Citat:
Ursprungligen postat av
DenTrasigaApan
Har du någon mer info?
Det enda jag kan komma på som kanske tillför något är väl isf:
Manlig sångare, lite halvpunkrockig genre som en tidig M.Uggla.
Jag kan lite mer av texten än vad jag skrivit tidigare men det hjälper troligen inte, men jag skriver den och försöker förtydliga lite mer iaf.
Akustiska trummor i introt och en liten slinga elguitarr.
"Frågor om svar, svar på frågor, jag springer omkring, som i eld o lågor, man vill förstå, men fattar ändå inget, ingenting av allt som gör en yr.
Så ta min hand nu o kom lite närmre, håll den hårt och känn min värme, vi behöver varann i en tid som dennaaaa...!
(En oha doa kör/acapella i bakrunden till Vers)
Svart på vitt, vitt o svart, man kan va, på så många sätt, men man måste stark och inte falla, falla ihop och försvinna inom kort.
Så ta min hand nu och känn min värme, håll den hårt nu o kom lite närmre, vi behöver varann i en tid som dennaaaa..!"
Ett kort fill på pukor sedan är låten slut.
Detta är vad jag minns av låten, det kan hända att det är fler verser, melodin hör jag i huvet men den är ju svår att skriva ner.
Lyssnade på denna på ett kasettband någon gång 88-89 så det är troligen en 80talare.
Jag har gett mig fasen på att få tag på den, för gamla minnens skull, det är absolut ingen låt av klass men tydligen utgiven eftersom den troligen fanns på kasett liknande Fib Aktuellt nr ** som var poppis då det begav sig.
Tack för din fråga DTA, då vet jag att mitt inlägg observeras iaf.