Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 13:10
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Herregud vad tragiska ni är. Ni pratar om benso som om det vore jag vet inte vad. Det är en vanligt förekommande medicin som gör en mest trött. Ger inga agressiva psykoser/hallucinationer eller vad fan det är ni pratar om. Tagga ner.
Dessutom kostar benso en hel del. Speciellt i en håla där detta utspelar sig.
Tänkte samma sak. Oändlig okunskap måste stå bakom ett sådant inlägg, om det nu inte är någon som trollar. Att bli våldsam på benso känns ungefär lika sannolikt som att bli aggressiv på gräs.
2015-06-16, 13:10
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, men det innebär inte att det finns minsta anledning till att ha stängda dörrar.

Allt som sägs under en häktningsförhandling är hänförligt till förundersökningen och man anser helt enkelt att det är till skada för utredningen om dessa uppgifter blir offentliga.
2015-06-16, 13:11
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Häktningsframställan på samtliga tilltalade:

http://www.fildirekt.se/dl/1434532505.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434520807.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434465533.pdf

I nuläget är det dessa rubriceringar som gäller för Tingsrätten att ta ställning till. Att misstankegraden lyder "sannolika skäl" gör att det är orimligt i dagsläget att tro att det plockas ned till något annat. (med viss reservation för ett cliffhanger-scenario)
Däremot, öppet sinne för att saker kommer att hända under utredninges gång, det bör man ha.

På kvinnans dokument... Har de seriöst stavat fel på "Ryska"? o_O
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bakteriofag
Tror det var rätt så stor uppståndelse kring Engla också. Ung tjej som inte gjort något för att förtjäna det som hon blev utsatt för. Nu händer det igen när man kanske trodde att det inte finns så många sadistiska svin i landet och den kanske värsta av dom alla sitter bakom lås och bom.

Men tydligen finns det fler...

hahahaha, Man få va allt bra dum för att tro nåt sånt

Dom värsta har förmodligen inte kommit fram än och knullar barn nånstans i nån förort, säljer dom till olika män, och sen dödar dom.

Men ah, det var ju mycket för att det var en ung, fin tjej också. Vad hade GM gjort med henne och skulle hon hittas naken och våldtagen i en mörk jordkällare?
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Samtliga nekar till brott.
Skulle det vara en nyhet?
Medlem
Jag fattar inte, om häktesförhandlingar hålls bakom stängda dörrar är det väl ingen mening att sända live, när får man vet nåt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hur är det med dessa nycklar ? Är det fastslaget att
1. nyckeln till moppen verkligen satt i låset eller fanns den i direkt anslutning till mopeden?
2. Finns det någonstans belägg för att Lisa skulle lämna en nyckel i ladan ?
1. Ja - den satt i låset enligt de flesta medier. Det innebär förstås inte att uppgiften inte kan ha förvanskats
2. Nej - hopplös trådsanning som uppkommer gång på gång. Såvitt jag förstår hade hennes arbetskollegor låst lokalerna.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-16 kl. 13:22. Anledning: Stavfel...
2015-06-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Ett trovärdigt scenario!
Svensk ung vacker tjej, brodern som inte fått ligga på länge tar tillfället i akt.
Gör bara som jag säger , så får du gå hem sen. Men sen gick allt snett, GM kan ha tvättat skrubbat kroppen för att dölja spår!

Precis, som att strö ut 1000 lappar framför en kleptoman, han kunde inte motstå
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Skulle det vara en nyhet?
JA.
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Har någon printscreenat yngre broderns facebook? Det var hans feja som la ner först.

Tänkte spara bilderna men var rätt många, kan dock inte minnas särskilt mycket sexbilder, utan väldigt mycket bilder på utflykter med litauiska frun i västgötabygden samt andra ställen. "Grövsta" bilden kan ha varit nåt "konstmontage"/photoshop på ett par som har samlag doggystyle där man i princip bara ser en rygg och en mage och massa svart yta runtomkring. Kan även ha varit en av tidigare uthängda litauerna och inte han som hade den bilden.
Medlem
Findmypasts avatar
Detta var min fråga:

Varför skulle de riskera detta förhållandevis privilegierade liv genom att skända och avliva en tonåring?

Och här är ett antal svar på samma fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Personlighetsstörning

Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
För att de hade krökat konstant under sin lediga dag?

Citat:
Ursprungligen postat av f839444
De kanske trodde de skulle komma undan utan att bli straffade? Överskattat sin förmåga och underskattat risken helt enkelt.

Jag tror de är pundare på halvtid. Ett amfetaminfestande som spårat ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Det skulle de inte. Det finns inget motiv och det finns ingen logisk förklaring. Där båda saknas finner du sällan en gärningsman.

Jag är mer eller mindre helt säker på att vi pratar om vållande till annans död alternativt fel gärningsmän. Att bröderna begått ett överlagt mord är i min bok oerhört osannolikt vid det här laget, men jag står så klart inte över att ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av lehs
En förklaring skulle kunna vara just att LH kom på dem med något brottsligt och tänkte ringa polisen varvid de förstörde hennes mobiltelefon i panik och att allt trappades upp fullständigt galet? Allt för att de var rädda att förlora jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
En brottsling tänker sällan på konsekvenserna av sina handlingar

Jag vill tills vidare hävda att inget av de nämnda svaren ovan är mer än bra svar. Dessa litauer var förhållandevis vuxna och tidigare nästan ostraffade, de hade familj och barn(?) och en social situation som inte var värd att riskera. Det finns alltså alltför mycket som borde hålla dem borta från skändning och mord på en tonåring. Om de hade problem med sprit, droger eller psykisk sjukdom så visst, men vet vi det? Hoppas ingen kommer in och säger att alla litauer eller kanske alla balter har det.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Enligt 5 kap. 1 § 1 st. RB ska förhandling vid domstol vara offentlig.

Emellertid kan inskränkningar i offentligheten ske. Vad som krävs för att hålla
häktningsförhandling inom stängda dörrar med tanke på förundersökningssekretessen
framgår av 5 kap. 1 § 2 st. RB.

En förhandling får hållas inom stängda dörrar om det gäller en sekretessbelagd uppgift av visst
slag, utan att det är av synnerlig vikt att uppgiften inte röjs,
när det gäller förundersökningssekretessen enligt 18 kap. 1, 2, 3 eller 17 § eller 35 kap. 1 eller 2 §
OSL (jfr 35 kap. 6 § och 7 § samma lag).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in