Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:38
Medlem
Med tanke på att en del av Lisas personliga föremål har spridits runt i bygden är detta ett tecken på panik, ett irrationellt beteende. Jag tror att gärningsmannen/männen begått eller försökt begå en sexuell handling, som statistiken visar i dessa fall, och att detta ledde till Lisas död.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Alla öststatare röker

Är du på riktigt nu? Drar du dina egna slutsatser bara sådär?! Ska man säga att alla Svensson är fyllon?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Ja, och det som är risken med svensk polis är att de är mindre smarta, de tycker inte de själva men jag har stött på riktigt dåligt hanterande av inlämnat bevismaterial.

Alla fall kallnar och är det inte mgm som är förövare blir det svårare att lösa ju längre tid det går.
Polisen släpper andra alternativ när de tar något plausibelt. Stämmer inte det så får de starta om. Som Palmecasest. 7 omstarter och inga leads...nötter m a o.
Hur många bryr sig ifall detta mordcase slutar i ett fiasko? Att en del klanterier till sist leder till att verklig GM aldrig lagförs?
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det var bekanta som berättat för modern att de sett dem dricka kaffe.
Läs om och läs rätt innan du leker Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.

My bad. Det var flera timmar sedan bolibompa, så det är definitivt läggdags för mig nu.
Det ligger ju förvisso fortfarande något skumt över det hela.
Om de setts dricka kaffe 18:15 av någon som deras mor talat med, skulle denna "någon" ju även kunna vara ett potentiellt vittne till vad som hände LH. Om brödernas vittne till kaffestunden varit förbipasserande åt något håll, kan ju då vittnet varit i närheten av kaféet antingen före 18:15 eller efter.
2015-06-15, 22:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Ni pratar om gidsägarens son HELA tiden, vem är han? Jag har aldrig ena sett han nämnas med namn????

Jag tror att det är en missuppfattning och att den person som avses är godsägarens betydligt yngre fru, som väl är 62 eller så... och har ett spanskt namn som en svensk inte förstår om det är en man eller kvinna...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
tror inte poliserna som var där får yttra sig !

Har en polares polare som bor där och de säger att polisen inte säger ett ord, så mkt tveksamt på att de skulle säga något sådant. Sedan kan jag säga att rykterna enligt min polares polare börjar gå över från dessa gästarbetare lite för att de snackas om att de inte köper att de skulle gå ut och lämna saker sådär + andra konstiga anledningar som han inte sa. Vet dock inte hur säker denna källan är, kanske ljuger polarens polare men ser ingen anledning till att ljuga dock men enligt honom är folk "mycket upprörda" om allt som skrivs på internet om detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
Eller en "coverhistorie" vill jeg si. Virket jo litt rart?!

Ja naturligtvis ljuger hon..men visst var det "svenska" bekanta hon hört det från?

Hur dum får man bli. Kan ju inte vara så svårt att ta reda på om nån känner modern..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Dessa ynkryggar förtjänar att bli uthängda redan nu. Inte som mördare men som ynkryggar. Då Missing people träffade på dem uppträdde de ohövligt och fientligt. Det var därför de drog på sig polisens uppmärksamhet.

Jag undrar fan på vilket sett de gjort det?

Många som sagt det så det stämmer ju givetvis men har inte hört något konkret exempel.

Helt sjukt om dom börjar gapa och knuffa iväg folk om dom närmar sig dem ju
2015-06-15, 22:40
Medlem
OctoberTacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Det vet jag inte än. Det känns som ett någorlunda orimligt scenario, till skillnad från inget annat scenario jag känner till.

Det som gnager i mig absolut mest är fallet Helena 23 år tidigare.

Samma här, tycker också att Lisas fall har vissa likheter med fallet om Helena. Exempelvis att man fann offrets ring och skor utspridda över ett område efteråt, också att den som sist såg Helena var att hon gick och försvann runt ett hörn.

Detta var för 23 år sedan, och låt oss säga att gärningsmannen var runt 30 vid dådet, det skulle i så fall göra honom drygt 50 år idag. Godsägaren är nästan 80 och har en son tydligen. Hur gammal skulle då denna son kunna vara? Just det, runt 50 år (om hans pappa fick honom när han var 30).
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Du tänker på att 79-åringen besudlar handsken eftersom det redan finns hans dna på om han lade dit den? Sedan planterade kläder och tillhörigheter i mgm's riktning?
79-åringen kanske ville att hans anställde, mgm, skulle fingra lite på handsken. Han kanske t o m uppmanade mgm att ta upp den handske som "helt plötsligt" låg mitt i ladan. Därefter satte både han själv och hans samarbetspartner sina spår på handsken.
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076(4:e klippet)
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hon hittades väl några km bort? Inte i ladan vid caféet

Är inte helt säker på avstånd eller exakt vad det var för byggnad men jag har hört alltifrån skjul till lada och att det skulle ligga mellan 500m och ett par km bort... Vad jag menade på var att jag har svårt att se varför man skulle försöka gömma liket om det var ett planerat mord för då är man nog mer försiktig med att lämna spår från första början...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Vem är sonen och varför är han misstänkt här, bor han där? Arne har väl flera söner. Och klädesplagget om det var det som MP var upprörda över att hitta måste väl vara trosor eller?

Bor på slottet.
Enligt "tjänstefolk" som jobbat på Slottet så är han ett riktigt svin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in