Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=152500&size=full

Ena brodern samt kvinnan som är gripen? Är det dessa två?

Det här skulle mycket väl kunna vara Ner*jus Bi*evic*us: http://imbo.vgc.no/users/bildespesial/images/df8a0e62df4d6f7e7856a4a69fd97274.jpg?t%5B0%5D=crop %3Ax%3D0%2Cy%3D0%2Cwidth%3D2046%2Cheight%3D1493&t% 5B1%5D=resize%3Awidth%3D1024&accessToken=950045f61 476994c14db78e40416f85ce654c0d26b1fdb9729c4db1332e b67d5

Tycker det ser ut som det.
2015-06-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wampire
Om du har rätt då har vi haft cirkus Kinnekulle för en vecka eller hur - hoppas det inte stämmer !

Det är ju just det dom håller på att utredas.. Polisen vet betydligt mer än vad vi gör. Allt som kommer ut här just nu är spekulationer och teorier.
2015-06-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Var det inte rykten om att ... Dem gripna ej var hemma under söndagen eller när de var- när dem knackade dörr osv.... Tänker lite om det finns en annan gärningsman som istället la ut spår hemma hos dem när dessa var ej hemma..

Möjligen godsherren? Han dök ju med lisas handske som han "helt plötsligt hittade i ladan".
2015-06-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
de vill skydda förundersökningen på alla sätt, förklarligt nog. eventuella vittnen ska inte påverkas av medier bland annat. fattar folk verkligen inte detta?

Nej. De fattar inte heller efter att detta påtalats flera gånger. Egentligen så ger de nog fullkomligt fan i om utredningen försvåras på allehanda sätt. Brottsfall likt detta har ju blivit mer av en förevändning för känslomässigt störda, idioter att leva ut sin vridenhet på polisen, rättens och samhällets bekostnad.

Av hänsyn så borde man vänta med att lägga ut några bilder till polisen ger klartecken, eller tills ärendet är rättsligt behandlat.
2015-06-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Finns det en risk att dom inte kan bindas till brottet och därmed gå fria?
Nej. Är de skyldiga och dessutom som vissa misstänker har hanterat så många föremål från Lisa och placerat ut dessa har de lämnat högvis med spår.

Märkligt att folk snöar in sig på att det är den lägre misstankegraden. Om det nu stämmer, enligt polisen själva (http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankta-mannen-ska-ha-arbetat-dar-lisa-holm-forsvann/ [~00:50]) är de höggradigt misstänkta, så handlar det ändå bara om att det tar tid att analysera spår. Det tar timmar, dagar eller veckor beroende på. Så det är klart att i nuläget finns det inte så mycket facit av alla de spår man säkrat. Men dessa _kommer_ ju snart, det vet vi. Alltså kommer misstankegraden öka eller minska.

----
Edit: En helt annan sak: Tydligen hade jag fel som hävdade att rubriceringen redan från början var människorov. Den var från början enligt DN "olaga frihetsberövande" och uppjusterades till människorov under onsdagen. Inte för att det på något sätt ändrar resonemangen i mina tidigare inlägg: polisen var snabbt på det klara med att detta inte är ett "vanligt" försvinnande där en person avvikit av fri vilja eller där andra helt naturliga orsaker finnes. Från första början insåg man åt vilket håll det barkade.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-15 kl. 08:54.
2015-06-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är det inte dags att MOD låser tråden eller bryter ut en del till konspirationsdelen?

Jag är så jävla trött på att komma in här, se att tråden växt med 70 sidor och att det bara är en massa bullshit. Det är bara en jävla massa teorier från CSI-älskare som hittar på sina egna jävla scenario och kallar det "mest troligt just nu" och man utgår från att Lisa är styckad för att en polis sagt "senare" och tittat i skrivbordet.

Seriöst, mod, gör någonting för fan.

Vettigaste jag läst i hela tråden. 98% är ju bara rent dravel. Det enda intressanta jag sett här är bilder över själva gården, någon som har fler bilder på detta?(orkar inte leta igenom 1800+ sidor)
2015-06-15, 08:49
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
fanns ju en bild där han hade identiska sweatpants som på bilden från arresterandet. new york athletic etc. kan kolla sen om jag har kvar den i cachen

http://www.ladda-upp.se/bilder/rlgdiwuhwrmiul/
2015-06-15, 08:50
Medlem
Är det någon som kan få fram om dessa två åkt runt i Sverige och bytt fönster?
2015-06-15, 08:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Jag har också sparat foton på dessa tre svin.

Skulle det visa sig att dom alla är skyldiga så kommer jag sprida bilderna. Någon mer som kommer göra det?

Tror ni att polisen kommer släppa bilder på dom också?

Varför bemöda dig när kvällspressen har dem på förstasidorna om de befinns skyldiga i domstolen?
2015-06-15, 08:53
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffisen
Men lägg ner. Du tror inte folk har blivit outade förut på flashback bland annat sen har det visat sig varit fel människor? Jo.

Du tror alltså på allvar att Aftonbladet lägger ut opixlade bilder på skäligen misstänkta människor?

Det enda jag frågade var om man inte kan va mördare bara för att man inte är dömd.

Sen varför du börjar snacka om opixlade bilder och aftonbladet förstår jag ej.
2015-06-15, 08:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Det enda jag frågade var om man inte kan va mördare bara för att man inte är dömd.

Sen varför du börjar snacka om opixlade bilder och aftonbladet förstår jag ej.

Rent faktiskt kan man vara det, dock sluter de allra flesta upp på normen att ingen är mördare utan en rättvis rättegång och en fällande dom.
2015-06-15, 08:57
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffisen
Men lägg ner. Du tror inte folk har blivit outade förut på flashback bland annat sen har det visat sig varit fel människor? Jo.

Du tror alltså på allvar att Aftonbladet lägger ut opixlade bilder på skäligen misstänkta människor?

Men tom du förstår väl att Aftonbladet gör det Aftonbladet är bäst på: Att pixla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in