Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det låter ju helt plausibelt, men

VEM ÄR DÅ RÖRLÄGGARNA ?
VAD Ä DERAS ALIBI?
VAR BOR DOM?
De kanske hade kollektivavtal och åkte hem till sina familjer runt 16.00?
2015-06-16, 16:22
Medlem
Häktningsförhandlingarna skedde i Vänersborgs tingsrätt, innebär det att en rättegång hålls där mer då?

Förhoppningsvis inte för därifrån går många på gatorna efter sinnessjuka våldsbrott samt utpressning och dom är inte direkt kända för att häkta folk på sannolika och få en fällande dom senare.

Ett jävla skämt hela VBG rätten och bör stängas ner helt.
2015-06-16, 16:23
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Samtidigt pekar t.ex. Skövde nyheter ut en annan byggnad. Se bildtexten till en av bilderna:

"I det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm. Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död."

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp

Ja, i samband med att dom började spärrade av stallet/byggbod området (Martorp) fick man se bilder på Poliser som kikade in genom fönstren på en röd byggnad och slutligen bröt sig in genom dörren.
Senast redigerad av dannee 2015-06-16 kl. 16:25.
2015-06-16, 16:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag ser bara folk som är framför boden och boden förefaller vara släkt, eller är det så att de satt för fönstren rejält så att inget ljus tränger ut? Det talar ju också mot de tre tilltalade i så fall... Men bilden som sådan ser mest ut som att det finns något framför polisbilen som man skall ta hand om.
Det finns när det är tänt också.
http://z.cdn-expressen.se/images/83/14/8314730e022e4c6dbbd56193d92ac0f7/16x9/760.jpg
http://z.cdn-expressen.se/images/af/3c/af3c18903b23436d9cb2ec4ec93fb38e/16x9/265@70.jpg
2015-06-16, 16:26
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det stod ju en grävmaskin inne i ladan och de höll på att lägga ned rör. Tror knappast att litauerna var grävmaskinister och rörläggare. Så det var väl det svenskarna höll på med kanske.

Varken grävmaskiner eller rörläggning i lador är något kvalificerat arbete. Tror inte det var andra för när jag såg stället så såg man att saker hände på platsen men samtidigt verkade en massa halvfärdigt och jag fick känslan att arbetet liksom står lite still... Svårt att förklara...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Jag tror fortfarande att Godsherrens son är misstänkt i detta på något sätt + hans far Arne.. Kolla på intervjuerna som ligger ute på Arne så ser du att något inte står rätt till som påpekats tidigare i tråden + att gubbens son tydligen ska ha en dragning till unga tjejer.. Sjukt
För sista gången nu, vad är källan till detta påstående? Låter som skitsnack, en trådsanning med andra ord.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Min magekänsla säger att dessa två män inte har gjort detta. Jag vet inte varför. Kanske det blir lättare när teknisk bevisning kommer fram i samband med FUP. Jag har absolut ingen anledning att känna att de här männen inte gjort det, men ändå så får något i mig att ifrågasätta att de skulle vara dem. Är jag ensam om detta?

Tycker du att vi ska ta in lite medium i tråden också som kan sitta och profetera över vad som hänt och inte hänt?

Om inte så förstår jag inte varför din "magkänsla" skulle vara av minsta intresse. Du har tillgång till ytterst lite information i ärendet och kan därför inte göra någon rimlig bedömning av det. Jag skulle inte tro att du är expert på området heller.

Jag tycker vi håller våra magar utanför detta tills det åtminstone finns en FUP att läsa i.
Medlem
Rifter666s avatar
Att det inte finns någon teknisk bevisning måste väl tyda på att inget sexuellt har begåtts eller tar det tid att undersöka sådant. Jag menar, sperma(dna) och sådant är väl inga problem att testa mot dom häktade männen och borde gå ganska fort.
Flickans kropp borde väl vara obducerad vid det här laget.
2015-06-16, 16:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
En viktig anledning ska vara att åklagaren styr informationen och bevisframställningen på ett annat sätt under förundersökningen än vad som är möjligt under huvudförhandlingen

Vilket ger en enorm obalans i skuldfrågan till nackdel för den misstänkte. Om de misstänkta i detta fall är oskyldiga har eventuella faktamässigt felaktigheter på detta stadie haft möjlighet att bli till rättegångssanningar som kan leda till fällande dom så småningom. Det är en negativ följd av bristen på insyn och yppandeförbud. Åklagaren kan föra sin talan med hjälp av media och försvaret och de misstänkta kan inte göra något.

Att detta inte bara är en teoretisk risk visar fallet Quick där myten om seriemördaren Quick var en grundläggande beståndsdel i att Van der Kwast lyckades få honom fälld trots att sunt förnuft borde satt stopp. Visserligen är det i relativa undantagsfall det händer, men det händer.

Bristen på insyn missgynnar de misstänkta bröderna och hustrun här och gynnar åklagaren som får igenom restriktioner rutinmässigt och utan skäl, vilket allmänheten tolkar som att det är givet att de är skyldiga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Varken grävmaskiner eller rörläggning i lador är något kvalificerat arbete. Tror inte det var andra för när jag såg stället så såg man att saker hände på platsen men samtidigt verkade en massa halvfärdigt och jag fick känslan att arbetet liksom står lite still... Svårt att förklara...
Du tror alltså att litauiska gästarbetare utan utbildning utför arbeten som ses på bilden?

http://nlt.se/image_processor/1.4058486.1433951683!/image/3961677902.jpg_gen/derivatives/wide/3961677902.jpg?maxWidth=1903&maxWidthInline=595&ma xHeight=955&maxHeightInline=400
Medlem
16:27
Nu ska även den äldre brodern, en 34-årig litauisk medborgare, vara transporterad från polishuset till tingsrätten.

Vi väntar fortfarande på tingsrättens beslut om den 34-åriga kvinnan.
Medlem
Min teori:

Godsherrens son är inblandad i det här, potentiellt GM till och med. Fadern får reda på vad som hänt och "täcker upp" för sin son. Godsherren har i sin tur bett/hotat sina gästarbetare att "ta hand" om det här, annars ser han till att dom blir utvisade (någon hållhake där, tex stölderna i området osv)

MG männen röjer upp och sprider ut bevisen (inte frivilligt) men de förstår i efterhand att de kommer hamna i skiten oavsett och att godsherren och sonen har sitt på det torra.

Möjligtvis kan de 3 andra okända arbetarna vara inblandade i min teori också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in