Citat:
Ursprungligen postat av
saulhodson
Detta skrev av en användare strax efter gripandet. Känns relevant nu.
"Med risk för att råka outa mig så är jag väldigt kortfattad. Kvinnan som har tagits till förhör är namnet som har figurerat i tråden, är dock högst tveksam gällande hennes inblandning.
Det är frågan om en lite äldre kvinna och en mycket trevlig och älskvärd individ, kan sätta mitt liv på att hon inte har deltagit i något eventuellt brott.
Båda männen är ursprungligen från Polen men båda har ett förflutet med arbete i Storbritannien och Norge.De är bröder och kommer från Gdansk, de heter Maci*j och Kryzst*f och yngre brodern Kryzst*f är en problematisk individ och av egen erfarenhet kan jag säg att han är väldigt mån om att hamna i konflikter."
Användaren har bara gjort 2 inlägg i tråden. Verkar ytterst trovärdigt faktiskt. Tror att den äldre kvinnan togs in för att hon befann sig med dem. Kanske modern som har varit på besök från Polen? Och den enes fru var hemma i Götene.
Ett namn som droppades fort var en viss L*na ca 62år.
Expressen/Aftonbladet hade någon källa som sa att polisen gick in till fel hus först, ursäktade sig för och gick genast till rätt hus.
Kan blivit en förväxling.