Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Polisen har hela tiden sagt att MP gjorde ett fynd på platsen där Lisa anträffades. Efter det gjorde polisen fler fynd, bland annat fann de Lisas kropp i anslutning till platsen MP tillkallat polis.

Jaha, vad har det med vilka som sitter anhållna att göra eller vet du inte vad du citerade?
2015-06-15, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maqon
jag har fått uppgifter om att bröderna som är häktade är
Nej, Ingen är häktad.

Antingen för att:
1) Åklagaren väntar på bevisning som räcker för att höja misstankegraden mot de anhållna(troligt)
2) Åklagaren har redan bevisning som räcker för häktning men vill köpa sig tid (lika troligt)
2015-06-15, 03:12
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Som svar på vad LH:s fars position är inom försvarsmakten så verkar det, efter lite Googlande, som att han är mekaniker.

Verkar för övrigt konstigt att de bara är skäligen misstänka, de borde ju rimligtvis vid det här laget ha hittat massor med spår och eventuella föremål(vagnen t ex) som kan kopplas till mordet, speciellt med tanke på att de hittat kroppen. Om de blir frisläppta imorgon så tror jag inte att det är de de som utfört det, eller så har de dolt det jävligt bra.

Bevisen ska ju kunna kopplas till de misstänkta också, räcker inte med fynd.
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Som svar på vad LH:s fars position är inom försvarsmakten så verkar det, efter lite Googlande, som att han är mekaniker.

Verkar för övrigt konstigt att de bara är skäligen misstänka, de borde ju rimligtvis vid det här laget ha hittat massor med spår och eventuella föremål(vagnen t ex) som kan kopplas till mordet, speciellt med tanke på att de hittat kroppen. Om de blir frisläppta imorgon så tror jag inte att det är de de som utfört det, eller så har de dolt det jävligt bra.

Ryska agenter som ville hämnas för nåt orätt?

Skulle då kunna förklaras för denna stora insatsen från MP och polisen och det klarades upp rätt snabbt..

Så det var inga polska gästarbetare som vissa trodde, litauer är rätt pålitliga med men kan man säga det om putins folk?
Senast redigerad av EastClintfood 2015-06-15 kl. 03:16.
Medlem
Blev förvånad när jag fick se bilderna. Ser inte alls ut som jag hade tänkt mig. Men men, som sagt kan skenet bedra.

Funderade precis på vad som kan tyda på att båda bröderna har gjort sig skyldiga till mord. Vad kan ha funnits som kan tyda på detta? Beskedet om att de anhållits för mord kom cirkus fem timmar efter att de greps. I och med att de tydligen inte har erkänt nu betvivlar jag starkt att polisens antagande är grundat på verbala erkännanden.

Kan det faktiskt vara så att det enbart finns en gärningsman men att man i dagsläget inte kan veta vem av dem? Tror mycket på det. Tillåts jag spåna litet vill jag mena att AB är den jag misstänker mest av de tu, främst pga. att han ser ut att vara hämtad rakt från den sista färden. Brodern har även sin fruga i bostaden medan AB's fruga bor i Litauen vilket talar för min tes.
2015-06-15, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vad tusan yrar du om??? Såväl MPS som polis har ju genomsökt mängder av ödehus, ruiner, skogsgläntor, fält, osv. Det man naturligtvis INTE har gjort är att stövla in i alla _bebodda_ kåkar överallt. Det säger ju sig självt. För det krävs givetvis en misstanke om brott. Man kan ju också fråga, men man kan inte bara stövla in om man får ett "nej" utan vidare misstanke.

I nuläget tycker jag inte det finns ett smack som antyder att vare sig polis eller MPS gjort ett dåligt jobb, tvärt om. Men kritik kommer ju alltid att resas och detaljer alltid fram som kunde gjorts bättre, även utan facit i hand. Men dina svador är då rakt inte något exempel på förnuftig kritik. "Deras it avdelning" [SIC]? Du yrar.

Så du tycker det är fullt förståerligt? nej det är väl sant man kan ju inte bara stövla in hos folk när en liten flicka blivit försvunnen det vore väl hemskt.

Om polisen knackar på min dörr och frågar om dom kan prata med mig någon minut angående ett försvinnande så får dom gärna genomsöka allt jag har?!?!?? varför ska polisen behöva en husransakan för att få bli inbjudna det erbjuder man väl sig själv dom att göra för god vilja skull

Värdelöst att polisen inte genomsökt lador och annat som varit bebodda enligt mig iallafall. Då kanske hon skulle vara vid liv nu men det är väl också en kritisk tanke enligt dig
2015-06-15, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Det råder ingen tvekan om vilka bröder som nu sitter anhållna. Du har fel.

aldrig sagt jag har rätt. skrev vilken information jag fått.
jag blir glad bara rätt personer sätts dit.
2015-06-15, 03:14
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Det är ju först idag som polisen har anledning att höja misstankenivån också så det ska bli intressant att höra mer från dem.
2015-06-15, 03:15
Medlem
swetimass avatar
Kvinnan gillar 'CSI: Hidden crimes' oh the irony... Och det ligger högst upp på listan, troligen det är den sista sidan hon gillade.
Senast redigerad av swetimas 2015-06-15 kl. 03:17.
2015-06-15, 03:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Expressen eller Aftonbladet skrev att det var 3 som jobbat med bygget. Antingen ville de inte nämna caféet, eller så finns en 3:e kille alternativt att tjejen jobbade där också?
(jag kan fan inte skriva tanten, när jag snart är 20 år äldre fast jag borde)
2015-06-15, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Det jag menar med att fallet känns konstigt. Är inte "tiden" det tar. Utan jag menar mer på att man inte verkar ha starka bevis mot dessa tre. Att de är de som är gripna är det inget snack om vid det här laget.

Men varför verkar det som att polisen mörkar något? Har man starkare bevis än vad man redogör för allmänheten? Borde inte man kunna hitta bevis eller något starkt att gå på pga kroppen man hitta?

Borde inte kroppen ge de svaren man vill ha?

WTF is this..

Du letar efter motsvarigheten till Gunvald Larsson? Någon som stormar in i förhörsrummet och gormar om bärplockare och Beck får hålla tillbaks honom så att han inte slår ihjäl GMs och fallet avslutas på under 2 timmar.

Skämt åsido samlas och säkras bevis och sedan väcks åtal om det anses vara starkt nog efter att byråkrater gjort sitt i förhörsrummen. Polis väntar med information till media tills de är mer än säkra på sin sak alternativt tvingas till det / det har en positiv verkan på utredningen.
2015-06-15, 03:20
Medlem
det kanske är frun som är skyldig,hon kaske va rädd för att vackra Lisa skulle ta hennes man,jag undra vad Lisa kände sina sista minuter i livet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in