Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Absolut. Men det kan ju också inträffa att de gripna släpps om det inte kommer fram mer bevis.

Kan en misstänkt släppas fast han har gjort ett uttalande om att han var delaktig i mordet? För som jag uppfattat det så har ju en utav bröderna erkänt, och det kan väl rättsväsendet ändå inte bara vifta bort....eller?
2015-06-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Det har varit tal om att de hittat en öppen grav som nyligen grävts , detta har alltså sagts av någon som påstått sig höra det av någon med insyn. Så om han är trovärdig eller inte det vet jag inte men jag tror att det lutar sig om att de faktiskt hittade en grav och att de ville begrava henne så att ingen någonsin hittar henne.

ja det låter ju faktiskt ganska troligt..kuslig detalj som jag hängt upp mig på sen man fick höra den nyheten men har inte kunnat komma på nåt logiskt det skulle kunna varit,
en nygrävd grav bör ju tyda på att offret är i närheten och skulle nog skrämma upp en om man fick se det när man är ute å letar efter en försvunnen
2015-06-15, 01:23
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Lisa verkade ju vara en hjälpsam och snäll tjej, det blev säkert hennes tragiska död i det här fallet.

Tror helt enkelt dom bara lockade över henne till ladan smidigt genom att säga att dom behövde hjälp lite snabbt, hon kände inget obehag med det eftersom hon träffat männen på fiket flertalet gånger tidigare och har då varit hur trevliga som helst mot henne, sedan gav dom sig på henne inne i ladan och där tappade hon även handsken. Det var ju heller inga tecken på strid i gruset vid caféet eller så, så jag tror hon gick till ladan frivilligt.

Att hon hade någon form av relation med någon av dom utesluter jag av olika andledningar.

Det förklarar inte att mopeden var kvar med nyckeln i tändningslåset vid caféet... Hon kan mycket väl haft någon form av relation till någon eller flera av de tre häktade.
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du berätta om de anledningarna? Har du någon idé om vad de gjorde i ladan den där kvällen då, för Lisa har de knappast haft span på en längre tid, hon hade inte kört moppe till jobbet tidigare så ett planerat dåd är väl inte särskilt troligt?
Dom jobbade där, och säkert varit intresserade av henne vid tidigare tillfällen, att det hände just i Söndags var nog inte planerat, det blev så eftersom det var folktomt och dom såg sin chans.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebromsvagn
Kanske var dags för en viss någon att göra repris på ett tidigare försvinnande vi alla vet ägde rum i samma område för många år sedan. Kanske fanns en plan att (som den gången?) hålla flickan vid liv ett tag, men att det enorma pådraget denna gång gjorde det omöjligt och flickan mördades och spår lades ut för att rikta misstankarna mot gästarbetarna. Kanske inte det mest troliga nej, men kuslig tanke.

Skulle det kunna vara så att det i samband med att LH hittades avliden fanns tecken på att hon hållits vid liv under tex iaf några dagar, och att denna insikt gjorde poliserna på plats extra skakade och illa berörda snarare än kroppens skick?

Det høres meget trolig ut. Håper det ikke er slik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Kan en misstänkt släppas fast han har gjort ett uttalande om att han var delaktig i mordet? För som jag uppfattat det så har ju en utav bröderna erkänt, och det kan väl rättsväsendet ändå inte bara vifta bort....eller?
erkänt???? var har du hört det nånstans???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
IFALL de har gjort det så har dom ju 0 i IQ pga hur idiotiskt de har hanterat allting, kan bara inte tänka mig att folk kan vara så dumma därför måste jag tro att det är någon annan som försöker sätta dit dem...Men men kanske är de riktigt dumma vem vet.

Du anar inte hur korkade människor kan vara. Försök själv komma undan ett mord som begåtts i stunden.

Detta var inte planerat och då finns bara efterhandskonstruktioner att ta till
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Har du en länk der man ser at hun blir holdt fast? På videoen holde politikvinnen en hand på hennes aksel, som for å lede vei, men jeg kan ikke se at hun blir holdt fast?

Jeg tror kvinnen i videoen må ha passert 40 år.
https://vid.me/e/WShp

http://forumbilder.se/EBKDB/2015-06-14-21-44-46.jpg
Tänk på att fattiga östlänningar inte ser så bra ut
Medlem
The-Dentists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6

Det är enligt en litauisk journalist att ett utav bröderna har erkänt. Ingen annan förutom den journalisten har sagt något om detta...
2015-06-15, 01:24
Medlem
Ingen som har läst kommentarerna på litauens sidor? De lär ha sidor som aftonbladet osv. Säkert folk som skäms och kanske tom folk som säger att de är från Polen ursprunligen
2015-06-15, 01:25
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Det förklarar inte att mopeden var kvar med nyckeln i tändningslåset vid caféet... Hon kan mycket väl haft någon form av relation till någon eller flera av de tre häktade.

Hon hade sommarjobbat i hålan typ 3 helger. Du tror att hon redan har skaffat ett förhållande med en jävla 30 årig polsk snickare?
2015-06-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att kroppen förvarades i en maskinhall på den gård de arbetar talar i viss mån för att det inte jobbar fler personer på gården, väldigt stor upptäcktsrisk. De anhållna och fastighetsägaren som i princip har tillgång till lokalerna misstänker jag. Märkligt att de tog risken att fastighetsägaren skulle hitta Lisa i en av hans byggnader.

Också möjligt att det är andra som jobbar på gården och att syftet var att förskjuta misstanken mot någon av dem genom att plantera bevis som leder till gården.
ÄR det klart att hon hittades inomhus? Här återigen så påstås något bara rakt ut utan det funderas på ordalydelsen eller det presenteras vad som är spekulation och vad som är fakta.

Observera att "husransakan" inte implicerar inomhus. Kan "husransakan" blivit till en trådsanning om att hon hittades inomhus? Finns det något som talar för utomhus? Jag har förgäves försökt hitta uppgifter om inomhus eller maskinhall i media och tråden är ju helt trasig av alla tramsinlägg. Så om du faktiskt vet detta får du gärna bekräfta det!

Senaste översikten gör gällande att det var i ett skjul: https://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
Edit: Tackas den som tackas bör. Det är Ympel som gjort denna och försett oss fortlöpande med dessa översikter. Jag kan inte gå i god för korrektheten givetvis.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-15 kl. 01:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in