamma och pratade då om den försvunna flickan. Visst fan hade de vetskap om försvinnandet.
Det visste jag inte. Har du någon länk för det? (Inte för att jag misstror dig, är bara nyfiken)
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hecate72
Dra inte för stora växlar på det där med ögonkontakten. I Litauen uppfattas det på ett helt annat sätt. Litauer brukar sällan söka eller behålla ögonkontakt, särskilt litauerna från landet vilket dessa gossar är.

Källa?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De talar inte flytande svenska. Inte flytande engelska. Använde lite blandning. Skarp brytning. Lågmälda och tysta. Svåra att få ögonkontakt med. Träffade dock inte kvinnan.

Tyckte du att de verkade konstiga på något vis, nervösa, aggressiva eller på något vis udda? Vad pratade ni om, om jag får fråga?
2015-06-17, 18:50
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Det är pressen som har använt detta ord, polisen säger Lisa Holm. Jag har i alla fall inte hört någon polis säga kvarlevor. Faktiskt har jag inte sett det andra platser än här på Flashback i denna sak
Citat:
En av de avgörande saker som det fortfarande saknas resultat från är obduktionen av Lisa Holms kvarlevor, enligt Lars-Göran Wennerholm.
åklagaren enligt aftonbladet
2015-06-17, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Det visste jag inte. Har du någon länk för det? (Inte för att jag misstror dig, är bara nyfiken)

Jag har tyvärr ingen möjlighet att länka nu men i Expressens intervju med mamman så uppgav hon att de konverserade på skype och att en av bröderna då nämnt att de hade gett DNA-prov till polisen samt att de hittat en handske eftersom en flicka försvunnit i närområdet.
2015-06-17, 18:52
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Kan intyga att han fiskade den tidpunkten och att äldre brodern var hemma då.

Såg du att han fiskade, var du med honom? Mellan vilka tider fiskade han?
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20978788.ab
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Var det i närheten av Martorp konfrontationen skedde?

Konfrontationen med MP. Svar ja. Läggas till bör dock att deras bostad ligger ganska nära gården där LH hittades. Gångavstånd.
Medlem
Hecate72s avatar
[quote=Forvirradbrud|53734914]Källa?[/QUOTE

Åk dit och se efter.
Har levt bland dem i många år.
2015-06-17, 18:53
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Det här med letat katt e väl bara en trådspekulation?

Det är det mesta som står i tråden. Spekulationer. Dom har väl bevisligen träffat på MPS i skogen om jag inte är helt fel ute. Vad som sagts/gjorts är mer oklart.

Mvh
2015-06-17, 18:53
Medlem
gubbroras avatar
Det är helt bisarrt vad många är fixerade om kroppen styckats eller inte. Jag är etthundra procent säker på att såväl polis som rättsläkare vet i vilket skick kroppen befann sig i vid påträffandet och i vilket skick den befinner sig i nu. Det är fullständigt oväsentligt att vi i tråden vet detta

Likadant är det med mängder av fakta. Polisen har hört ett stort antal människor, gjort mängder med tekniska undersökningar som allt sammanställs och utvärderas. Om det leder till att misstankarna stärks
mot de häktade kommer detta antagligen leda till åtal så småningom, annars kommer dom att friges och i bästa fall kommer någon annan att åtalas.

Det finns för många tomtar i tråden som pekar ut personer so skyldiga med namn utan något som helst underlag. Jag vill minnas att de första dagarna pekades en "nakentwittrare"ut som den skyldige och påstods ha flytt utomlands. På samma sätt pekas en ung kille ut nu eftersom han letade efter Lisa vidare pekas en äldre man ut bara för att han haft beröring med De häktade. Det finns för många stollar som sitter och fantiserar på pojkrummen och gottar sig i sexuella fantasier

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in