2015-06-16, 03:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ja det är det som är lite skumt. MP gjorde ett fynd och kallade på polis, därefter sågs MGM uppträda konstigt i närheten, de togs till förhör och kort därefter hittades kroppen... Man undrar som sagt hur det hängde ihop.
Just därför hade man velat ha reda på vilken verksamhet som bedrivs i lokalerna under normala förhållanden.
2015-06-16, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruHedning
Jag tror inte att journalister trollar, men gulligt att du gör det. Däremot så vet jag att både polis och media i Sverige undanhåller mycket för att inte störa utredningen. Och att det mycket möjligt kan vara så att något läckts till engelsk press som inte har samma förhållningssätt som våra egna medier har. Men om så vore fallet att hon har skändats så det jag inte förstår är hur media kan vara så grymma mot familjen och läcka ut detaljer i en mordutredning innan den är klar.
Ingen har kunnat peka ut någon konventionell engelsk press som skrivit något sådant. Det saken handlar om är att pajaser på forumet snappar upp saker på pajassidor (typ rasistiska konspirationssiter med fallenhet för kvacksalveri och pseudovetenskap) och frågar "stämmer detta?" som om någon visste. Och sedan kommer nästa pajas och benämner det som press. Och så är trådsanningen igång.

Som du säkert uppfattat, men som andra inte kan begripa i tråden, är det så att ingenting tyder på att Lisa skulle vara styckad. Efter så lång tid kanske GM har börjat fundera på att transportstycka och möjligen har någon lem avlägsnats, men klart är att kroppen identifierades tämligen omgående.

En annan lika dåligt understödd trådsanning är att inte "inte var en vacker syn" och att detta implicerar skändning eller dyl. För det första är det bara nonsens att något sådan skulle ha läckt ut (enstaka forumiter drar till rövare och påstår sig talat men någon som vet, osv, men det faller på egen orimlighet. Om snaskdetaljerna vidareförs kommer de byggas ut på vägen, inte dimmas ner till "ingen vacker syn" enbart. Bara någon tomte som vill ha lite uppmärksamhet på forumet). För det andra, en kropp som kan ha legat utomhus, i ett uthus, i ett ventilerat utrymme eller varstans utan klimatkontroll i upp till fem dagar kommer inte vara en "vacker syn" hursom.
2015-06-16, 03:53
Medlem
När måste häktningen senast göras?
2015-06-16, 03:56
Avslutad
Citat:
Ja det är det som är lite skumt. MP gjorde ett fynd och kallade på polis, därefter sågs MGM uppträda konstigt i närheten, de togs till förhör och kort därefter hittades kroppen... Man undrar som sagt hur det hängde ihop.
Ja jag såg ett klipp där en kvinnlig polis efter att det blev klart att hon var död gick med alldeles otroliga raska steg och kropps språket avsöndrade upprördhet. Det var som att hon var mycket illa berörd.
Så det verkar ju inte presis som att det hela har avlöpt som ett dussinmord. Något ekseptionellt har hänt. Vad?
2015-06-16, 03:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag har för mig att de MGM arbetade på samma område där kroppen hittades. Det är möjligt att man ville undersöka deras arbetsplatser efter att de ska ha tagits till förhör, varav en av dessa platser är där man hittade BO död.
2015-06-16, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja jag såg ett klipp där en kvinnlig polis efter att det blev klart att hon var död gick med alldeles otroliga raska steg och kropps språket avsöndrade upprördhet. Det var som att hon var mycket illa berörd.
Så det verkar ju inte presis som att det hela har avlöpt som ett dussinmord. Något ekseptionellt har hänt. Vad?
En annan sak är presstalesmannen som åkte från Göteborg för att uttala sig till pressen. Pressträffen var satt till 23.00 men blev förskjuten till 00.30 om jag minns rätt. Enligt henne berodde det på att hon var tvungen att åka från Göteborg osv. men jag vet inte om jag tror på henne. Kan vara att kroppen var svårt sargad och det tog ett tag för henne att samla sig.
2015-06-16, 04:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Svartesjukedrama mellan sondottern och Lisa?

Intressant att du säger så, sondottern har en bästis ( mer en så? älskarinna??? flera bilder/kommentarer på hennes FB skulle möjligtvis kunna anntyda det) som liknar Lisa Holm på en prick.
Långsökt, jag vet...
Medlem
Citat:
En annan sak är presstalesmannen som åkte från Göteborg för att uttala sig till pressen. Pressträffen var satt till 23.00 men blev förskjuten till 00.30 om jag minns rätt. Enligt henne berodde det på att hon var tvungen att åka från Göteborg osv. men jag vet inte om jag tror på henne. Kan vara att kroppen var svårt sargad och det tog ett tag för henne att samla sig.
Japp, för presstaleskvinnan fick givetvis kolla in kroppen lite medan teknikerna undersökte. Låter väldigt sannolikt! Återigen, tänk lite. Blir så jävla trött på er.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
När måste häktningen senast göras?

Idag innan kl. 12.00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag har för mig att de MGM arbetade på samma område där kroppen hittades. Det är möjligt att man ville undersöka deras arbetsplatser efter att de ska ha tagits till förhör, varav en av dessa platser är där man hittade BO död.
Så kan det ha varit. För vad jag fattar det som var det inte vid Martorp som det sista avgörande fyndet gjordes. Men det är lite olika bud om det. Men tydligen ska ju bröderna varit under polisens lupp tidigt varför man tycker att det är lite konstigt att de inte genomsökte Martorp tidigare... Kanske var det svårt att få till en husransakan där eftersom ingen misstanke mot bröderna förelåg.
2015-06-16, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Japp, för presstaleskvinnan fick givetvis kolla in kroppen lite medan teknikerna undersökte. Låter väldigt sannolikt! Återigen, tänk lite. Blir så jävla trött på er.
Nej, men hon kanske mötte många människor som var chockade och fick fundera länge på hur hon skulle bemöta pressen. Varför tror du att pressträffen blev så kraftigt försenad? Du måste ju förstå att det inte var för att hon var försenad från Göteborg? Men men, jag kanske är väl konspiratorisk.
2015-06-16, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunne
Jag har en nära familjevän som bor i Skövde och jobbar som samordnare från MP. Min bror pratade med han idag då han varit extremt upptagen tills nu, med all rätt. Det jag fick reda på gjorde att det vred sig ritkigt ordentligt i magen och jag käde mig tvungen att dela detta. Först och främst har MP ingen skyldighet till Polisen att hålla inne med information förutom de som Åklagaren bett skriva ett sekretessavtal med, vilket bara ska vara med max ett 10-tal personer. Antagligen de som gjort fynden.

Fakta som har dokumenterats av MP, detta har det även skrivits lite om i media:
-Poliser som bryter ihop när kroppen hittats
-En hundförare spyr utanför platsen där kroppen hittats
-Endast tekniker har tillgång till BP (fortfarande)
-Enl MP är detta den största Polisinsats NÅGONSIN (med alla inkopplade kanaler ~ca 250 poliser/tekniker)
-Locket är på från alla håll från Polisen, verkligen ALLA håll.

Tydligen skall kroppen ha blivit brutaliserad. Styckad i flera bitar. Kan vara för nermalning (spekulation).
Nu blir jag tyvärr en 3ehandskälla och som akademiker vet jag att det inte är optimalt sanningsenligt att lyssna på en sån men ni får tro mig eller ej. Kände att jag ville få ut detta då sömn denna natt blir svårt.

Ha det bra och ta hand om era kära!
Inte många rätt där. Du säger "fakta" och sedan säger du "3ehandskälla" [SIC]. Detta sägs vara MPS största insats hittills i Sverige. Ingenting sagt om polisinsatsen. Det finns inget ett uns belägg på hon skulle vara styckad. Och "likblek tekniker" har numera av flashbacksstollarna förvandlas till "spyende tekniker". Avrundat med att tekniker är de enda som har tillgång till brottsplatsen (som om du visste var primär brottsplats befann sig) - en komplett nonsensartad självklarhet utan något som helst värde...

Pyttsan att du är akademiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in