Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 03:02
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
1. Psykopater jobbar sällan i grupp, men klart, dessa personer är ju bröder och har därmed ett naturligt band mellan sig. Det skulle i så fall förklara impulsivt beteende, varför de är empatilösa och kunnat behandla LH som ett objekt bara, men i övrigt tror jag inte på det. Tror dock alkoholpåverkan kan vara en förklaring. Alkohol brukar vara inblandad i sexualbrott, vilket jag tror är motivet här. Utesluter inte psykiska sjukdomar, men tror inte primärt på det.

2. Mycket troligt.

3. Motivet är förmodligen sexuellt, så absolut. Kombinera våldtäkt med att något gått snett, så har vi en rimlig förklaring till varför hon kan ha dödats.

4. Det är för långsökt. Det är klart, två fattiga Litauer som gör vad som helst för pengar går säkert att muta tillräckligt, men vem skulle ha uppsåtet att vilja röja undan Lisa? En sån sak att hennes pappa har koppling till militären är inte något ni bör snöa in er för mycket på heller. I film hade det kanske varit något, men hur mycket verklighetsförankring har det?

Tyckte mig se nåt tagg hon gillade, fight for autism..
2015-06-15, 03:02
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakos
Men det verkar inte vara de tatuerade dom har tagit. Kanske dessa namngivna inte har med detta att göra även om man förleds tro det av deras stil. Dessutom står det i GP/Expressen att på en av brödernas FB-sida skulle det finnas bilder från runt kafeet o dyl. jag har inte hittat något sådant.

Är väl bilderna på frugan vid gula herrgården (Blomberg?), andra hus el. bara omgivningarna.
2015-06-15, 03:04
Medlem
En vanlig svenne banan som gjort närmanden och försökt våldföra sig på bo, bröderna kommer gående hör ngt och bo är då redan död, varpå svenne banan hotar bröderna att röja upp efter honom? Kan ju lika gärna va så, då som ngn tidigare skrev, bevisen flyger fram i rasande fart å pekar åt ett å samma håll,, svenne banan kanske har placerat bevisen där för slippa skuld själv ... Natti natti,,, vi sover alla under samma himmel
2015-06-15, 03:05
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maqon
sanningen kommer fram så småningom. så får se vilka bröder det är.
Det råder ingen tvekan om vilka bröder som nu sitter anhållna. Du har fel.
2015-06-15, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Så polisen ljuger?

Snälla du. Läs tillbaka några sidor och mps != polisen
2015-06-15, 03:06
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Något skumt måste de ha sett men detta med spridda bevis i närområdet verkar så otroligt konstigt. Som en polis uttryckte det. "Bevis flyger inte omkring."

Jag förstår inte heller varför hennes tillhörigheter är utspridda på det här sättet. Aldrig varit sett ett liknande fall där så mycket hittats i direkt anslutning till platsen där BO senast sågs i livet. Måste ha varit i panik man tagit sakerna och gjort sig av med dem.
2015-06-15, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
jag gissar på att polisen gjort en helt ok insats. i dessa tider, och när polisen fick nos om att ett brott hade begåtts, begär man först ut alla sms- och samtalsloggar från teleoperatören, därefter spanar man i sociala medier med behörighet allmänheten inte har, men tror inte det var till någon hjälp om det är de i nuläget misstänkta.

Med tanke på att Lisa är DÖD!!!! Så tycker iallafall jag det är en helt misdlyckad insats på ett så litet onråde.

På dom 2.3km åt den riktningen fanns ju i princip bara gubbens lada det ser ju vilket stolpskott som helst. Medan mp letar ihop med några poliser kan väl resten åka runt? Eller dom kanske var fullt upptagna med att leta i diken utifall det att Lisa lämnat mopeden för att pissa och ramlat och svimmat av?
2015-06-15, 03:07
Medlem
Snubben har för fan samma byxor på sig som på medias bild från när personen plockas in. Kom igen nu.
2015-06-15, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CartoonVHS
Enligt satelitbilden någon postat är det inte direkt ett folktätt område.

Hur i hela helvete är det möjligt att polisen inte direkt tog sina arslen till husen i närheten medan alla tusentals missing people letade till fots?

Och om så många var involverade borde väll deras it avdelning sett att det bodde en äldre herre på gården längre bort som även ägde ladan mittöver. Utöver det hade han eller hans son väl mörkt förflutet? Räcker inte det för att leta igenom fastigheterna på en gång

Ibland undrar jag om det sitter 10 åringar i polisens kommandon. Om en 17 årig flicka försvinner får man väl göra allt i sin makt inte anta att hon kommer tillbaka själv om några dagar?
Vad tusan yrar du om??? Såväl MPS som polis har ju genomsökt mängder av ödehus, ruiner, skogsgläntor, fält, osv. Det man naturligtvis INTE har gjort är att stövla in i alla _bebodda_ kåkar överallt. Det säger ju sig självt. För det krävs givetvis en misstanke om brott. Man kan ju också fråga, men man kan inte bara stövla in om man får ett "nej" utan vidare misstanke.

I nuläget tycker jag inte det finns ett smack som antyder att vare sig polis eller MPS gjort ett dåligt jobb, tvärt om. Men kritik kommer ju alltid att resas och detaljer alltid fram som kunde gjorts bättre, även utan facit i hand. Men dina svador är då rakt inte något exempel på förnuftig kritik. "Deras it avdelning" [SIC]? Du yrar.
2015-06-15, 03:09
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Snälla du. Läs tillbaka några sidor och mps != polisen

Polisen har hela tiden sagt att MP gjorde ett fynd på platsen där Lisa anträffades. Efter det gjorde polisen fler fynd, bland annat fann de Lisas kropp i anslutning till platsen MP tillkallat polis.
2015-06-15, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Snubben har för fan samma byxor på sig som på medias bild från när personen plockas in. Kom igen nu.

Ja, tror vi alla här är rätt överens om att vi nu har "hittat" MGM på facebook.
2015-06-15, 03:10
Medlem
Som svar på vad LH:s fars position är inom försvarsmakten så verkar det, efter lite Googlande, som att han är mekaniker.

Verkar för övrigt konstigt att de bara är skäligen misstänka, de borde ju rimligtvis vid det här laget ha hittat massor med spår och eventuella föremål(vagnen t ex) som kan kopplas till mordet, speciellt med tanke på att de hittat kroppen. Om de blir frisläppta imorgon så tror jag inte att det är de de som utfört det, eller så har de dolt det jävligt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in