Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 23:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunne
Som sagt. Tro mig eller ej. Detta kommer att uppdagas i.o.m eventuell rättegång. Sen till er som tror att man inte kan identifiera ett styckat lik tänker nog inte längre än till näsan. Ett huvud kommer fortfarande se likadan ut om den sitter på en kropp eller ej? Suck...

Ja men skulle föräldrarna få identifiera det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskalmilo
Men, återigen, ett överlagt sexbrott, i hemmets och jobbets omedelbara närhet? Hur rimligt är det egentligen?

helt orimligt.. därför ingen seriös tror på den teorin. Rimligen är det spontant och ej överlagd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man slippa att åka dit för vållande till annans död så väljer man kanske det alternativet, låter det orimligt?
Inte helt uteslutet kanske, men det är ju riskabelt att begå ett allvarligt brott för att försöka dölja ett annat, där det första enligt olycksteorin "bara" är en olycka. Vilken olycka vore så komprometterande att den behöger döljas? Rattfylleri med grovt vållande till annans död, strypsex...?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Vet man förresten att Lisa inte träffade nån (annan) i ladan? Pojkvännen ska ju ha synts till.

Ska pojkvännen synts till? Var? Isåfall så varför pratar inte folk om detta?
2015-06-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Tackar för infon..fyfan alltså, nu mår ja inte bra. Alltså ja minns ju där när de hade hittat henne.

"Vi antar att de är Lisa holm"

Så det stämmer nog det du säger..fyfan
Återigen. De visste att det var Lisa Holm men det är tjänstefel att annonsera något som fakta utan identifikation via DNA eller föräldrarna. Tänk lite.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Givetvis inte. Denna ryktesspridning är bland det vidrigaste jag har sett. Hela bunten bör kartläggas.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Vet man förresten att Lisa inte träffade nån (annan) i ladan? Pojkvännen ska ju ha synts till.

Vad har du för källa om en pojkvän? Vad vi vet hade hon ingen pojkvän. Hennes ex har ett stensäkert alibi (spelade i en fotbollsmatch) och kan inte ha synts till.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det mest troliga är väl tyvärr ett sexuellt motiv med tanke på offret. Att de - eller några andra - skulle ha rånmördat LH håller jag för mindre sannolikt.

Ja absolut ett sexuellt motiv är det enda rimliga om det nu inte finns nån okänd parameter som vi inte känner till..
Medlem
Citat:
Dessa två män hade också setts vid en verkstad. När man sökte i området hittade man kroppen. Således är de lite mer misstänkta

Så kan det ju vara, men bara för att ingen sett kvinnan just där, betyder det ju inte att hon varit delaktig när det skedde.

Kvinnan verkar ju direkt avfärdad från att vara delaktig, tyder inte det på att någon sagt något?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Med reservation för att vara tvåa på bollen; men spontana tanken jag får av ”Gud förbjude att de misstänker oss bara för att vi är litauer” är att ge deras mor en anledning att tillskriva varför de så småningom kommer bli gripna.

javisst kränkta litauer. det stötte jag på när jag förra året kontaktade en svensk takläggarfirma i kumla. dom sammarbetade med en litauisk firma och där dom lagt tak fick vi inbrott. chefen i princip hotade mig och påstod att jag var rasist och att grabbarna var så jävla kränkta. en vecka senare publicerar svt artiklar om ligor från öst som gör inbrott osv. fakta.

med det sagt är dessa gossar oskyldiga tills motsats är bevisad men det är knappast första gången en morsa skyddar sina avkommor. breivik, anna linds mördare osv....
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunne
Jag har en nära familjevän som bor i Skövde och jobbar som samordnare från MP. Min bror pratade med han idag då han varit extremt upptagen tills nu, med all rätt. Det jag fick reda på gjorde att det vred sig ritkigt ordentligt i magen och jag käde mig tvungen att dela detta. Först och främst har MP ingen skyldighet till Polisen att hålla inne med information förutom de som Åklagaren bett skriva ett sekretessavtal med, vilket bara ska vara med max ett 10-tal personer. Antagligen de som gjort fynden.

Fakta som har dokumenterats av MP, detta har det även skrivits lite om i media:
-Poliser som bryter ihop när kroppen hittats
-En hundförare spyr utanför platsen där kroppen hittats
-Endast tekniker har tillgång till BP (fortfarande)
-Enl MP är detta den största Polisinsats NÅGONSIN (med alla inkopplade kanaler ~ca 250 poliser/tekniker)
-Locket är på från alla håll från Polisen, verkligen ALLA håll.

Tydligen skall kroppen ha blivit brutaliserad. Styckad i flera bitar. Kan vara för nermalning (spekulation).
Nu blir jag tyvärr en 3ehandskälla och som akademiker vet jag att det inte är optimalt sanningsenligt att lyssna på en sån men ni får tro mig eller ej. Kände att jag ville få ut detta då sömn denna natt blir svårt.

Ha det bra och ta hand om era kära!

Du är reggad 2008 och har inte så många inlägg, finner ingen anledning att betvivla vad du säger. Det är tung information, svårt att ta in. Tack för att du delade med dig. jag tror på fakta framför spekulationer.
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:

Ja.
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Nej pojkvännen har (för sista gången) ett vattentätt alibi då han spelade fotbollsmatch under tiden då händelsen inträffat.

Men var inte det hennes ex? Hon kan ju ha stämt träff med nån ny som inte många känner till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in