2015-06-15, 19:38
Medlem
For.My.Peoples avatar
Män har länge anklagats för att vara rädda för starka och självständiga kvinnor. Det har varit ett kort man drar när man har varit skeptisk till ett visst beteende som har blivit populärt. Från vad jag har sett så har acceptansen ökat för nästan all form av beteende som förr ansågs okvinnligt.

Vänder man på det hela och tittar på hur en självständig man bemöts så ser man en helt annan bild. Om vi börjar med sex så kan vi se att kvinnor som åker utomlands och ligger runt, har sex med yngre killar, köper sexleksaker och liknande omfamnar bara sin sexualitet. Manlig sexualitet är istället ful och förtryckande. En man t.ex. som köper en sexleksak är ett pervo och en man som ligger med yngre tjejer är en mansgris.

När det kommer till relationer så är det naturligt och bra för tjejer att vara singlar medan män som är frivilligt singlar istället ses med skepsis. Man anser att det är något fel på killen på något sätt (eller att han är bög). Det naturliga är att vara i en relation.

Skambeläggning mot män sker i alla områden där kvinnor riskerar att tappa makt eller då män bestämmer att de är den viktigaste personen i sitt liv. Vi män har anpassat oss efter kvinnors nya beteendemönster, hur kan vi göra för att kvinnor ska sluta vara rädda för starka, självständiga män?
Citera
2015-06-15, 19:50
Medlem
Cameltotems avatar
Känner jag inte av, finns många kvinnor som drömmer och dras till en riktigt manlig jävel med bred rygg och som är självsäker.

Sen så är det klart att det feminister som stör sig på den maskulina normen men dessa kvinnor vill man inte röra med slev så det är lugnt.

Du har nog inget att frukta, du kommer hitta en kvinna som passar dig.
Citera
2015-06-15, 19:56
Bannlyst
Paranoia i kombination med att vilja ha makt som de ändå inte kan nyttja sunt
Citera
2015-06-15, 20:16
Medlem
For.My.Peoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Känner jag inte av, finns många kvinnor som drömmer och dras till en riktigt manlig jävel med bred rygg och som är självsäker.

Sen så är det klart att det feminister som stör sig på den maskulina normen men dessa kvinnor vill man inte röra med slev så det är lugnt.

Du har nog inget att frukta, du kommer hitta en kvinna som passar dig.

Inte det som jag pratar om. Tränar själv en hel del och är frivilligt singel så jag vet att en del tjejer tänder på det.

Det jag pratar om är att många kvinnor har otroliga problem med saker som ger män som grupp mer självständighet. Allting som minskar mäns beroende av kvinnor skambeläggs, vare sig det handlar om porr, sexleksaker för män, importfruar, stripklubbar, osv. Den dagen då vi ser manliga preventivmedel eller män som kan skaffa barn mha konstgjord livmoder så kommer kvinnorna att gå i taket.
Citera
2015-06-15, 20:43
Medlem
För att de saker du beskriver inte är nått bevis på varken självständighet eller mental styrka hos män.

Båda dessa attribut står oftast för att bryta normer, gå sin egen väg och stå för sina åsikter in spite off….

att för en man att ligga med yngre tjejer, köpa sexleksaker eller förbli ungkarl tills han är 50, är liksom bara att följa den manliga gamla standard normen, finns inget direkt nytt eller självständigt där.
Citera
2015-06-15, 21:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
att för en man att ligga med yngre tjejer, köpa sexleksaker eller förbli ungkarl tills han är 50, är liksom bara att följa den manliga gamla standard normen, finns inget direkt nytt eller självständigt där.

Eh, nej? En sådan man kommer många - i synnerhet äldre - att titta väldigt skeptiskt på, och se som pervo/pedofil och anse att det säkerligen är något fel på, det är knappast något som setts som något positivt...

Sluta ljuga.
Citera
2015-06-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

att för en man att ligga med yngre tjejer, köpa sexleksaker eller förbli ungkarl tills han är 50, är liksom bara att följa den manliga gamla standard normen
Det där stämmer absolut inte.
Citera
2015-06-15, 22:04
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av For.My.People
Inte det som jag pratar om. Tränar själv en hel del och är frivilligt singel så jag vet att en del tjejer tänder på det.

Det jag pratar om är att många kvinnor har otroliga problem med saker som ger män som grupp mer självständighet. Allting som minskar mäns beroende av kvinnor skambeläggs, vare sig det handlar om porr, sexleksaker för män, importfruar, stripklubbar, osv. Den dagen då vi ser manliga preventivmedel eller män som kan skaffa barn mha konstgjord livmoder så kommer kvinnorna att gå i taket.
Dom är väl rädda att ingen ska behöva dom... Om ni har manliga sexdockor vfr ska ni ha vanliga kvinnor då?
Citera
2015-06-15, 22:06
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Dom är väl rädda att ingen ska behöva dom... Om ni har manliga sexdockor vfr ska ni ha vanliga kvinnor då?

Med det resonemanget kan man ju fråga sig - varför ska kvinnor ha dildos/massagestavar/vibratorer i sådan förbannad utsträckning för, då?
Citera
2015-06-15, 22:23
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Med det resonemanget kan man ju fråga sig - varför ska kvinnor ha dildos/massagestavar/vibratorer i sådan förbannad utsträckning för, då?
För dom är fula och ingen vill ligga med dom?
Citera
2015-06-15, 22:41
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
För dom är fula och ingen vill ligga med dom?

Även om en brud är ful och fet så kommer hon kunna hitta karlar som vill ligga med henne. Inga drömprinsar a'la Viggo Mortensen i LotR kommer ju stå på kö direkt - men likt förbannat kommer mindre snygga karlar i hennes motsvarande liga göra det. Nekar hon dem eftersom hon har för högra krav - okej, då kommer hon bli lidande. Men det är enbart hennes eget fel. Det är ungefär som att lägga ut sin rostiga gamla Volvo 740 på blocket och kräva minst tvåhundratusen kronor för den - då ska man fan inte klaga på att man inte får den såld.
Citera
2015-06-15, 22:46
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Även om en brud är ful och fet så kommer hon kunna hitta karlar som vill ligga med henne. Inga drömprinsar a'la Viggo Mortensen i LotR kommer ju stå på kö direkt - men likt förbannat kommer mindre snygga karlar i hennes motsvarande liga göra det. Nekar hon dem eftersom hon har för högra krav - okej, då kommer hon bli lidande. Men det är enbart hennes eget fel. Det är ungefär som att lägga ut sin rostiga gamla Volvo 740 på blocket och kräva minst tvåhundratusen kronor för den - då ska man fan inte klaga på att man inte får den såld.
Det går inte jämföra. Det är bättre att vara singel än att vara ihop med någon som inte tycker om en
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in