2015-05-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltine
så att man slipper bära en massa öl över halva staden

Min plan är att köpa en shoppingvagn på typ ÖoB och sedan dumpa själva väskan därav sedan bara stapla flak/knyta dem på vagnen. Man ska bara tänka på vikten av vagnen.

Annars skulle jag vela bumpa hans post, någon som vet kostnaden på cider/öl? Boardershop har ju drygt 100 dkk för ett flak cider men kan man hitta sådana priser i Köpenhamn?

Sist jag var i Köpenhamn var jag dum att inte kolla priser men ett flak cider för 200-300/ öl för 100+ är ju nästan systemetpriser...
Citera
2015-05-28, 14:35
Medlem
colt94s avatar
Hej var nere i Danmark denna veckan men tyckte det var billigast att handla på båten men om det inte finns på båten så kolla priserna för det kan vara dyrare än i Sverige.

Detta var i Fredrikshamn.
Citera
2015-05-28, 15:44
Medlem
c.showalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myxomati

Sist jag var i Köpenhamn var jag dum att inte kolla priser men ett flak cider för 200-300/ öl för 100+ är ju nästan systemetpriser...

Handlar du öl i en vanlig matbutik i Köpenhamn så betalar du samma priser som i Sverige, typ. Du kan dock köpa kyld starköl vilket ju är trevligt.
Spriten däremot är typ halva priset för finmärken och ännu lite billigare för fulmärken. Så ska du köpa nått billigt i en matbutik så köper du sprit eller fulvin. Ölen som du heller inte kan panta i Sverige gör du ingen vinst på.
Citera
2015-06-10, 23:04
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Citat:
Min plan är att köpa en shoppingvagn på typ ÖoB och sedan dumpa själva väskan därav sedan bara stapla flak/knyta dem på vagnen. Man ska bara tänka på vikten av vagnen.

Annars skulle jag vela bumpa hans post, någon som vet kostnaden på cider/öl? Boardershop har ju drygt 100 dkk för ett flak cider men kan man hitta sådana priser i Köpenhamn?

Drivein bottleshop har rätt dåliga priser om det är den du menar, dock bra sortiment. Nej, ta en promenad till netto eller fakta istället och köp spriten eller vinet som finns på tillbud där, brukar vara rätt sinnessjuka priser jämfört med systemet i alla fall. Vet dock inte om det är bättre priser på öl och cider
Senast redigerad av Besviken.Fredrik 2015-06-10 kl. 23:11.
Citera
2015-06-10, 23:10
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Kan tipsa alla om den här siten, bra för att få överblick över vilka tilbud som finns och vad som gäller för tillfället

http://www.tilbudsugen.dk/tilbud/spiritus
Citera
2015-06-17, 16:14
Medlem
Men isåfall, kan man förvänta sig ett sånt här pris i centrala Köpenhamn?

http://driveinbottleshop.dk/?produkt=carlsberg-pilsner-24-st

Typ, på Netto, Aldi, Lidl? Skulle vara drygt att komma in till staden och inse att man gått back 100 kronor för att man inte köpte där istället...
Citera
2015-07-04, 12:48
Medlem
Mogaku-sans avatar
Finns det någon schysst butik i Fredrikshamn som saluför Bacardis silver och guldrom till vettigt pris? Gärna inom lämpligt gångavstånd då vi bara tänkt strosa runt och kanske äta och dricka något gott innan hemfärd.
Citera
2015-07-04, 13:07
Medlem
Citat:
Men isåfall, kan man förvänta sig ett sånt här pris i centrala Köpenhamn?

http://driveinbottleshop.dk/?produkt=carlsberg-pilsner-24-st

Typ, på Netto, Aldi, Lidl? Skulle vara drygt att komma in till staden och inse att man gått back 100 kronor för att man inte köpte där istället...
Då är det priset ändå nästan tre gånger så högt som i Tyskland!
Citera
2015-07-04, 13:16
Medlem
Om man inte orkar stiga av båten så finns detta att tillgå.

Scanlines, Helsingborg-Helsingör. Dricka sida 30-40.

http://issuu.com/scandlines/docs/scl-hh-juni-aug-2015?e=4403507/13236700
Citera
2015-07-22, 21:54
Medlem
Hollywood4096s avatar
Tjo alla Flashbackare!
Ska åka till Danmark på fredag. Undrar några saker om valutan. Ska givetvis köpa alkohol och lite andra saker.

Vi åker över från Helsingborg till Helsingör. Tänkte dra till Netto eftersom en kompis sa att de har billig alkohol där, tur som var så hade dem det, gick igenom deras nyhetsblad, flak öl för bara 95 kr. De måste ju vara danska kronor givetvis, men om jag betalar med kortet, dras det 95 kr eller mer?

Blev impad av priserna, en sourz flaska för 75 spänn, i Sverige kostar den 169 :-
Ska handla på båten också. Vad tror ni?
Citera
2015-07-22, 22:33
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywood4096
Tjo alla Flashbackare!
Ska åka till Danmark på fredag. Undrar några saker om valutan. Ska givetvis köpa alkohol och lite andra saker.

Vi åker över från Helsingborg till Helsingör. Tänkte dra till Netto eftersom en kompis sa att de har billig alkohol där, tur som var så hade dem det, gick igenom deras nyhetsblad, flak öl för bara 95 kr. De måste ju vara danska kronor givetvis, men om jag betalar med kortet, dras det 95 kr eller mer?

Blev impad av priserna, en sourz flaska för 75 spänn, i Sverige kostar den 169 :-

http://coinmill.com/DKK_SEK.html#DKK=95
Citera
2015-07-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywood4096
Tjo alla Flashbackare!

Det dras mer än 95 svenska ja. Spontan gissning 120?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in