Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Att kroppen förvarades i en maskinhall på den gård de arbetar talar i viss mån för att det inte jobbar fler personer på gården, väldigt stor upptäcktsrisk. De anhållna och fastighetsägaren som i princip har tillgång till lokalerna misstänker jag. Märkligt att de tog risken att fastighetsägaren skulle hitta Lisa i en av hans byggnader.
Också möjligt att det är andra som jobbar på gården och att syftet var att förskjuta misstanken mot någon av dem genom att plantera bevis som leder till gården.
ÄR det klart att hon hittades inomhus? Här återigen så påstås något bara rakt ut utan det funderas på ordalydelsen eller det presenteras vad som är spekulation och vad som är fakta.
Observera att "husransakan" inte implicerar inomhus. Kan "husransakan" blivit till en trådsanning om att hon hittades inomhus? Finns det något som talar för utomhus? Jag har förgäves försökt hitta uppgifter om inomhus eller maskinhall i media och tråden är ju helt trasig av alla tramsinlägg. Så om du faktiskt vet detta får du gärna bekräfta det!
Senaste översikten gör gällande att det var i ett skjul:
https://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
Edit: Tackas den som tackas bör. Det är Ympel som gjort denna och försett oss fortlöpande med dessa översikter. Jag kan inte gå i god för korrektheten givetvis.