Citat:
Ursprungligen postat av
Boggyman
Lisa verkade ju vara en hjälpsam och snäll tjej, det blev säkert hennes tragiska död i det här fallet.
Tror helt enkelt dom bara lockade över henne till ladan smidigt genom att säga att dom behövde hjälp lite snabbt, hon kände inget obehag med det eftersom hon träffat männen på fiket flertalet gånger tidigare och har då varit hur trevliga som helst mot henne, sedan gav dom sig på henne inne i ladan och där tappade hon även handsken. Det var ju heller inga tecken på strid i gruset vid caféet eller så, så jag tror hon gick till ladan frivilligt.
Att hon hade någon form av relation med någon av dom utesluter jag av olika andledningar.
Tror också på det, det låter rimligast. Kan inte heller klandra henne om hon blir "lurad". Visst, nu i hindsight kan vi ju säga att hon var i livsfara när hon var ensam med potentiella mördare i närheten, men jag förstår också att hon inte anade något. Hon behöver inte ens vara speciellt naiv. Hon har säkert sett de jobba där tidigare, typ dagen innan och säkert hälsat på männen. Man kan liksom inte misstänka alla människor som finns i ens omgivning, det skulle bli för påfrestande. Men jag är i alla fall på samma linje som du, hon lämnar troligen mopeden frivilligt. Förmodligen för att någon kommer dit eller för att hon blir kallad av mördarna. Tror det hänt något i ladan, sedan har hon fraktats iväg med bil död eller medvetslös om hon fortfarande är levande. I så fall dödats på annan plats kort efter, det vill säga samma kväll. Tror inte på det där att hon levt som fången under flera dagar. Sånt brukar vara rätt ovanligt.
Vill tillägga att alkoholpåverkan också är möjligt. Det skulle kunna göra dem mer kapabla att skada någon och dessutom göra dem betydligt mer aggressiva. Vad gör två män som är i ett främmande land när de inte har ett arbete att utföra? Vilket de antagligen inte hade på en söndag eller så var de klara för dagen. Inte otänkbart att de sätter sig i solen nära sin arbetsplats och super istället för att dra hem till kärringen.
Anledningen till att hon mördas beror troligen på: 1. Ett misslyckat våldtäktsförsök får en dödlig utgång. I det här scenariot räknar jag med att planen inte var att döda henne, men det sker av misstag i en strid där de försöker få ner henne samt få tyst på henne. Det kan förklara eventuell panik bland GM och att de är så slarviga när de desperat försöker dumpa vilseledande spår. 2. De våldtar henne i ladan och dödar henne efteråt för att inte lämna henne som vittne, 3. Ungefär som nr 2 fast hon dödas på en annan plats efter att ha körts iväg i bilen medvetslös. Det här skulle vara det mest kallblodiga och vidrigaste utfallet eftersom männen i så fall har haft möjlighet att snacka ihop sig och åtminstone kunnat försöka känna någon empati. I så fall dödas hon liksom inte i stridens hetta.