Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:13
Vart gjorde hon av nyckeln till cafet? Hittades den på henne? Är den borta? Vad var cafets egna rutin för hantering av nyckel efter stängning?
2015-06-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Enligt ägarinnan till cafét så var praxis att man hängde upp nyckeln i ladan efter avslutad pass.
Har du källa på det? För övrigt gick Lisa före de andra två enligt intervjuer.
2015-06-15, 18:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men "trafficing"" var väl benämningen hos Interpol? Det går väl ut på att man föra människor till någon situation i annat land där de blir utsatta? Ska man vara riktigt benhård för bestämmelser om "människohandel" så kan man väl diskutera Lindhs och Bodströms agerande när de tillät CIA att föra ut egyptierna ur landet för "enhanced interrogations" låt vara att de i egenskap av statsråd har åtalsimmunitet och att pengar kanske inte var motprestation utan hopp om inflytande...

Men nu är ingen av MGM lysta av Interpol, eller hur? Kan vi hålla oss någorlunda nära topic vore det tacknämligt.
2015-06-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smed. lund
Får fan inte ihop det.
Dessa bröder har i flera jobbat på gården.
De tycks ha ett gott rykte och anses vara flitiga. Grannarna har verkar väldigt förvånade över detta.
Den ena brodern är gift, till skillnad från många andra gästarbetare bor frun med honom.
Att dessa bröder från ingenstans gör detta är ologiskt. Det krävs ju en total kollektiv härdsmälta hos dessa. En så extrem att det borde ha hänt tidigare.
Nä, jag gissar att åklagaren tvingas släppa dessa ganska snart.
Då måste polisen börja titta på andra....

Håller med. Det är mycket som är konstig att jag tycker inte man ska döma dem på förhand. Reagera på att polisen verkar jobba ovanlig mycket med att samla in bevis trots att kroppen redan hittas. Normal om man hittar en kropp så brukar det gå snabb att hitta bevis på kroppen som binder fast gärningsmannen.
2015-06-15, 18:15
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Det har ju sagts att hon hade hjälmen under armen!
Tror ocksa hon gick in i ladan for att hanga upp nykeln och dar inne var dom tva ACKLIGA GRISARNA!

Jag har följt tråden sen start och det finns inget som säger att cafényckeln förvarades i ladan. Det är ju dock inte samma sak som att den _inte_ förvarades där. Vilken är din källa?

Slutligen, vilka är grisarna du hänvisar till? De är inte dömda än och således oskyldiga. Dumt av dig att döma innan rättsväsendet gjort sitt.
2015-06-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Samtligas FB-konton är inte längre tillgängliga utan troligen nedstängda eller inaktiverade.

NEJ, bara ett av de!
2015-06-15, 18:17
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
Varför har man då påsen brevid moppen och nycklarna i tändningslåset och hjälmen på.
Jag tror något hände när hon var vid moppen.

Hon gick till moppen, textade till pappa ( därför en handske av) och kom i sista stund ihåg att hon skulle lämna nyckeln i ladan.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Enligt ägarinnan till cafét så var praxis att man hängde upp nyckeln i ladan efter avslutad pass. Det har vitt så jag vet inte framkommit vem det var som låste vad jag vet. Vittnesuppgifterna från kollegorna säger att alla gick ut samtidigt.
Källa?
Aldrig sett ägarinna säga det. Jag har följt det från starten.
"Trådsanning"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Håller med. Det är mycket som är konstig att jag tycker inte man ska döma dem på förhand. Reagera på att polisen verkar jobba ovanlig mycket med att samla in bevis trots att kroppen redan hittas. Normal om man hittar en kropp så brukar det gå snabb att hitta bevis på kroppen som binder fast gärningsmannen.

Jag håller med.

Men samtidigt hörde jag på radion precis att de är anhållna för mord.

Verkar ju ha slagit helt slint på dem. Godsherren borde kunna hjälpa till här. Han anställde dem. Borde känna dem. Hur är de som personer? Temperament? Deras bakgrund? Hur fick han tag i dem? Etc etc etc...
Senast redigerad av Ezetrol 2015-06-15 kl. 18:21.
2015-06-15, 18:18
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vart gjorde hon av nyckeln till cafet? Hittades den på henne? Är den borta? Vad var cafets egna rutin för hantering av nyckel efter stängning?

https://www.flashback.org/sok/nyckel+ladan?t=2579335
2015-06-15, 18:20
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
håller med jag undrar också vad det är man letar så febrilt efter !
så många bevis som möjligt förstås,, men det verkar skumt
2015-06-15, 18:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ingen av MGM är såvitt jag kan se efterlyst av Interpol så vad bygger du ditt uttalande på?

Det var en uppgift som kom ut i media relativt snart efter att de hämtats in. I någon av artiklarna där det citerades från litauisk polis att ingen av dem är känd av litauisk polis. Och jag har inte skrivit att han var efterlyst av Interpol. I samma artikel angavs att en av dem skulle varit känd av Interpol dock. och i samband med detta har jag ställt fråga tidigare i tråden om detta kan vara en lös misstanke i annat land än Litauen (att det han misstänks för i annat land är inte olagligt i Litauen).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in