Citat:
Ursprungligen postat av
Ezetrol
jag kan inget men såhär tycker jag.
tycker polisen underpresterar.
flera här i tråden tycker jag är av betydligt skarpare snitt och skrapar man ihop topp 60 här på flashback är jag garanterad på att man fått ett snabbare resultat. dessutom om de fått lite träning så...
vi här på fb var tidigt ute med att de i lisas närvaro typ arbetskamrater, godsherren etc ska undersökas noga och skyndsamt. i detta bör ingå att man kollar mobiltrafiken. det kan ju knappast röra sig om mer än 10 personer.
vi visste inte om att det fanns gästarbetare (även om nån la fram den teorien utan att veta!).
men nu framkommer det alltså att även kvinnan jobbat som städare på cafet! herregud.
när polisen förhörde dessa första dagen (för det får man förmoda att de gjort väl?) vad framkom då? borde man som erfaren förhörare inte anat oråd?
och man borde givetvis ha pumpat gubben på info om gästarbetarna. hur de var som personer etc. tycker oxå gubben borde anat oråd från början. om man har hantverkare längre tid hos sig så vet man deras natur. om e är lugna, hetsiga osv....
jag tycker det är undermåligt polisarbete.
och säg att polisen misstänkte dem. varför tog de sådan tid på sig då med att hitta kroppen och arrestera dem?
har polisen verkligen haft pejl på de nu häktade från dag 2 (alltså tisdagen)?
och som nån sa, det här med mobiltrafiken från den närmast sående masten.....
Flera i den här tråden är skarpare? Ja, de hade säkert löst fallet på tre minuter.
1. Angående mobilmaster så hade de kunnat tömma masterna. Man hade sett ett antal mobiltelefoner uppkopplade och mobiltrafik. Men vad hade det gett för resultat? Med största sannolikhet inte ett skit. I andra mordfall har tömning av master används för att stärka att en person funnits i samma område, uppkopplad mot samma mobilmast. Men då har det redan funnits misstankar mot den personen, något form av bevisning. De här tre gästarbetarna bor i området och är redan uppkopplade till masten. Ska polisen tänka: Fan, detta är väldigt misstänksamt. Vi har tre gästarbetare som alla varit uppkopplade till samma mobilmast som Lisa Holm? Nej, det är självklart normalt att deras telefoner är uppkopplade mot samma mast. De bor och vistas i området varje dag.
2. Man måste ha någon form av bevis eller fynd som binder gärningsmännen till brottet. Du kan inte gripa någon bara för att de ger dåliga vibbar. Det enda de kan göra är att hålla ett extra öga på dem, vilket polisen troligtvis har gjort. Till slut hittades det fynd som kunde användas för att arrestera gästarbetarna. Angående kroppen så är det inte så svårt att flytta runt den, särskilt med tanke på att gården är ganska stor.