2015-06-15, 23:21
Medlem
Ozgoods avatar
Jag har läst på två olika ställen att Lisa skulle ha tvingats posera eller något liknande.
Var kommer detta ifrån? Bara lösryckt leka-GWsnack?
2015-06-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Att Godsägaren tar upp handsken är konstigt.
Läser inte han nyhets blaskor som andra om MP bla där man har läst att dom backar undan när dom hittar nåt och kontaktar polisen.
Det är ju helt sjukt han tar upp handsken skulle ni själva göra det efter all uppståndelse som varit?

Exakt.
2015-06-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruHedning
Jag tror inte att journalister trollar, men gulligt att du gör det. Däremot så vet jag att både polis och media i Sverige undanhåller mycket för att inte störa utredningen. Och att det mycket möjligt kan vara så att något läckts till engelsk press som inte har samma förhållningssätt som våra egna medier har. Men om så vore fallet att hon har skändats så det jag inte förstår är hur media kan vara så grymma mot familjen och läcka ut detaljer i en mordutredning innan den är klar.
Så du menar att skribenter på amerikanska, främlingsfientliga forum i dagens Sverige kan klassificeras som journalister. Sluta vara så jävla efterbliven.
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruHedning
Sett att det på Engelska nyheter påstås att LH har både våldtagits och styckas, vilket jag tycker är underligt då jag inte sett att svensk polis har gått ut med den informationen.
vem läcker ut om detta isåfall ? inget har sagts överhuvudtaget om dödsorsaken ,,bara att de hittat en kropp som tillhör LH och att man misstänker mord !
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vissa här tror ju att det är en möjlighet, jag tror inte på det. Bra att du lyfter tidsaspekten också.

Ockhams rakkniv, har det ens hänt förut att en främmande karl har lyckats locka in en nästan arton år gammal skötsam tjej i en lada, jag vet inte?

Vad skulle kunna locka Lisa att lämna moppen och följa med in i ladan, seriöst alltså, hypotesen låter mycket konstruerad och onaturlig i mina öron.

Jag vågar knappt nämna att de sju minuter som gick mellan 18:23-18:30 är väldigt kort tid för att hinna locka Lisa, gå till ladan, bli utsatt för något som föranleder att mobilen förstörs. Vänner av ordning kommer förmodligen efter detta att fylla tråden med invecklade tekniska argument och redovisningar av hur mobiler kommunicerar med master och att den tidpunkt som mobilen försvinner ur nätet inte nödvändigtvis måste vara den tidpunkt då batteriet tar slut eller mobilen förstörs.

Pierre i Göteborg, Bangsuan i Boden, i de trådarna berättar folk om hur de anser att det fungerar vad gäller mobiler och master, bespara oss 500 sidor om detta i den här tråden, jag ber er.

Oavsett teoretisk möjlighet, Ockham, värd att påminna om.

när b.o sänt sitt sms hör hon mgm ropa på hjälp ifrån ladan, tror att dom flesta då hade gått in för att se vad som hänt, iaf vid sin arbetsplats och i dagsljus. kan det vara så enkelt?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
De går fria i morgon, det är min magkänsla.

Det skulle vara ett jäkla professionellt misslyckande för åklagaren om h*n yrkar häktning på sannolika skäl och de går fria helt. En större risk är att domstolen bara går med på skälig misstanke.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Arne nämner även i en intervju att denna LÅ oxå plockade upp handsken i ladan..

Klipp nr.4: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076
Citat:
Ja, känns inte bra att han var där och pillade på handsken. Tycker det diskuteras lite väl lite om samarbetspartners eventuella inblandning.

Han kanske hade handskar på sig när han plockade upp den eller något annat...
Medlem
hashs avatar
En del utländska medier skriver om att hon har blivit styckmördad och troligen våldtagen också.
Om detta är sant vet jag inte, kanske en teori men svenska medier har inte äns nämnt något liknande vilket kan anses vara märkligt.
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Många pratar om att de två burit sig skumt annorlunda åt, inte reagerat som andra, utan istället visat aggressivitet (?) och inte med oro och sorg som alla andra.
Nu ligger ju inte Litauen särskilt långt bort (är de etniska ryssar?) men att de inte ragerar "som en svensk" är inte särskilt konstigt.
Och som sagt, annan brottslighet i deras förflutna som de förstår nu riskerar att dras fram i ljuset kan göra att de är arga och rädda och därmed "konstiga".

Enligt AB(?) var det bara fråga om en tv som försvann vid då äldre brodern jobbade med flytt.
2015-06-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozgood
Jag har läst på två olika ställen att Lisa skulle ha tvingats posera eller något liknande.

Idioter som sitter och hittar på saker,
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozgood

Det är troll som försöker förstöra tråden. Finns ingen som helst grund.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Lisa är en jättesnygg 17 årig tjej. Känner förmodligen hur många killar som helst över 20 bast som kan köpa ut åt henne om det är sprit hon vill ha. Nån kompis brorsa eller vad fan som. Hon köper inte träsprit från 30 plus gubbar från lituaen.

Som desutom kan dålig svenska som någon sagt här.
Håller med dig nåt sprit köp är det inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in