Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Exakt, jag tror inte man ska krångla till det mer än så. Många tänker för mycket: "omg, kasta bevismaterial?". De tänkte bara: "En liten ring, vem kommer hitta den här i skogen?" och slängde ut den genom rutan. De hade inte en tanke på att 1500 personer skulle finkamma marken och hitta vartenda litet bevismaterial, så enkelt är det.

Exakt, enklaste lösningen brukar oftast vara svaret i sånna här fall. Folk tänker för mycket i "CSI" spåret att någon skulle försökt sätta dit dom, eller att godsherren eller hans son skulle vara inblandade som i värsta däckaren. Dom har väl bara slängt ut sakerna från bilen allt eftersom att dom åkt från BP till deras hus och därför leder spåret dit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
My bad. Det var flera timmar sedan bolibompa, så det är definitivt läggdags för mig nu.
Det ligger ju förvisso fortfarande något skumt över det hela.
Om de setts dricka kaffe 18:15 av någon som deras mor talat med, skulle denna "någon" ju även kunna vara ett potentiellt vittne till vad som hände LH. Om brödernas vittne till kaffestunden varit förbipasserande åt något håll, kan ju då vittnet varit i närheten av kaféet antingen före 18:15 eller efter.

Om dessa bekanta existerar så har de väl pratat med polisen också och är de trovärdiga så visar det sig snart, jag tror personligen att de inte existerar.
Medlem
l150s avatar
Om man utgår från att Lisa hade lämnat moppen med nycklar i och hjälmen kvar redan tidigare på dagen.
( Ser det inte som omöjligt då jag själv och vet andra som bara lämnar bilnycklarna i på icaparkeringar o liknande)

1. MGM har varit lite sliriga och har norpat hjälmen, går runt utanför ladan och "skojar" med den på huvudet. Lisa går dit och börjar käfta, en av dom svingar hjälmen och däckar henne så hon trillar o slår i bakhuvudet och dör. Kanske inte ens var avsiktligt att träffa henne, kanske mer " ta den då gumman om du kan"

2. MGM har BARA norpat hjälmen, sen när dom upptäcker hysterin så blir dom nojjiga och vill inte bli inblandade och klantar till det till höger o vänster så dom ändå blir huvudmisstänkta.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det här med polisens intresse för fodervagnen:
Har GM försökt mala sönder kroppen för att göra djurfoder av den?

Det finns inga djur på den platsen och vagnen är en gammal vagn som knappast skulle användas i modern djurhållning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Fick ej berättat mer tyvärr men vill lär nog aldrig få se några bilder

Provtagning med analys i o med en obduktion tar 3-4 veckor
2015-06-15, 22:42
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftrmth
Tragiskt.

Tycker allt pekar på litauerna. Mannen med fru och barn i Litauen uppges ha Skype:at med frugan på måndagen och då sagt "Gud förbjude att de misstänker oss för att vi är från Litauen.." - vilket är suspekt. Den kommentaren känns som något man säger till sin fru för att familjen där hemma ska tycka att mannen blir orättvist behandlad i tyrann-landet Sverige när han väl blir anhållen - det finns helt enkelt inget bättre att säga till familjen, som kommer att hävda deras oskuld in i det sista, än att man blir anhållen just för att man är utlänning.

Att de båda bröderna befunnit sig i en verkstad utan att kunna uppge varför är också extremt talande. Man befinner sig inte, två personer, i en verkstad utan att veta varför man är där.

MP tycker att de agerar märkligt i samband med ett av fynden, tillräckligt för att polisen ska gripa hela högen.

Telefonfodral osv. Det första de gör är väl antagligen att smälla sönder tjejens iPhone. De är inte korkade, de vet att de finns gps i telefonen - som stängs av 18.30, strax efter tjejen sms:at pappan. Tycker det verkar som att en, eller båda, har legat på lur i buskaget bakom kaféet.

Ett klockspänne hittades vid kyrkan, och om jag inte missminner mig helt var det precis där i krokarna denna trio var bosatt - tvärs över vägen från kyrkan. Kanske något de bara kastat ut i snåret för att göra sig av med det.

Frågan är ju vad motivet är. Sexuellt? Troligt. De har jobbat mittemot och sett tjejen (som var attraktiv nog att sticka ut ur mängden). Inte svårt för herrarna, eller möjligtvis en av herrarna, att lägga upp en plan för det hela efter att ha sett henne köra därifrån på moped vid tidigare tillfällen.

Den information man hade velat ha är om tjejens kropp har tecken efter sexuella våldshandlingar, samt vad det var för märkligt beteende man uppmärksammade. "Aggressiva mot MP"? Vad exakt innebär detta?

Det är helt klart något skumt i detta fall, men tror mer att konstigheterna ligger i att förövarna har försökt vilseleda polisen. Att Arne, 79, skulle vara inblandad tycker jag verkar högst osannolikt. Teorier om hans son (om denne nu visar sig ha gamla sexualbrott i bagaget) är långsökta, men visst, det hade blivit bra drama om det visade sig att Litauerna enbart var "köpta" för att göra sig av med kroppen.. men varför i så fall gömma den på gården, till vilken det finns en koppling?

Fel. De var första gången LH tog mopeden. Innan dess hade hennes mamma skjutsat henne varje dag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag tror att det är en missuppfattning och att den person som avses är godsägarens betydligt yngre fru, som väl är 62 eller så... och har ett spanskt namn som en svensk inte förstår om det är en man eller kvinna...

Nej, en "Mogge12" eller liknande, skrev mycket tidigt i tråden om att godsägaren hade en son, som hade blivit dömd till 6 mån för något barnporrbrott, och att det var några år sen.

SEN kom det nåt snille och slängde upp det namn du nämner, utan att begripa att det var en kvinna
Bannlyst
Men för helvete, sluta häng ut fler folk. Ni vet ju ingenting om att han skulle vara dömd för något? Kräk
2015-06-15, 22:43
Medlem
Jag vet fan inte vad jag ska tro längre...

Igår var jag övertygad om att bröderna var GM.

Idag sitter morsan till dom och berättar hur snälla dom är samt vilka bra liv dom har.
Försöker hon framställa sina söner i god dager eller ljuger hon?

Försöker godsherren att sätta dit sina gästarbetare kanske?

Finns det någon mer lirare i den här matchen som vi ännu inte vet om?

Det är för mycket teorier och prat överallt för att kunna se ett vettigt/rimligt scenario.
Man får helt enkelt lita till att polisen vet MYCKET mer än vad som är offentligt i nuläget.
2015-06-15, 22:44
Medlem
FritzDaCats avatar
Vet man varför Arnes son N*ls G*stav 1963*730 finns på Lexbase?
Men han är visserligen skriven utomlands.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-15 kl. 22:50.
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Men för helvete, sluta häng ut fler folk. Ni vet ju ingenting om att han skulle vara dömd för något? Kräk

bara häng ut , är du förvirrad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hur många bryr sig ifall detta mordcase slutar i ett fiasko? Att en del klanterier till sist leder till att verklig GM aldrig lagförs?

dom flesta i landet bryr sig om att en GM ska hittas och åtalas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in