Citat:
Ursprungligen postat av
VWazz
Vad fan kan motivet vara?
Två bröder mördar en tillsynes okänd flicka för dom. Enda alternativen jag kan se är
1. Våldäkt som övergått till mord
2. Olycka och de klantar till det något ordentligt efter olyckan
3. Försök till kidnappning för att till ett senare tillfälle pressa ut pengar eller annan kriminell baktanke.
Vad säger ni?
Även om inte bröderna är skyldiga så kan det inte vara något annat än ett sexuellt motiv bakom. Man har spanat in den sötaste flickan i södra Sveriges glesbygd. Vid någon form av rån som eventuellt gått snett någonstans på glesbygden i hela södra Sverige är chansen oändligt mycket större att en oattraktiv lantis blivit ihjälslagen, vilket hade varit fallet i stort sett oavsett vilken ung kvinna förutom Lisa som hade blivit ihjälslagen på hela södra Sveriges glesbygd.
Vilken typ av olycka syftar du på? En kollision antar jag? Om man är lite normalare bakom pannbenet än den zombie som rånade en halvt medvetslös på järnvägsspåret i Stockholm, ringer man väl rimligtvis bara ambulansen om det sker en trafikolycka? En olycka utlöser inte sådan panik att man går fram och verkligen bankar ihjäl en medvetslös flicka som flugit av sin moped, förutsatt att hon behövde just bankas ihjäl och kollisionen inte varit så kraftig att huvudet låg avslungat i hjälmen ett längre stenkast från olycksplatsen, d.v.s. eftersom den första tanken självklart är att försäkra sig om att den andra parten i kollisionen verkligen dog i olyckan, alltså lidandebesparing.
Försök till kidnappning? Visst, men för sexuella ändamål i så fall. Varför skulle annars den sötaste flickan på glesbygden i södra Sverige kidnappas, och inte vilken unge som helst med rika päron? Och detta skulle ske just en av de få dagar hon är sist kvar och tänker färdas hem ensam?
Allt annat än ett sexuellt motiv är helt osannolikt. Det enda jag kan tänka mig är att ett par svartsjuka kollegor eller andra oattraktiva fläskfior i hennes närhet ledsnade på att Lisa drog åt sig böndernas hungriga blickar och drog månadslöner i dricks varje dag. De skulle i så fall ha planerat mordet noga och fått det att likna ett vansinnesdåd av traktens lägst stående tatarer.