Det är fråga om tretton minuter, inte fem, från det hon skiljs från R och L för att gå till mopeden. Möjligtvis tar hon på sig något extra vid mopeden, även om hon skulle vara extremt långsam så att det tar fem minuter så hindrar inte det att gm kan stå där och försöka ha någon form av konversation medan hon klär sig och sen kallpratar de vidare ytterligare åtta minuter innan hon skickar iväg ett sms hem. Sju minuter senare är hennes iPhone död. Där händer någonting.
Förmodligen att gm missuppfattar anledningen till Lisas sms eller tar illa vid sig på grund av att han ser samtalet på ett helt annat sätt än vad hon gör.
Om gm sitter vid bordet när hon kommer så är det någon hon känner. Och som hör till omgivningen.
Det är fråga om tretton minuter, inte fem, från det hon skiljs från R och L för att gå till mopeden. Möjligtvis tar hon på sig något extra vid mopeden, även om hon skulle vara extremt långsam så att det tar fem minuter så hindrar inte det att gm kan stå där och försöka ha någon form av konversation medan hon klär sig och sen kallpratar de vidare ytterligare åtta minuter innan hon skickar iväg ett sms hem. Sju minuter senare är hennes iPhone död. Där händer någonting.
Förmodligen att gm missuppfattar anledningen till Lisas sms eller tar illa vid sig på grund av att han ser samtalet på ett helt annat sätt än vad hon gör.
hon kan ju själv ha stängt av mobben pga hemfärd med moppe
En liten vild spekulation;
När LH ska åka så ropar en kvinna vid ladan tvärs över vägen på henne, hon går då över vägen till ladan kanske tar av sig en handske och hälsar på sin mördare som slår ner henne, stryper etc.
En förklaring till att handsken hittas där.
Kvinnan släpar in liket i bil, slår sönder mobil osv sprider tillhörigheterna längs vägen till skjulet där hon lägger kroppen.
Kvinnan är frun till en av männen i utredningen, motivet är svartsjuka.
Hon kanske tror eller vet att LH har "haft ihop de med sin man"...
Jag har inte läst alla inlägg i den här massiva tråden så denna teori kan ju ha dykt upp förr, om inte så är de här nu.
Jo jag skrev innan om att jag tror att det är frun som fått frispel och råkat döda henne att det är hon hon har stött på på baksidan. Men fick ingen respons på detta.
Fast den exakta tidpunkten för när de 3 kollegorna lämnade arbetsplatsen, det har väl inte offentliggjort för allmänheten? Som jag förstått det så kan det vara allt från ca 18.10 till 18.20.
Inte svårt för GM att gömma sig där och baksidan syns inte från vägen. Övergreppet kan ha skett bakom tillbyggnaden. Men här har väl aldrig varit avspärrat?
Håller med; frågan är relevant, men rent tekniskt så går det att lösa. MEN, om vi antar att dessa bröder är skyldiga, vilket vi inte vet i nuläget - tror jag inte man behöver hänga upp sig på DNA-profilen. Vi kan hoppas att från att den skyldige, som ju i så fall är en vanlig knegare och ingen överintelligentkunnigmästermördare, lämnat ifrån sig fingeravtryck, håravfall, fotspår eller textilier i anslutning till mordplatsen, kroppen eller fyndplatsen...
En liten vild spekulation;
När LH ska åka så ropar en kvinna vid ladan tvärs över vägen på henne, hon går då över vägen till ladan kanske tar av sig en handske och hälsar på sin mördare som slår ner henne, stryper etc.
En förklaring till att handsken hittas där.
Kvinnan släpar in liket i bil, slår sönder mobil osv sprider tillhörigheterna längs vägen till skjulet där hon lägger kroppen.
Kvinnan är frun till en av männen i utredningen, motivet är svartsjuka.
Hon kanske tror eller vet att LH har "haft ihop de med sin man"...
Jag har inte läst alla inlägg i den här massiva tråden så denna teori kan ju ha dykt upp förr, om inte så är de här nu.
Då är åklagaren helt fel ute med tanke på vad hon häktats för.
Inte svårt för GM att gömma sig där och baksidan syns inte från vägen. Övergreppet kan ha skett bakom tillbyggnaden. Men här har väl aldrig varit avspärrat?
Har man uteslutit att GM gömt sig i tillbyggnaden eller kommit från det hållet av nån orsak?