2015-06-16, 01:08
Medlem
[quote=B.R.Donut|53713655]
Citat:
Ursprungligen postat av lehs

fyra av fastigheterna som tekniker undersökt har MGM haft tillgång till enligt
chatten med radio skaraborgs? reportrar/sr.se
och det måste väl då röra sig om:
1 ladan mittemot cafét,
2 huset strax söder om cafét,
3 deras eget bostadshus (uppenbart..)
4 och Martorp,
De har även genomsökt den gamla spritfabriken bredvid ladan mitt emot cafét.

http://sverigesradio.se/sida/images/97/3536644.jpg?preset=article-slider
Medlem
Kanske är inte bröderna som i nuläget är anhållna skyldiga GM:s? Kan ha handlat om vafan som helst egentligen. Kanske de hjälpt till GM såsom att lägga ut BO;s tillhörigheter eller tagit emot information och blivit betalda för detta? Om så är fallet, kanske de förvarar en större summa pengar någon stans, i kontanter, vem vet?
Tror inte de är ansvariga för hela mordet faktiskt. Väntar med spänning på morgondagens besked!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
Tyvärr har jag fått känslan utav att dem inte kommer ha tillräckligt mycket bevis för att häkta GM utan blir tvungna att släppa ut dem på frifot för att sedan lägga ett span på dem. Misstänker även att dem "buggat" bostaden där båda männen samt kvinnan bor och hoppas på att där skall pratas. Görs inte det här, eller det visar sig att dessa personer är falskt anklagade så tror jag polisen har satt sig ordentligt i skiten och slarvat till det.

Vi får hoppas polisen vet vad dem gör, att dem faktiskt har något starkt o gå på och inte slarvar bort hela fallet för att sedan låta familjen leva med ovisshet

Tror också på detta!
2015-06-16, 01:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Varför är det uppenbarligen någon med god lokalkännedom?

Om det stämmer att hon hittades i en byggnad är det rimligt att anta att GM kände till byggnaden och visste att det inte fanns folk där. Man går inte in i en okänd byggnad med en bortförd person, levande eller död.
2015-06-16, 01:11
Avslutad
Jag försöker tänka som en( utredare ,polis) och det har blivit många turer I det hela nu.Just det att GM har placerat ut bevis på platser där MP Redan har sökt. Polisen måste ju ha klockrena tider när ett visst område blev genomsökt. Vi förutsätter om MP nu har funnit eller inte funnit något på en genomsökt plats så är det söket klart. Hur ofta händer det att MP går tillbaka till ett sökt område och söker om på samma område igen.

Vi säger så här: Tänk dig ett shackbräde som sökområde
Dom börjar på ruta 1 till vänster. Ruta 1 är avsökt och klar den 7 juni ett visst klockslag.

Nu infinner sig något konstigt säg att dom söker på ruta 8 I samma rad den 8 juni men får någon typa av kontraorder att ruta 1 ska avsökas på nytt!
Hmm...... Varför det? Märk väl nu är vi på den 8 juni och ruta 1 avsöktes den 7juni.

Och på ruta 1 finner man nu ett fynd personlig tillhörighet Lisa. Märkligt!!!!

Försöker förstå polisen här och vad jag kan utläsa är att polisen får här ett tidintervall på när fyndet blivit ditlagt. Således för ca 24 timmar sedan låg inte fyndet där!

Nu får Polisen ett tidsintervall som man kan fråga GM vad gjorde du mellan kl 10,00 den 6 Juni till 18,00 7 Juni. Har personen alibi för den tiden så är det inte han som lagt ut fyndet. Om inte det finns alibi= fortsatt misstänkt!

Dom har säkert en massa sådana sök där man har byggt tidsintervall från ej upphittaade fynd till upphittade fynd och kan stämma av alibi.

Obs! Dat. Tidsintervall är bara ex. uppgifterna sitter MP och polisen på.
2015-06-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var ju precis det vi diskuterade. Detta hände ju vid marstorp när MPS var där och sökte.
Fyndet hittades väl endast på gården där litauerna befann sig?
Ok. Det har snurrat så mycket snack att jag är osäker på var detta senaste fynd gjordes. Men jag trodde det var söder om Blombergs säteri, typ någonstans där Iphone-skalet hittades. Men det kan lika gärna ha varit vid Martorp. Vet knappt vad jag ska tro längre.
2015-06-16, 01:12
Moderator
blomvattnares avatar
Färsk artikel:

Citat:
Enligt uppgift till GT höll polisen flera förhör med de misstänkta litauerna under dagarna innan gripandet.
Men det var först när personerna sågs i närheten av en fyndplats som man valde att slå till.

Citat:
Grannen som var hemma vid gripandet blev tagen på sängen när poliserna stormade fram till huset och grep männen.
– Kvinnan kom springandes till mig och sa att jag måste ringa till deras arbetsgivare. Jag frågade om hon inte hade sin egen mobil men då sa poliserna att hon inte fick röra telefonen, säger kvinnan.
Därefter fördes även kvinnan i väg i polisbil.

http://www.expressen.se/nyheter/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/
Medlem
LH:s utseende är inte jätteexotiskt för en balt, ville de ha tonårstjej hade de kunnat vänta till hemresan.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om det stämmer att hon hittades i en byggnad är det rimligt att anta att GM kände till byggnaden och visste att det inte fanns folk där. Man går inte in i en okänd byggnad med en bortförd person, levande eller död.

Good point.
2015-06-16, 01:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Man kan ha fått fram erkännanden, men vill ha teknisk bevisning som styrker det,
2015-06-16, 01:13
Medlem
Grandiosos avatar
Flera förhör hölls med bröderna innan de togs

Citat:
Enligt uppgift till GT höll polisen flera förhör med de misstänkta litauerna under dagarna innan gripandet.

Men det var först när personerna sågs i närheten av en fyndplats som man valde att slå till.

http://www.expressen.se/nyheter/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/

Sedan kan man ju passa på och lägga in det här när man ändå håller på:

Lista över svenskar och norrmän som mördats av invandrare 1981 --->

https://www.flashback.org/sp33145760
http://sv.metapedia.org/wiki/Offer_f%C3%B6r_svenskfientligheten
2015-06-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har det framkommit att bevis saknas? Det sista jag läste var att de ska begäras häktade imorgon. Har de släppts?

Varför ska de släppas när de kan hållas till imorgon helt gratis, så att säga. Hur gjorde polisen när det visade sig att de tog fel person i Valhallavägen-mordet? Omhäktade några ggr, släppte men han var "fortfarande misstänkt" (för att inte tappa ansiktet), sen hörde man inget mer utan det rann ut i sanden.

Även om de är oskyldiga så kommer polisen försöka släppa dem på ett mer diskret sätt, för att inte tappa ansiktet och inte göra bort sig så uppenbart.
Senast redigerad av Macca2013 2015-06-16 kl. 01:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in