Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 13:40
Medlem
Euforins avatar
Har dom gått ut med vad "det läskiga fyndet" var för något?
Senast redigerad av Euforin 2015-06-16 kl. 14:07.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelmunk
De kan ha blivit påkomna med att göra inbrott eller stjäla från caféet eller ladan. Ena MGM är redan dömd för att ha stulit en TV från en budfirma där denne jobbade, under en transport som denne utförde. Det finns därmed indikationer på att de inte räds äta och skita på samma plats, och bör väl vittna om att MGM inte är allt för klipsk. Om MGM blivit påkomna under pågående brott är det möjligt att de agerat under stress och därmed till synes irrationellt, även om droger eller alkohol inte är inblandat.

Bröderna kan ha trott att kusten va klar när dom andra två flickorna som stängde hade åkt men kvar va BO som denna dag åkte sist med en moppe som stog bakom cafet något som mkt väl kunde överaskat en stöld och eller om BO sett något annat olagligt som var i görningen tex langning av droger/sprit eller lite skumraskaffärer i närheten av cafet/ladan.Dom blev helt enkelt rädda att BO skulle sprida denna info vidare och dom hade hängt löst med jobben osv.Dock var mord aldrig meningen.
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men vänta nu lite, de bor inte i huset som ligger cirka trehundra meter ifrån caféet. Det huset som ligger nära caféet har de varit i och renoverat vid tidigare tillfälle. De bor vid "slottet" cirka 1000 meter ifrån caféet.

Som jag förstår saken så har de uppehållit sig nära det hus som ligger cirka trehundra meter ifrån caféet den fredag som de greps, det huset ligger inom det sökområde som MPS sökte i. Jag kan ha fel, observera det.

En bild som visar vart allt ligger.

http://m1.dn-static.se/UploadedImages/2015/6/15/7bce09b8-b7fd-4a3d-8582-9f92f8b0137c/original.png?id=1288035
Medlem
CMBes avatar
Det man kan säga är att litauernas läge inte förbättrats under dagen. Trodde först att polisen inte hade så mycket på fötterna och höjde misstankegraden för att få dom anhållna en längre tid, men uppenbarligen har man nån hake.
Senast redigerad av CMBe 2015-06-16 kl. 13:46.
2015-06-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men vänta nu lite, de bor inte i huset som ligger cirka trehundra meter ifrån caféet. Det huset som ligger nära caféet har de varit i och renoverat vid tidigare tillfälle. De bor vid "slottet" cirka 1000 meter ifrån caféet.

Som jag förstår saken så har de uppehållit sig nära det hus som ligger cirka trehundra meter ifrån caféet den fredag som de greps, det huset ligger inom det sökområde som MPS sökte i. Jag kan ha fel, observera det.

http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Skäl 1 är ett bra skäl men de andra är svaga och usla och skall man gå efter dem skulle i så fall rättegångar vara hemliga helt. Det förvånar mig dock inte att du anser att principen om öppna rättegångar skall sättas ur spel så lätt och istället bli ord på papper.

Åklagare Wennerholm förebär officiellt "utredningsskäl" läser man på GP.

Vadå "öppna rättegångar" - det är ju ingen rättegång än? Vad menar du att Bergakungen vill "sätta ur spel" - det är ju sekretessen som är normen här.

Detta sagt så tycker jag det verkar ligga en hel del i kritiken mot åklagare för att alltför lättvindigt utfärda yppandeförbud och få igenom lyckta dörrar vid häktningsförhandlingar och delar av rättegångar. Men här finns just nu inget demokratiskt skäl till att ge allmänheten insyn i rättsprocessen. Blir det åtal så får man den information som behövs då. Blir det inte åtal så kan man ju granska en ev. skadeståndstalan från den som suttit frihetsberövad och då - antar jag - få del av handlingar i det målet som är relevanta för att bedöma om det var en felaktig hantering från myndigheterna sida (Att häkta personer som senare visar sig inte kunna fällas kan dock per definition inte anses som felaktig hantering med automatik)
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Från SR nu.
Dom förnekar brott och åklagaren har stärkt misstankegraden pga en "samlad bild" inget tekniskt binder dom än då svaren ej har kommit.

Jag kan ha fel men har inte media påstått att någon av bröderna har "gjort vissa erkännanden" eller minns jag fel?
Medlem
Det spekuleras mycket om hur Lisa blev mördad, och i vilket skick kroppen var när dom hittade henne samt om hon blev våldtagen.

Hur många människor kan tänkas veta nåt om det, tänker på polisen som var med och hittade henne och rättsläkare, advokater, åklagare osv..

Kan inte nån läcka!
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Tänker i första hand på de civilister som inte är lagligt bundna till tystnadsplikt, främst folk som var på plats på Kinnekulle och som känner till mer om de olika fynden via första- eller andrahandsinformation.

Förstår, men då kan jag undra varför de inte sagt något fram tills nu?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Skäl 1 är ett bra skäl men de andra är svaga och usla och skall man gå efter dem skulle i så fall rättegångar vara hemliga helt. Det förvånar mig dock inte att du anser att principen om öppna rättegångar skall sättas ur spel så lätt och istället bli ord på papper.

Åklagare Wennerholm förebär officiellt "utredningsskäl" läser man på GP.

Öppna rättegångar när det kommer till grova våldsbrott är omöjligt då den läckta informationen kan skada utredningen och sätta vittnen ur spel. Det är en utopi.
2015-06-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euforin
Har dom gått ut med vad "det läskiga fyndet" var för något?
Kan Lisa blivit utsatt för organstöld?
Ahh! Några till sådana inlägg och en rad av folk kommer skrika "bullshit bingo"!

Fattades bara det. Organstöld.
2015-06-16, 13:43
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Det man kan säga att litauernas läge inte förbättras under dagen. Trodde först att polisen inte hade så mycket på fötterna och höjde misstankegraden för att få dom anhållna en längre tid, men uppenbarligen har man nån hake.

Polisens pusselbitar börjar hamna på plats, nu ska det testas om bitarna passar på bröderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in