Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Jag inser detta. Vart vill du komma? Folk undrar varför de gräver och tror de gräver och letar efter likdelar. Jag förklarar att de mer troligt letar mordvapen eller ytterligare bevis.
Dit jag ville komma är en väg som inte längre är aktuell. Läste enbart detta inlägg av dig utan att ha sett tidigare och efterföljande och tänkte "argh, ännu en sån där"...

Men efter att ha läst ytterligare inlägg av dig inser jag att du inte alls är "en sån där" (pajastomte som sprider bajshypoteser), utan förefaller mig snarast balanserad och förnuftig. Så det är ingenstans jag vill komma till längre, så att säga.

Btw så har du givetvis rätt - det är mer troligt att teknikerna fortsätter att leta bevis och att utredningen i stort inväntar en stor mängd resultat från externa parter, mest då kanske NFC (tidigare SKL). Mordvapnet - om det finnes ett sådant, kan vara hittat eller ohittat. Det vet vi föga om. Och om det är hittat kan det vara identifierat som sådant, eller ännu ej identifierat som sådant.
2015-06-15, 10:42
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Det är definitivt samma byxor:

http://forumbilder.se/EBKG4/2015-06-15-10-38-56
2015-06-15, 10:42
Medlem
Jag som många andra känner att tvångskastrering medelst rostig sax och sedan livstid i någon jordhåla vore ett lämpligt straff för den som utfört detta vidriga brott.

Men jag kan inte hjälpa att jag småler lite för mig själv emellanåt.

De här personerna är uppfostrade att kvinnor inte har några rättigheter och att det är fritt fram att göra med dem som man vill. När offret dök upp kunde de inte motstå frestelsen.

Men förövarna missade att räkna med några detaljer:

Endast 90 minuter efter offrets SMS dyker en person upp på platsen. Personen visar sig vara offrets far som inte är en vanlig man. Han är yrkesmilitär i SOG som är sveriges motsvarighet till amerikanska navy seals. Tränad att döda och utföra operationer var som helst i världen, när som helst.

Han inser snabbt vad som kan ha hänt och ringer... inte polisen.. utan sina kollegor från SOG.

Inom två timmar efter offrets SMS finns alltså en av sveriges farligaste elitstyrkor inom militären på plats. Förövaren kanske inte ens var helt färdig med sitt brott vid denna tidpunkt.

Kort därefter kryllar det även av poliser och de närmaste dagarna rör sig en militär elitstyrka, 60+ poliser, hundförare och helikoptrar i området dygnet runt.

Förövarna måste nu vara fullständigt livrädda och undra vem fan det var dom tog egentligen!

Precis när de tror att allt har nåt kulmen dyker 1000+ frivilliga upp och böjar KRYPA över åkrarna för att analysera varenda grässtrå. För i Sverige behandlar vi inte kvinnor på detta sättet.

Det kommer också hästar, ännu fler hundar, fyrhjulingar och en ubåt(!).

Nu måste dom inse att loppet är kört. Paniken som infinner sig...

En lättnad kanske infann sig när dom greps. En lättnad att nu var det över. Men de har inte räknat med att när straffet är avtjänat och de släpps ut, så finns det kanske någon som har tid, resurser och kunskap att skipa rättvisa var som helst i världen, när som helst.

Welcome to Sweden!
2015-06-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Som sagt, det är inte ovanligt att man börjar med den allvarligare brottsrubriceringen för säkerhets skull.

Jag håller med dig. Det finns alldeles säkert ett antal av de 436 anmälda morden 2014 som visade sig vara något annat.

Men menar du att detta inte var sant på 90-talet. Var samtliga mord då, till skillnad från nu, verkliga mord?

Om man antar att felfrekvensen var densamma då som nu, så har vi ju sett en 4 dubbling av antalet mord på tio år.

Vad brå gör att att jämföra vad de kallar "konstaterade mord" (d.v.s efter deras egna skönsmässiga bedömning) med antalet "anmälda mord" under 90-talet.

Jag menar att konstaterade mord endast kan jämföras med konstaterade mord och anmälda mord endast med anmälda mord. Har du en annan uppfattning?
2015-06-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
faktumet att ingen vet om kroppen har transporterats bort betyder självklart inte att den finns kvar.
Utmärkt att även du insett det! På tiden.
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Jag som många andra känner att tvångskastrering medelst rostig sax och sedan livstid i någon jordhåla vore ett lämpligt straff för den som utfört detta vidriga brott.

Men jag kan inte hjälpa att jag småler lite för mig själv emellanåt.

De här personerna är uppfostrade att kvinnor inte har några rättigheter och att det är fritt fram att göra med dem som man vill. När offret dök upp kunde de inte motstå frestelsen.

Men förövarna missade att räkna med några detaljer:

Endast 90 minuter efter offrets SMS dyker en person upp på platsen. Personen visar sig vara offrets far som inte är en vanlig man. Han är yrkesmilitär i SOG som är sveriges motsvarighet till amerikanska navy seals. Tränad att döda och utföra operationer var som helst i världen, när som helst.

Han inser snabbt vad som kan ha hänt och ringer... inte polisen.. utan sina kollegor från SOG.

Inom två timmar efter offrets SMS finns alltså en av sveriges farligaste elitstyrkor inom militären på plats. Förövaren kanske inte ens var helt färdig med sitt brott vid denna tidpunkt.

Kort därefter kryllar det även av poliser och de närmaste dagarna rör sig en militär elitstyrka, 60+ poliser, hundförare och helikoptrar i området dygnet runt.

Förövarna måste nu vara fullständigt livrädda och undra vem fan det var dom tog egentligen!

Precis när de tror att allt har nåt kulmen dyker 1000+ frivilliga upp och böjar KRYPA över åkrarna för att analysera varenda grässtrå. För i Sverige behandlar vi inte kvinnor på detta sättet.

Det kommer också hästar, ännu fler hundar, fyrhjulingar och en ubåt(!).

Nu måste dom inse att loppet är kört. Paniken som infinner sig...

En lättnad kanske infann sig när dom greps. En lättnad att nu var det över. Men de har inte räknat med att när straffet är avtjänat och de släpps ut, så finns det kanske någon som har tid, resurser och kunskap att skipa rättvisa var som helst i världen, när som helst.

Welcome to Sweden!
ämnet är ett brott inte hur svea rikes lagstiftning borde vara utformad enligt er inavlade sverigedemokrater. rapportera om ämnet eller knip igen pajluckan
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
haha expressen. kan ju vart nån kompis eller konton blivit och anmäld
Troligen polisen eftersom han skall ha lagt ut bilder från söket.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon

Vart hittade du bilden med de likadana byxorna?

Vart sitter de tre häktade? I Skövde eller Göteborg?
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:

Det var som fan..... Det är definitivt den snubben iafall.
2015-06-15, 10:46
Medlem
Pastmasters avatar
Är det Nerijus Bilevicius som är anhållen? En av gärningsmännen.

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7?fref=ts

Han bor nuvarande i Blomberg, Västra Götaland, Sverige och är gift sedan 2012.
En riktig litauer med tanke på -ius på slutet av efternamnet och huvudstaden heter Villnius.

Mordet inträffades också i Blomberg där caféet låg i närheten.
2015-06-15, 10:46
Medlem
f839444s avatar
Citat:

Ja. Visst är det! För de tillverkades bara i ett exemplar eller hur?

2015-06-15, 10:47
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vart hittade du bilden med de likadana byxorna?

Vart sitter de tre häktade? I Skövde eller Göteborg?

Den bilden finns inte kvar längre, på den yngre broderns FB sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in