Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
visst jag är den första att erkänna om jag har fel den daagen det blir offentligt

Men den dagen, om det visar sig att det här var ovanligt makabert så är väl det knappast ett bevis på att poliser inte kunde vara ledsna "ändå" så att säga?
2015-06-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Krzyszzzttfsczczxof gillar 5stars Cleaning HB på Facebook, tidigare Kinnekulle Bemanningstjänst som förekommit i tråden också.

Men framförallt, han poserar framför en silvergrå VW Sharan på en av bilderna, regnr slutar på 195. Kan någon bekräfta att detta stämmer med bilen på Kinnekulle så är det klart och betalt.

Shiiiiiit!!! Men är det en gammal sån vw? Isf bluggar ju pressen om han inte har ny dam
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome
Möjligen lite lik, men ser ut som 99% av alla litauiska kvinnor.
Återigen så är de misstänkte gästarbetare som bor i en jävla lada, de är INTE skrivna i Sverige, så sluta att ens försöka hitta dom.

Skumt iom att hon är från SLOVAKIEN!!!
Medlem
Callightmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det är ganska likt, men M*rtin V*zar är mantalsskriven på orten i den lägenhet som jag förstått att bröderna hämtades från, medan bröderna inte alls är mantalsskrivna i Sverige. Så hur kan MVs fru vara fru till en av de gripna?

Återigen....han är född 1973!!!
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vilket kanske kan indikera att dom är polacker medan de som sitter anhållna är litauer.

Jepp. Dags att folk slutar surra om Facebook-polackerna:

1. Fel ålder på kvinnan.

2. Den påstådda likheten med bilden på den gripna kvinnan är högst tveksam.

3. De gripna är alla tre litauer, inte polacker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Jag betvivlar starkt att man låter föräldrar identifiera en kropp som är styckad eller på annat sätt illa däran. Någon som vet mer om detta och hur det fungerar?

Jag kan inte tänka mig att man låter föräldrar som just förlorat sin dotter gå igenom en sådan hemsk identifiering.

Man låter inte föräldrarna se ett huvud, man lägger huvudet på en brits o täcker nederdelen med en filt så det ser ut som en "hel" människa ligger där
2015-06-14, 23:32
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jaha?

och hur många av dem är silverfärgade 99,99% så långsökt teori ....vilka äger en hyfsad ny och billig bil????
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
och om hon hade varit den kåtaste tonåringen i världshistorien så är det inget skäl att bli dräpt...denna typ av spekulationer hör hemma på 1700-talet alt andra kulturer som förtrycker kvinnor.

Skrev jag det? Spekulerar jag? Läs vad jag skriver och citerar isf att vara efterbliven.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Har vi någon bil expert här som kan säga om den silvriga bilen på denna bild http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg är samma som på denna bild https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/1617365_1391225237805804_1845510734_o.jpg ?

Ja det är samma bil. Bra jobbat alla flashbackare. Vi har hittat gm.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det är ganska likt, men M*rtin V*zar är mantalsskriven på orten i den lägenhet som jag förstått att bröderna hämtades från, medan bröderna inte alls är mantalsskrivna i Sverige. Så hur kan MVs fru vara fru till en av de gripna?
Nej, han är inte skriven på Blombergs egendom mejeriflygeln, där de gripna hämtades.
2015-06-14, 23:33
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Visst, men tydligen så är det extrahemskt när en skötsam skolflicka blir mördad. Tycker du inte sånt hör hemma på stenåldern..?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Skötsam? Om det var så att hon skulle köpa sprit av litauerna så är man inte speciellt skötsam
2015-06-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
Kan ni sluta länka personer som verkligen har inget med det här att göra? Fan, först var det en Polsk speedwayförare, sen en kille född 1992 och en 26-årig kvinna som inte såg ut som kvinnan i fråga alls. Känns som att folk skiter fullständigt i och bara länkar ALLT de kan utan att tänka till, bara för att få leka Hobby Leif GW:s. Ni är inga jävla detektiver. Skärpning. Polska Speedwayföraren tog priset dock.

+1

Sluta för f-n namedroppa alla möjliga människor från olika länder i öst, där ni hänger upp "bevisen" på att dom bor i Västergötland, har håret uppsatt i knut, äger en silverfärgad bil, eller andra "detaljer" som stämmer in på kanske 1000 personer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in