Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Det mest sannolika är att GM är efterbliven, har en hjärnskada, söp/knarkade och psykopat. Vid en konfrontation med en kaxig blond tjej blev han kränkt och slog till henne, alternativt ströp. Behövs inga benzo för att ett monster ska döda (av misstag om man vill kalla det så).

Grabbhalvan är en imbecill. Vänta och se!

Lenny i Möss och människor, den svarta stora mannen i Den Gröna Milen.

Vi går på din teori den är den mest sannolika...
2015-06-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Det finns några saker angående de misstänkta som gör mordet obegripligt för mig.

- De misstänkta är förmodligen duktiga lantarbetare/hantverkare som är mycket användbara på en stor lantegendom.

- De har haft förmånen att få återkomma till samma arbetsgivare för säsongsarbete mer än en gång.

- De hade stadiga inkomster som gav en levnadsstandard som deras landsmän i allmänhet inte kommer i närheten av.

Varför skulle de riskera detta förhållandevis privilegierade liv genom att skända och avliva en tonåring?

Varför riskerade Toni Allden sitt liv, sin familj, sitt arbete, sin fritid, mm. och tog Caroline Stenvall av daga. Ett slumpmässigt möte där vägarna korsades och han var högst sannolikt på lyset.

Det är tyvärr mycket man inte förstår i personers handlande, oftast sker det i någon form av påverkan (alkohol-droger) eller akut vredesmod och utför handlingar som för utomstående är ofattbara.
2015-06-16, 12:41
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
Har följt denna tråd från start och det har spekulerats vilt kring motivet. I häktningsframställan så säger dom att dom inte har teknisk bevisning. Det borde ju utesluta att det är sexrelaterat. Hade det varit våldtäkt så hade den tekniska bevisningen funnit i form av DNA från GM på kvinnans kropp.

Jag börjar tveka på om de tre häktade verkligen är GM. Tror det är en rad för dom olyckliga omständigheter som gör att dessa blivit inblandade. Är de in GM så är det en smärre polisiär katastrof.
Jag tror man med stor säkerhet kan utgå från att den som mördat Lisa också känner till rutinerna kring kaféet, personer som har uppehållit sig där vi ett fler antal tillfällen.
Och då passar nog dessa byggarbetare perfekt in i den profilen.
Man ska ha i åtanke att det var tillfället som gjorde detta möjligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Frågor man måste ställa:

Nycklarna sitter mopeden, hur kommer det sig?

Kasse med tillhörigheter av vad jag förstår på styret, mopeden stod på baksidan av cafet mot litauernas bostad vad jag förstår, borde de inte gjort sig av med moped o kasse?

Tanke:

Förövaren inte visste var moped stod och att nycklar satt i tändlås!

Om det var en olycka så skede det på andra sidan eller gaveln till cafet.

Eller om någon tog med sig henne i bil på andra sidan och det är hon som under en vild bilfärd kastat ut sakerna.
Litauerna bodde en kilometer från cafét. Jag tycker du ska läsa sammanfattningen som hör till trådstarten innan du skriver mer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Omöjligt nej, osannolikt ja. Det är precis vad statistik går ut på och fungerar utmärkt både för placering av dina pengar (oavsett om vi pratar statspapper eller senaste bettet på Champions-league), sociologiska studier, medicinen du stoppar i kroppen och partikelacceleratorn i CERN.
Rätt insamlad, tolkad och använd så har statistiskt underlag sällan fel (eller inte större fel än vad det själv anger). Om 95% av alla mördare är tidigare straffade (siffra dragen ur röven för diskussionen) så innebär det att det är 95% chans att även en mördare i ett aktuellt fall är det. Svårare än så är det inte.

Precis, idioterna här som klagar på statistik fattar inte att alla vi gör statistiska överslag och refererar till empiriska erfarenheter av liknande situationer i snudd på alla våra beslut - som du säger finns ingen som hellre satsar sina pengar på en häst som vinner 40% av tiden jämfört med en som vinner 60% av tiden om inte särskilda skäl tillkommer. Vi har snart sagt inget annat sätt att gå framåt i detta universum annat än att jämföra med tidigare erfarenheter och leta efter de mest vanligt förekommande relationerna
Senast redigerad av adminulator 2015-06-16 kl. 12:43.
2015-06-16, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Varför riskerade Toni Allden sitt liv, sin familj, sitt arbete, sin fritid, mm. och tog Caroline Stenvall av daga. Ett slumpmässigt möte där vägarna korsades och han var högst sannolikt på lyset.

Det är tyvärr mycket man inte förstår i personers handlande, oftast sker det i någon form av påverkan (alkohol-droger) eller akut vredesmod och utför handlingar som för utomstående är ofattbara.

ja caroline konfronterade troligtvis tony för att köra rattfull.

Lisa kanske sa till litauern att inte stå och pissa framför henne eller liknande. Då klickade det i hans skalle och han sopade på henne med en hammare...
Medlem
Citat:
Det du skriver har skrivits ca 4000 ggr sedan dag 1.

Ok jag måste ha låst dåligt har inte sett det eller några svar på frågorna, men du som vet kan väl informera mig istället!
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är av utredningstekniska skäl. Ett brett omfång som tex kan innefatta att det finns fler GM eller egentligen vilken person som helst, och att dessa inte ska ska kunna försvåra utredningen på något vis.

Som tidigare nämnts - Vi får reda på rubricering, misstankegrad samt hur dom tilltalade (asen) ställer sig.
alla 3 blir kanske på sannolika skäl misstänkta för "skyddande av brottsling",,finns ev.annan/andra GM
som ligger bakom detta ,ingen vet ju vad som kommit fram i förhören ! kanske de 3 MGM inte vill avslöja namn på andra personer som ligger bakom brottet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Svenskar är så jävla mesiga . Man "tänder lite ljus" på Facebook. Suckar lite under 10-kaffet på jobbet om hur hemskt det hela är. I de flesta andra länder (inklusive civiliserade diton) hade man gått kan ur huse och mött upp asen när de fördes in till förhandlingarna med diverse skrik och hatkörer. Få dem att känna sig jagade och att hela folket sluter upp emot dessa monster.

Då har du å andra sidan dömt dem på egen hand, utan bevisning eller konkret information. Funkar fint tills det visar sig att någon är oskyldig.
Folk gnäller högt och vilt om invandring och hur hemskt det är i andra länder för att i nästa andetag vilja anamma samma beteende som leder till att kulturerna de kritiserar ser ut som de gör.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Jag tror att det inte är mer invecklat än så att Litauerna var tända på flickan och såg sin chans när hon var ensam kvar på platsen. En tjej som jobbade med Lisa på kafeét hade ju tydligen berättat att dessa män stått och stirrat på henne och de andra tjejerna när de väntat på skjuts hem efter stängning om kvällarna.

Förmodligen våldtog de flickan och sedan har dem förmodligen strypt eller dödat henne på annat sätt, antingen av misstag men mer troligt för att tysta henne för gott för att slippa bli anmälda för våldtäkt. Enligt Litauernas mamma skulle de båda männen åka tillbaka till hemlandet inom kort och en av bröderna skulle dessutom komma hem permanent, så varför inte passa på att våldta och mörda lite innan man sticker och särskilt i snälla goa Sverige där människor är så naiva så att chansen för att åka dit inte är så stor. Det är ju bara att blåneka, har ju funkat för Mats Alm.

Kvinnan var nog knappast där när det hände, men det var väl för svårt att lgvn5iyZmörka för henne så de var väl tvungna att berätta.

Godsägaren/chefen tror jag inte är inblandad men förmodligen skraj då han förmodligen har lite skumma svarta affärer med Litauerna och antagligen betalar dem svart.
Ett trovärdigt scenario!
Svensk ung vacker tjej, brodern som inte fått ligga på länge tar tillfället i akt.
Gör bara som jag säger , så får du gå hem sen. Men sen gick allt snett, GM kan ha tvättat skrubbat kroppen för att dölja spår!
2015-06-16, 12:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Ok jag måste ha låst dåligt har inte sett det eller några svar på frågorna, men du som vet kan väl informera mig istället!

Läs sammanfattningarna.
2015-06-16, 12:43
Medlem
Citat:
och i isis-land hade man slängt ner dom från ett hus och sedan separerat huvud från kropp. Är det så du vill leva? Be my guest, Syrien nästa!

Såklart inte, men ett mellanting. Civiliserad rättsprocess, men där folket ändå gör sin röst hörd. Tänk: Spanien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in