Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Man låter inte föräldrarna se ett huvud, man lägger huvudet på en brits o täcker nederdelen med en filt så det ser ut som en "hel" människa ligger där

Hur vet du detta? Det låter så konstigt bara eftersom man då lurar föräldrarna, de kommer ju få reda på vad som hänt förr eller senare så jag tror inte riktigt på att man för föräldrarna bakom ljuset på det sättet.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Jag betvivlar starkt att man låter föräldrar identifiera en kropp som är styckad eller på annat sätt illa däran. Någon som vet mer om detta och hur det fungerar?

Jag kan inte tänka mig att man låter föräldrar som just förlorat sin dotter gå igenom en sådan hemsk identifiering.

Vet inte säkert men de kanske får se foto där det mest makara inte behöver visas?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det finns ingenting som talar för att kvinnan som visas i bilderna är gripen. Två bilder finns, en ena är avpixlad och den andra är pixlad. Inte ens i den pixlade bilden syns något gripande. Kvinnan är antagligen en upprörd granne som polisen vill sjasa bort, i den pixlade bilden.
har du sett videon där man ser hon förs in till polishuset?
2015-06-14, 23:38
Medlem
SilentVictorys avatar
Nej, jag ändrar mig om bilarna.
Tycker mig det står ganska klart nu att den ena bilen som poserar vid fisken är en Ford Galaxy 98.
Bilen vid gripandet måste vara en Volkswagen Sharan.

Zoomar man in på bakänden på bilen så ser man att emblemet inte stämmer överens med Fords dito.

Fords emblem är ganska litet och ovalt. Medan Volkswagens är stort och runt, precis det man ser på bilen vid gripandet.
2015-06-14, 23:39
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Har vi någon bil expert här som kan säga om den silvriga bilen på denna bild http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg är samma som på denna bild https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/1617365_1391225237805804_1845510734_o.jpg ?

Vem är mannen på bilden? Var är hans facebook?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Japp det är rätt personer. facebooken svarade mig men jag har kollat kryzstof facebook och han är vän med några svenskar som bor exakt där de dog!

Så jävla grymt bra gjort av den som hittade personerna
Hur ska du ha det?
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Japp det är rätt personer. facebooken svarade mig men jag har kollat kryzstof facebook och han är vän med några svenskar som bor exakt där de dog!

Så jävla grymt bra gjort av den som hittade personerna

Tvärtom stendumt eftersom det med till visshet gränsande sannolikhet är fel personer. Finns inget som talar för att polackerna är inblandade.
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Första generationen av VW Sharan och Ford Galaxy är i princip samma bil (utvecklades tillsammans). Fiskebilden är definitivt en Galaxy (syns på fronten). Bilden från gripandet är går inte att avgöra om det är en Galaxy eller Sharan. Nån som vet om det finns fler bilder?
Ford Galaxy har en liten utskjutning längst upp till ovan på bakrutan, det har inte sharan...vad jag kan se.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, han är inte skriven på Blombergs egendom mejeriflygeln, där de gripna hämtades.
Nej fel av mig, han var skriven på Trädgårdsvillan!
2015-06-14, 23:40
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Stackars människor som blir uthängda här utan att ha något att göra med händelsen när mästerdetektiven Flashback Blomkvist dammsuger sociala medier och tror att han har hittat något som måste stämma.

Om ni för h-e tar det lite lugnt och väntar till imorgon så kommer det med ganska stor sannolikhet att komma ett häktningsbeslut på åtminstone de båda männen. Då kan någon person begära ut det från tingsrätten och alla som är nyfikna kan få reda på namnen på de häktade.

Tills dess - tänk på hur ni själva skulle känna det om människor satt och spekulerade att ni var den skyldige till ett brutalt mord - bara för att en eller flera idioter dragit grundlösa slutsatser och blandat ihop fakta och fantasier. Jag skulle tycka det var fruktansvärt obehagligt. Tänk också på att det finns en hel del knäppskallar som läser denna tråd. Det är inte omöjligt att en del av dem kan bli inspirerade att skicka hat- och hotmail till någon som ni skriver ut som antagligen/förmodligen/eventuellt inblandad.

Dom är ju tydligen enl Svt häktade på den lägsta graden för häktning "skäligen misstänkt".
2015-06-14, 23:40
Medlem
Den mannen som någon la upp nyss med där han poserar med en fisk vid bilen är förmodligen en av GM.

Han är bosatt i Götene.

Kolla hans vänner så hittar du ett par svenskar som har skrivit på sina loggar om det som har hänt.

G*sia Petterson * = o

Alexandra W*ll F*lk * = a . * = a.
2015-06-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Och "*" står för?

Betydligt mer lik kvinnan på bilden som häktats/anhållits!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in