Citat:
Mycket talar ju för att bröderna tidigare varit ute och spridit ut bevismaterial.
Fick PM från en användare som pratat med folk som gick med MP som sagt att de stött på bröderna vid flera tillfällen när de hävdat att de letat efter sin katt....
Fyndet uppges i PM ha varit flickans jacka.
Vad kan då ha gjort att poliserna agerade så snabbt med att anhålla bröderna?
Min gissning är att de haft jackan i någon typ av påse eller något när de lagt ut den och att de ska ha hållt i en tomme påse när MP såg dem, vilket gjorde att poliserna tyckte det var viktigt att ta dem medans de fortfarande hade den tomma påsen i händerna.
Kan påsen också ha koppling till Marstorp vilket ledde poliserna dit?
Fick PM från en användare som pratat med folk som gick med MP som sagt att de stött på bröderna vid flera tillfällen när de hävdat att de letat efter sin katt....
Fyndet uppges i PM ha varit flickans jacka.
Vad kan då ha gjort att poliserna agerade så snabbt med att anhålla bröderna?
Min gissning är att de haft jackan i någon typ av påse eller något när de lagt ut den och att de ska ha hållt i en tomme påse när MP såg dem, vilket gjorde att poliserna tyckte det var viktigt att ta dem medans de fortfarande hade den tomma påsen i händerna.
Kan påsen också ha koppling till Marstorp vilket ledde poliserna dit?
Om Lisas jacka helt plötsligt ligger mitt på ett öppet område där poliser, MP och andra sökt i flera dagar så skulle iaf jag omedelbart tänka "detta är utplacerat". Om de som gjorde fyndet sett de tre häktade gå precis där fyndet gjordes så måste det varit uppenbart att de som minst nonchalerat en jacka på marken...
Kanske de tre MGM dumpat jackan och MP kommer dit precis efter. MGM ser MP när de bara kommit ett femtital meter bort, inser att de gjort bort sig. Då kan det beryktade hetsiga uppförandet på MGM ha att göra med att de försökt övertala MP att de själva sett jackan och var på väg till polisen. Men det hetsiga kan ju ha varit för att MP förstått att dessa placerat ut "fyndet" och konfronterat dem.
Polisen meddelas om händelserna runt fyndet. En av poliserna som får beskedet kopplar samman detta med tipset där två män setts vid en verkstad. Man åker och tar in de tre, samtidigt som man riktar om huvudsökandet till området runt verkstaden, sen hittas ju kroppen där inom högst 2-3 timmar.