Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Nu kan man läsa vad GW säger på 24 Nyheter.

LH har blivit antagligen sexuellt överfallen och mördad redan i söndags.

Precis det jag sa häromdagen men ni svenska naiva människor vill inte höra sanningen.

Va väl inte en sanning i Söndags och blir väl heller ingen sanning för att GW påstår att hon "antagligen"..... (vilket per defenition är en gissning)
2015-06-16, 11:27
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Leif GW Persons deckarmetodik är enkel:

Han googlar lite statistik på nätet, och om nånting är ovanligt, har det inte hänt.

Om det t.ex. är ovanligt att tidigare ostraffade döms för våldtäkter, är det enligt GW omöjligt att våldta någon om man tidigare är ostraffad.

Case closed.
Medlem
Vicious_s avatar
Usch, jag har en dålig känsla att man är beroende av medgivanden i förhör för att driva detta framåt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Så du tror att GW en någon slags helig Guru som aldrig har fel eller?
GW lutar sig mot statistik och ofta förhåller det nog sig så också.
Men statistik är bara statistik, den är inte ofelbar, pecis som GW.

Men idiot!!! Läs det du citerar. Jag sa att jag hade min åsikt INNAN GW utalade sig
Medlem
Med risk för att jag missat det någon redan skrivit det i tråden.

Har tänkt på det där med "knasbollen" som var inne dagen innan.

Det låter av uttrycket som de använder sig av som att det var någon de kände till.
Jag hade nog använt ordet idiot, fyllo, otrevlig, besvärlig eller mer beskrivande istället för det smågulliga ordet "knasboll"
Kanske det var någon som raggade på Lisa både då och dagen efter.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att ljuga för polisen är skyddande av brottsling, men det är det också att aktivt hjälpa till med att dölja brottet efter att det skett. I svensk straffrätt kan man inte vara accessory after the fact, så detta utgör inte medhjälp.

Intressant kommentar. Har för mig att uttrycket "accessory after the fact" belystes i svensk rätt i samband med mordet på Palme. Och du har rätt, det kan alltså inte röra sig om "accessory after the fact". Istället tolkar jag det som att det är undanhållande för polisen om att männen befinner sig hemma (om detta nu stämmer) i kombination med eventuell spridning av Lisas tillhörigheter på ägorna som rubriceringen grovt skyddande av brottsling aktualiseras i den häktade kvinnans fall.
2015-06-16, 11:28
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Ingen annan som tänker i banorna att Ar*e J kan ha något att göra med Helene?

Sen nu använder han litaurerna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tror inte att användaren menar att den ena förtjänar det mer, utan att de två har varit i helt olika kontext.

Det stinker horan och madonnan ju, speciellt i ljuset av hans evinnerliga religiösa tjat om ondskan.
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag skulle gissa att ett våldtäktsoffer är täckt med dna från gm, men jag kan ingenting om sånt.
Gm har haft tid att förstöra ev. DNA bevis. En timme med högtryckstvätt el liknande tar nog bort dnaspår?
2015-06-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Men det är väl en jävligt bra fråga till dig speciellt. Jag gör väl inte bort mig som ställer frågan. Det är väl snarare du som gör bort dig genom att redan nu hylla polisarbetet utan att veta ett skit?

Jag tycker polisen gjort det bra utifrån det lilla vi vet:

Flicka död, förmodligen mördad+tre anhållna misstänkta på sannolika skäl=gott polisarbete

Skulle det visa sig att detta kunde slutat annorlunda, att Lisa levde och polisen haft möjlighet och chans att ta kidnapparna men gjort misstag, ja då får jag väl ändra ståndpunkt.

Jag tycker frågan är jävligt dumt ställd för vem skulle ställa sig upp och hylla polisen om det visat sig att de haft möjlighet att rädda Lisa men misslyckats på grund av något misstag.
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har svårt att ge krimteknikerna godkänt ännu.

Aftonbladet: Begärs häktade för mordet på Lisa, 17
Nej man kan med formuleringen utgå från att någon teknisk bevisning inte har framkommit ännu.
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Bröderna häktas på basis av:

2. Det finns risk för att den misstänkte genom att
undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar
sakens utredning

3. Det finns risk för att den misstänkte fortsätter sin
brottsliga verksamhet

4. För angivet brott är inte föreskrivet lindrigare
straff än fängelse i två år och d

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera