Citat:
Ursprungligen postat av
amiiiraz
Hade det vart en storstad så skulle jag förstå och vara medveten om att man inte kan gå igenom alla lägenheter, hus etc men nu handlar det om en liten byhåla! Man borde ha misstänkt alla hus i närheten redan dag 1 och sökt igenom alla hörn för att vara på den säkra sidan. Sluta va så trångsynt och förstå lite hur jag menar. Det finns inget annat som framstår i dina argument än att du försöker lyfta polisen viket jag inte finner något intresse i. Vill jag veta hur duktiga de är och vilket kanon jobb de utför så kan jag läsa om det någon annanstans.
Du tycker alltså att polisen lite hursomhelst ska få strunta i att följa de regler som reglerar hur polisen får, och inte får, arbeta? Vad bra, gäller samma sak vid t.ex våldsamma demonstrationer också? Om nån kommer lite för nära och beter sig hotfullt så ska polisen bara få sätta en kula i pannan på dem? Var drar vi gränsen för vid vilka tillfällen polisen ska få frångå sitt regelverk så att amiiiraz blir nöjd?
Försök förstå att även polisen har lagar och regler att förhålla sig till, de kan inte bara springa runt och bete sig hursomhelst på lösa misstankar. Vill du ändra på detta så föreslår jag att du blir politiker och lobbar för att ändra på lagarna istället för att tramsa runt i tråden och tjafsa om att polisen borde ha gjort saker de inte får göra.