Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Har gått hela dagen och tänkt i samma banor faktiskt. GW tror att det är någon i hennes ålder, och det förklarar även varför hon lämnar moppen MED hjälmen.

Gick lösa rykten här innan om att det var pojkvännen/ex pojkvännen som var ute och körde? Är dessa ryktern helt borta nu eller? Alibi?
2015-06-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Ganska säkra källor som jag hört det här med skåpet ifrån. Men att hon hittades väldigt dåligt skick är det väl inga tvivel om eftersom dom inte kunde fastställa att det var Lisa för ens dagen efter.

Om nu kroppen var i "väldigt dåligt skick" så hade det naturligtvis tagit längre tid att identifiera henne. Poliserna som hittade henne under sen kväll fastslog att det med största sannolikhet var Lisa, föräldrarna identifierade henne sedan tidigt på lördag morgon. Alltså tog det inte speciellt lång tid att identifiera...
2015-06-17, 16:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det var kraftiga, byiga vindar mitt på dagen, växlande molnighet, och på eftermiddagen kom det lite regnstänk. Hur vädret var mellan 6 och 7 på kvällen kan min vän dessvärre inte uttala mig om.
Det kan jag. Enligt rl.se var det 18 grader, NV 4 m/s och sprucket på Skövde flygplats kl 18:20, ca 4 mil från Blomberg.
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
www.expressen.se/nyheter/polisen-tar-ner-avsparrningar/
verkar som att teknikerna koncentrerar sig på ett visst ställe nu för att söka efter ytterligare bevis m.m
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Det kan ju ha varit blåsigt just i Blomberg. Sju mil är ändå en lång sträcka. Har varit med om att det varit blåst samt vindstilla mellan två platser inte längre än 3 km.

Fast det är ju frågan om hur de misstänktas veranda är placerad. Det kan vara blåsigt 10 meter bort men i lä helt annorlunda. Om vädret ska avhandlas som en viktigt- varför glömma det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
http://www.expressen.se/gt/gw-persson-tveksam-till-aklagarens-bevis/

Enligt denna artikel med GW, säger han att det är advokaterna som har yppandeförbud, men i tråden skriver flera att alla har yppandeförbud.
Någon som kan reda ut vad som gäller?

Åklagaren har begärt yppandeförbud för advokterna. Sedan skämdes han lite grand efter att ha kritiserats för att vara den enda som får och har uttalat sig och idag lagt till att även han ska avhålla sig från att prata.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-17 kl. 16:43.
2015-06-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Gick lösa rykten här innan om att det var pojkvännen/ex pojkvännen som var ute och körde? Är dessa ryktern helt borta nu eller? Alibi?
Alltså, du måste ju bara trolla, eller är du möjligtvis inavlad? Pojkvännen har alibi, vilket har diskuterats flitigt genom hela tråden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Om nu kroppen var i "väldigt dåligt skick" så hade det naturligtvis tagit längre tid att identifiera henne.

Eh, nä. Kroppen kan se hur illa åtgången ut som helst utan att det för den sakens skull blir svårare för föräldrarna att identifiera hennes ansikte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Gå tillbaka till sängen och dröm vidare.

Varför skulle han?

Detta är ungefär exakt de ryktern jag har hört också från folk som bor där...Inte säkert att det är sant men samtidigt kanske finns någon sanning i det.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Tänk så här. Du har nyss begått ett mord du inte planerat och vet inte vad du ska göra med kroppen, du har panik. Självklart väljer du då att gömma liket på en plats du känner till och är bekant med. Därav valde bröderna Martorp trots att det givetvis inte var den bästa platsen. Men jag tror som sagt att tanken hela tiden var att flytta liket inom en relativt snar framtid. Dessutom kanske de valde en plats på Martorp som bara de eller ett fåtal hade tillgång till.

Okej, jag tänker så, och då uppstår nästa problem, även när jag har flyttat kroppen så finns spår av ond bråd död kvar på platsen där kroppen var placerad, hur ska jag komma ur det, jag kan fortfarande bindas till en död människa, vad tjänade jag på att mellanlagra kroppen på en plats som någon annan med stor sannolikhet kommer att besöka någon gång.
2015-06-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jo, jag kan förstå vad du menar. Jag pratar dock inte om beslut från HovR:n som fattas samma dag. Jag pratar om tiden fram tills dess - den tiden kan den frihetsberövade aldrig få tillbaka. Av den anledningen efterlyser jag alltid mer eftertanke i de lägre instanserna.

Vad gäller tingsmeriteringen. Jag skulle vilja hävda att jag en gång i tiden satt vid Sveriges bästa TR. Men, vad innebär det? Att det inte begicks fel i rättsutövningen i den aktuella TR:n? Absolut inte. Således är det av yttersta vikt att våra rättsutövare i TR:n iakttar än större försiktighet innan det överhuvudtaget går upp till HovR:n.

En slarvig tingsrätt, enligt dina beskrivningar, är helt klart ett rättssäkerhetsproblem, speciellt om det är systematiskt.
2015-06-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Är det möjligt att Lisa begick självmord?

Den frågan kan du väl besvara själv bäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in