Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 23:59
Medlem
Jag får dåliga vibbar av han i lastbilen. Inga namn men ni vet nog vem jag menar. Kan slå vad att K inte har mycket med saken att göra, utan att det är den andre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Va? Det var direktsändning där hon i studion ställde frågor till en reporter inne i kyrkan. Han är jävligt bra på att mima i så fall.

Håller med om att folk är dumma.

Var ser du det? I Aktuellt i kväll? I Aktuellt var det i alla fall ingen reporter som stod och babblade under gudstjänsten. Men ge mig info. så jag kan se det du pratar om i så fall.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Dom är ju tydligen enl Svt häktade på den lägsta graden för häktning "skäligen misstänkt".

Ja det är riktigt och jag menar inte att det är 100% säkert att de blir häktade imorgon. Dock ganska troligt även om man inte har mer bevis just nu. För så här grova brott krävs det i realiteten inte jättestarka bevis för att få till en "utredningshäktning" på ytterligare en vecka enbart på den lägre misstankegraden. Detta för att bl.a. kunna invänta labbsvar och hinna bedriva ytterligare informationsinsamling och förhör.

Efter denna "extravecka" måste dock åklagaren kunna presentera bevisning som räcker till att nå upp till misstanke på sannolika skäl, annars ska häktningen hävas.

Bestämmelser om häktning finns i Rättegångsbalken, kap 24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Menar du att Sverige bryter mot internationell rätt när det gäller hets och hatbrott?

Det verkar helt ok med sidodiskussioner i denna tråden så shoot!

Går ju inte att svara på en så vidöppen fråga. Vad menar du? Gå och läs konventionerna. Meanwhile kan du ta en titt på de psykologiska orsakerna som jag nämnde:

Citat:
Cultural racism is a term used in scientific research to describe a specific type of racism which developed from the generally know form of racism, which is "biological racism". "Cultural racism" is used by the UN and in the scientific world to describe some racist ideologies, ideas, reasoning, arguments and notions. Citations are made in terms of ideology "Culture shock" and that cultural differences legitimize exclusion and discrimination based on racial notions and ranking of culture as higher and lower in relation to each other.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_racism

Lyssna inte på Byfåne och de andra, de har inte en susning om vad de snackar om.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-15 kl. 00:07.
2015-06-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Precis. Kan ju vara ett totalt sammanträffande också

Självfallet. Två bröder, som dessutom direkt efter gripandet pekats ut med namn i tråden av vad som förefaller vara en initierad uppgiftslämnare som dessutom fyller på med bakgrundsinfo, i rätt åldrar enligt häktningsframställan, med bekräftade kopplingar till Kinnekulle Bemanningstjänst, med tillgång till en silvergrå Ford Galaxy (som enligt uppgifter i tråden kan ha siktats av den fjärde anställda på caféet "underligt parkerad" en timme innan stängning) som syns både i Expressen och på deras fb, som har svenska vänner på Facebook som bor där de greps, plus att en av bröderna sitter i en lastbil framför Blomberg Säteri på sin fb-profilbild.

Kan ju vara en ren slump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hur vet vi att 26 stämmer?
Hon ser äldre ut.

Ratsit.
Medlem
Iggesorpings avatar
Edgaras Potopovas (den yngre) har ett förhållande med Andželika Žilvytė
2015-06-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Det kanske var det här inslaget som folk reagerade på. Inifrån kyrkan ser det ut att vara fullsatt och i inslaget hörs stillsam musik spelas, sedan börjar SVTs reporter att tala i mikrofonen.

http://www.svtplay.se/klipp/3023742/direkt-fran-minnesgudstjansten

Ok, då förstår jag. Hade inte sett det inslaget innan. Jag trodde det var inslaget i Aktuellt det pratades om.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Kan tala från erfarenhet igen, ber om ursäkt för upprepning i tråden.
Min bror hade legat avliden en vecka. Intakt dock. Polisen ombad oss ALDRIG att identifiera, det gjorde de själva, av hänsyn till oss (de ville bespara oss ev. obehagliga syner med tanke på att han hade legat en vecka.
Då vi ändå ville ta ett sista farväl, gjorde vi i samband en officiell identifikation, och han var inte så värst tilltygad.
Så man är inte nödgad att identifiera avlidna, polisen har möjligheter att göra det själva genom metoder som tandkort etc.

Dock kan det vara bra för anhöriga att se den döda, det känns mer verkligt att personen är borta för alltid.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet inte säkert men de kanske får se foto där det mest makara inte behöver visas?

Är huvudet/ansiktet någorlunda intakt så fotograferas det och bild visas för anhöriga för identifiering.inga makabra delar visas.
Finns ingen lag som som förbjuder anhöriga att identifiera tex bara ett huvud, det är upp till anhöriga själva att avgöra.
Är kroppen svårt sargad,eller styckad, sveps den avlidne på sådant sätt att kroppen ser intakt ut, efter obduktion.
Att huvud avlägsnas vid styckmord är enormt ovanligt.
Exvis så utsätts mc förare för större kroppsskador vid ex vis en krock,än en krock med vanligt fordon, då dom är mera oskyddade varpå kroppen oftast hålls ihop av MC-ställ vid svåra tillbud.
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hur vet vi att 26 stämmer?
Hon ser äldre ut.
Folkbokföringen säger att hon är 26.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Tack. Ja, om det nu är de tre gripna som är inblandade så ser det ut som om de strött Lisas tillhörigheter, "fynden" i riktning mot brottsplatsen samt i riktning mot sin bostad.
Jag hakade ju upp mig på detta ganska tidigt och det verkar helt ologiskt att göra på det viset.
Tyder på ett impulsdåd och, kan man förmoda, möjligtvis onykter/påverkad GM som gjort massor med misstag och lämnat spår som binder (dem) till brottet.

Vad är där i avstånd till dit kroppen hittades beaktande att vägarna ej går spikrakt (fågelvägen)? 1,2-1,5 km? I så fall kan knappast en ensam person tagit Lisa den vägen om hon var medvetslös/redan död.
Om däremot Lisa gick själv under hot kan det gå men något säger mig att hon var ur bruk när hon flyttades.

Motivet? : Våldtäkt, tysta vittnet. Finns massor med spår på kroppen i så fall.

EDIT. Naturligtvis kan de ju tagit henne i bilen vilket förklarar varför hundarna hade svårt att spåra henne.

Min teori är att hon blev båldförd på inne i ladan vid cafet. Ena brodern blir indragen och hämtar upp med bil och då lever Lisa och allt spårar ur. De blir osams och Lisa bragds om livet.
Frun blir vittne till deras bråk och det gör henne skyldig till grovt skyddande av brottsling.
Jag kan tänka mig att de skrämme skiten ur henne. Tänk att huxflux leva med en mördare, så var nog inte hennes plan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in