Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Miljonbelopp????
Då borde det vara någon rik person som begått brottet...knappast den som är hemlös eller psykiskt sjuk.
Nä detta låter för otroligt!

Vad jag har förstått
Är Johan systerson till markägaren alltså
Väldigt förmögen! Inte helt omöjligt att a*ne själv varit med
På detta!
Kolla filmen som lades upp på youtube 13 dagar innan försvinnandet!
Jag tror det ligger något i de, att de va planerat och tror dock inte litauerna ligger bakom
Det klippet!

Länk http://youtu.be/n3IuUuNV_zk
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
De avgör väl bevisframställningen i åklagarens regi och om det räcker att gå vidare med.
Om du inte kan beskriva saken klarare än så, så har du uppenbart inte fullt ut begripit vad du pratar om.

Tegnér var först med att karakterisera det där:
Vad klart du ej kan säga, vet du ej
Med tanken ordet föds på mannens läppar
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.
Bannlyst
Jag var med i sökandet och kan avslöja att ena fyndet som gjordes i samband med ett fynd tillhörande Lisa var ett tomt cigarettpaket från Litauen. Därav gjorde polisen kopplingen till Litauerna
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Du har inte barn antar jag??
Då skulle du förstå det kraftfulla agerandet.

Nu var jag lite snabbare med skrivandet än i tanken, jo jag hade också agerat likadant om jag fann mitt barns moped på det sättet...
2015-06-16, 23:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Intressant! Kan han under dagen, kvällen, det sista sms:et eller alternativt senare fått någon indikation på att allt inte stod rätt till? Jag vill inte låta som en foliehatt men hans agerande var både snabbt och kraftfullt...

Eller om det tidigare framförts något slags hot ? (Eller har han haft offensiva uppdrag som kan ge något allvarligare "backlash"? Någon i tråden kommenterade att han haft "kamikaze uppdrag"....vad som nu avses med det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Jag kommer med min teori igen och hag tror gubben har något med det hela o göra

OBS TEORI:

Gubben som är chef över dessa två tänder på småflickor och tycker Lisa är en pingla. Han säger till sina arbetare att han är sugen på Lisa och att de två ska ordna henne åt honom. De två bröderna gör som chefen säger och tar Lisa, Lisa gör inte som gubben vill och han ber dem göra något med Lisa. När man kommer allt närmare de misstänkta GM flyr chefen til

Först och främst, nej.

Sen, ifall ditt parallella universum mot förmodan skulle existera. Tror du inte att männen vid det här laget skulle berättat detta?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Men i ärlighetens namn har vi knappt fått höra någon "för" bevisning heller men visst det kan vara vinklat i media men media bestämmer inte de misstänktas öde, och tur är väl det.

Jag menar inte så heller. Vi hör att åklagaren har möjligen ett starkt fall och att rådman bedömde blixtsnabbt. Allt detta ingår i den diskursen som tjänar åklagaren - och dessutom bilden av vad som sker just nu bland allmänheten. Hade det varit helt motsatt - att försvaret är de som i första hand styr förundersökningen och att åklagarna belagts med förbud så hade nog en radikalt annorlunda bild framträtt i media och här.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-16 kl. 23:47.
2015-06-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om du inte kan beskriva saken klarare än så, så har du uppenbart inte fullt ut begripit vad du pratar om.

Tegnér var först med att karakterisera det där:
Vad klart du ej kan säga, vet du ej
Med tanken ordet föds på mannens läppar
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.

Debattera istället för att förolämpa, tönt. Du har redan farit med felaktigheter i vad som ska vara ditt, men inte mitt, yrke - nämligen att åklagare får hålla tyst om saker. Detta är som jag förstår saken olagligt.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-16 kl. 23:48.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men pappan med militär var och letade samma kväll hon försvann. Det är väl rätt sannolikt att de frågar fol boende och i sina frågor kanske berättar åt vilket håll hon borde tagit vägen om hon uppgett att hon varit på väg hem. Att han stakar sig kan ju bero på att i det han intervjuas kommer att på att det kanske borde sett handsken om de fick kolla igenom ladan samma kväll hon försvann...d.v.s. han kanske kom på att det är konstigt den ligger där för dem att finna men inte vill säga det till reportern utan hellre redogör för polisen om han finner det märkligt den ligger där.

Helheten och även att plocka upp ett fynd vid en utredning har väl alla lärt sig genom tv att man inte ska röra bevismaterial. Var det för att ev bevismaterial redan fanns på handsken sedan innan?
Sedan var det någon som hört skrik nära kyrkan? Varför nämna södra vägen utan att bli tillfrågad vad han tror?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legolasnilsson
Jag var med i sökandet och kan avslöja att ena fyndet som gjordes i samband med ett fynd tillhörande Lisa var ett tomt cigarettpaket från Litauen. Därav gjorde polisen kopplingen till Litauerna

Det verkar nästan för bra bevis!?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
Jag tror att Lisa och Brodern yngsta hade ett förhållande! Sen när han ville ha sex så blev allt fel. Sen har säkert storebror tagit hand om resten, men sen tror jag att frun har avslöjat dem omedvetet och dom insett de lika ge upp.... Vad tror ni om de ????

Jag tror det är helt åt helvete fel.
2015-06-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Om det är litauerna så tror jag att det handlade om sex. När hon stretade emot kunde inte männen hantera det utan blev ursinniga. Hon kanske sa att hon kände deras arbetsgivare och att hon skulle berätta vad de gjort. De skulle då kanske förlorat sitt välbetalda jobb?
Två gifta bröder raggar på och vill ligga med 17 årig flicka 500m hemifrån? Bara sådär och de gifta männen klarar inte av ett nej? Så de slår ihjäl henne?
Känns det verkligen trovärdigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in