Citat:
Ursprungligen postat av
FruHedning
Jag tror inte att journalister trollar, men gulligt att du gör det. Däremot så vet jag att både polis och media i Sverige undanhåller mycket för att inte störa utredningen. Och att det mycket möjligt kan vara så att något läckts till engelsk press som inte har samma förhållningssätt som våra egna medier har. Men om så vore fallet att hon har skändats så det jag inte förstår är hur media kan vara så grymma mot familjen och läcka ut detaljer i en mordutredning innan den är klar.
Ingen har kunnat peka ut någon konventionell engelsk press som skrivit något sådant. Det saken handlar om är att pajaser på forumet snappar upp saker på pajassidor (typ rasistiska konspirationssiter med fallenhet för kvacksalveri och pseudovetenskap) och frågar "stämmer detta?" som om någon visste. Och sedan kommer nästa pajas och benämner det som press. Och så är trådsanningen igång.
Som du säkert uppfattat, men som andra inte kan begripa i tråden, är det så att ingenting tyder på att Lisa skulle vara styckad. Efter så lång tid kanske GM har börjat fundera på att transportstycka och möjligen har någon lem avlägsnats, men klart är att kroppen identifierades tämligen omgående.
En annan lika dåligt understödd trådsanning är att inte "inte var en vacker syn" och att detta implicerar skändning eller dyl. För det första är det bara nonsens att något sådan skulle ha läckt ut (enstaka forumiter drar till rövare och påstår sig talat men någon som vet, osv, men det faller på egen orimlighet. Om snaskdetaljerna vidareförs kommer de
byggas ut på vägen, inte dimmas ner till "ingen vacker syn" enbart. Bara någon tomte som vill ha lite uppmärksamhet på forumet). För det andra, en kropp som kan ha legat utomhus, i ett uthus, i ett ventilerat utrymme eller varstans utan klimatkontroll i upp till fem dagar kommer inte vara en "vacker syn" hursom.