2015-06-16, 17:31
Medlem
Har precis flyttat in hos flickvännen som bor i villa. Hon lever efter devisen "allt löser sig nog själv", vilket naturligtvis är idiotiskt.
Jag tänkte därför se till så att vissa av de mindre fungerade sakerna fungerar bättre. En sådan är hennes häckar som är på tok för höga och vildbevuxna eftersom hon inte gjort något med dem på 4-5 år.

Jag kan dock inget om detta själv utan tänkte hyra in hjälp. Problemet? Jag vet inte vart man vänder sig. Försökte leta på nätet efter "trädgårdsmästare" men det verkar inte vara vad man ska leta efter. Kanske kan någon här hjälpa mig på traven?
Citera
2015-06-16, 17:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Sök på trädgårdsservice. Vi har bl.a en stor aktör i staden som hanterar just detta ämne som du beskriver.
Citera
2015-06-16, 20:38
Medlem
Häcklippning kan man prova söka på med och som sagt trädgårdsservice.

Klippa gräs osv man får prova sig fram.
Citera
2015-06-17, 14:13
Medlem
Du kan hyra verktyg på de flesta byggmarknader. Det blir mycket billigare.

Om du vill att någon annan ska göra jobbet så finns det pensionärer som kan göra jobbet åt dig. Beroende på var du bor i landet så finns det polacker som gör div arbeten. Dom brukar lägga lappar i brevlådan. Gällande pensionärerna så kommer jag inte ihåg vad dom heter men kan ta reda på det om du tycker att det är intressant.
Citera
2015-06-18, 00:49
Medlem
Stort tack alla tre för era svar!

Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Gällande pensionärerna så kommer jag inte ihåg vad dom heter men kan ta reda på det om du tycker att det är intressant.
Vore jättesnällt om du kunde göra det. Skulle uppskattas väldigt mycket!
Citera
2015-06-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
Stort tack alla tre för era svar!

Vore jättesnällt om du kunde göra det. Skulle uppskattas väldigt mycket!

Veteranpoolen heter en, pensionerspoolen är en annan tror jag. Kolla med dom. Tror ca 400kr i timmen
Citera
2015-06-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bt-11
Veteranpoolen heter en, pensionerspoolen är en annan tror jag. Kolla med dom. Tror ca 400kr i timmen
Vereranpoolen var det jag tänkte på. Tack! Slapp jag leta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in