Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 07:07
Medlem
Jag är så fruktansvärt jävla nyfiken på VARFÖR hon mördades??? Har aldrig varit så här upprörd förr angående mord man hört talas om. Eller jo förresten mordet på Engla är också ett mord man blir psyksjuk av ilska gentemot mördaren.

Men VARFÖR har detta hänt? Varför får vi inte veta mer??

Vad jag har förstått så är båda bröderna gifta till och med så det verkar ju så jäkla konstigt att då ta en tjej och mörda henne? Och deras ålder är läskig. Dom över 30 och hon 17. Jag fattar verkligen ingenting.

Och det värsta är att om dom har mördat henne så är dom ute igen om 15 år. Och dom kommer få ha det jättebra i fängelset tills dom kommer ut. FY FAN!
2015-06-15, 07:10
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Jag skrev om nyckeln i ett annat inlägg. Att det verkar helt vansinnigt att gömma den i ladan. Det stod om det i den litauiska pressen som nån länkade och nån medlem här har också skrivit att det brukade vara så de gjorde. Kanske det är mer avslappnat ute på landet. Nu tänker jag att det var kanske var Lisas tur att gömma nyckeln på söndagkvällen och att hon blivit haffad av männen när hon kom in i ladan. De fick sin chans efter att ha spanat in henne en tid. Hon hade kanske precis satt nyckeln i tändningslåset och tänkte javisst ja, nyckeln! Väldigt långsökt kanske.....

Det skall va en trådsanning..
Sedan så tror jag inte att de skulle lägga ut en nyckel på ett ställe som inte tillhör caféet, om de nu behöver gömma nyckeln någonstans så har de ju baksidan. Kollegorna låste ju, så då borde ju de även ha tagit med nyckeln
2015-06-15, 07:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Jag är så fruktansvärt jävla nyfiken på VARFÖR hon mördades??? Har aldrig varit så här upprörd förr angående mord man hört talas om. Eller jo förresten mordet på Engla är också ett mord man blir psyksjuk av ilska gentemot mördaren.

Vad jag har förstått så är båda bröderna gifta till och med så det verkar ju så jäkla konstigt att då ta en tjej och mörda henne? Och deras ålder är läskig. Dom över 30 och hon 17. Jag fattar verkligen ingenting.

Och det värsta är att om dom har mördat henne så är dom ute igen om 15 år. Och dom kommer få ha det jättebra i fängelset tills dom kommer ut. FY FAN!
Hon gjorde säkert motstånd, vilket ledde till att hon ströps eller slogs ihjäl.
2015-06-15, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OctoberTacos
Det här är bara en känsla, men är det någon mer än jag som har en magkänsla om att Lisas mördare fortfarande går fri? Det är mycket i det här fallet som inte går ihop tycker jag.

Nej, jag har samma känsla. Dessa människor är perfekta måltavlor för en slug mördare att vägleda polisen mot.

Öststatare, pratar inte språket, jobbar och bor i närheten, kanske inte vassaste besticken i lådan, deras chef bortrest, stort nationellt intresse, pressad och desperat polismakt att hitta flickan och gripa nån, många gömslen och ytor att gömma kropp och plantera ut ledtrådar på. Finfina yttre förutsättningar för den känsla jag har.

Hoppas jag har fel känsla, annars vinner den riktiga mördaren mycket tid just nu :-(
2015-06-15, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka86

Du får helt enkelt hålla dig till tåls. Just nu råder förundersökningssekretess varpå vi inte kan förvänta oss att få veta allt. GW brukar säga att motiv grovt delas in i två klasser: det uppenbara (pengar, avundsjuka, etc) och det som bara är begripligt för gärningspersonen själv, alltså rena stollerier. Just nu är det lite för tidigt att säga om det finns ett uppenbart motiv eller om det är så galet att det egentligen är ointressant. Om rätten verkligen dömer för mord finns det gott hopp om att de _inte_ kommer ut igen. Vi har flera livstidsdömda utan möjlighet till tidsbestämning och om detta är ett överlagt mord där förövaren inte är uppenbart skogstokig så kommer denne nog få sitta sina år... De som är ute efter en handfull år brukar vara de som dödat i excess eller stundens inlevelse eller använt övervåld i självförsvar men som är fungerande människor i grunden med minimal återfallsrisk.
2015-06-15, 07:20
Bannlyst
Har hon blivit våldtäkt tror ni?
2015-06-15, 07:21
Medlem
OM det är dessa tre personer som är skyldiga kan man dra några slutsatser.

1. Det här kommer med all sannolikhet att sluta i dråp och inte mord.

2. Sexuellt utnyttjad? Nej, det gick aldrig så långt.

3. Död omedelbart.

4. Jag kan sätta 10kr på att hjälmen är mordvapnet eller rättare sagt dråpvapnet, och att det är den man febrilt letat efter de senaste dagarna. Det är den man grävt efter i den närmsta ladan hela Söndagen.
Det är också såklart därför den är borta.

Man har systematiskt letat efter något. Beslutsamt och länge Det kan omöjligt vara annat än någon form av mordvapen.
2015-06-15, 07:21
Medlem
Horrorgrams avatar
Jag tror de båda absolut ligger bakom mordet.

Sen vad som hänt och motivet bakom allt, det är ett stort frågetecken.

Som många har skrivit här så tror jag också hon blev lockad till ladan på något vis. Och varför hon just den dagen tog sin moped när hon alla andra dagar hade fått skjuts. Det är märkligt.
2015-06-15, 07:24
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
OM det är dessa tre personer som är skyldiga kan man dra några slutsatser.

1. Det här kommer med all sannolikhet att sluta i dråp och inte mord.

2. Sexuellt utnyttjad? Nej, det gick aldrig så långt.

3. Död omedelbart.

4. Jag kan sätta 10kr på att hjälmen är mordvapnet eller rättare sagt dråpvapnet, och att det är den man febrilt letat efter de senaste dagarna. Det är den man grävt efter i den närmsta ladan hela Söndagen.
Det är också såklart därför den är borta.

Man har systematiskt letat efter något. Beslutsamt och länge Det kan omöjligt vara annat än någon form av mordvapen.

Hade inte delar av hjälmen hittats redan?
2015-06-15, 07:26
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunstable
Har hon blivit våldtäkt tror ni?

Nej, möjligen upplöst i ett syrabad bara. Förresten fanns det nån bensin kvar i hennes moppe?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hade inte delar av hjälmen hittats redan?

Några bekräftade delar från flickans hjälm har inte hittats nej.
Det är en FB skröna som så mycket annat.
Medlem
olasvenssons avatar
Den starkaste hypotesen som polisen troligtvis arbetar med just nu är:

-Kaféägaren och mördarna från Litauen kände varandra sedan flera år tillbaka.
-Mördarna väljer ut en snygg flicka (Lisa) i staden som dom kan mörda.
-Kaféägaren får till uppdrag att värva och anställa flickebarnet (Lisa) till kaféet.
-En av mördarna arbetade som städerska på samma kafé som Lisa, mördaren håller kontroll på Lisa samma dag som hon försvinner.
-När Lisa sätter sig på mopeden för att åka hem, kontaktar städerskan sina manliga vänner och resten av historien vet vi....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in