Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 23:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Du verkar insatt i Litauen, jag däremot har en Lettisk vännina med ryskt namn. Gäller detta även Polska Romer?
Det gäller alla litauiska medborgare oavsett etnicitet. Polska romer med polskt medborgarskap som ambulerar i Litauen har däremot knappast också litauiskt medborgarskap, eller öht mer kontakter med litauiska myndigheter än de kan undvika, och heter således som de gör.
2015-06-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Hon syns senare föras in på polisstationen i en video som postades tidigare.

Kan du hitta den?
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan vara litauiska medborgare bosatta i Polen som tillfälligt arbetar i Sverige. Det finns rätt många sådana varianter
Ca 6 % av litauens befolkning tillhör den polska minoriteten, främst centrerad till Vilnius.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Har vi någon bil expert här som kan säga om den silvriga bilen på denna bild http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg är samma som på denna bild https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/1617365_1391225237805804_1845510734_o.jpg ?

Helt klart samma bilmodell!
VW Sharan eller en Ford galaxy
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Du verkar insatt i Litauen, jag däremot har en Lettisk vännina med ryskt namn. Gäller detta även Polska Romer?

Sluta nu. Det handlar om grammatiken det litauiska språket. Beror på om man er ogift, gift, kvinno eller man.
Det går inte att heta ett polsk namn om man är från Litauen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithuanian_name
Medlem
Lysturkens avatar
Herregud vad lång tid det tar innan vi får veta om hon blivit våldtagen eller inte. Kan kroppen ha varit något annat än jävligt illa tilltygad? Normalt sett brukar det väl komma fram inom ett dygn vad som skett, eller så är det bara jag som dragits med i stormen och blivit särskilt engagerad. Rovdjuren hann säkert göra smulor av lemmarna med den hantverksduglighet en sådan arbetsmyra ofta besitter.

Dödsstraff i all ära sen, det kan säkert verkställas lite diskret. Vi får hoppas att dom hamnar på någon skojfrisk anstalt där finingar i form av Arklöv, Tommy "Slaktarn", eller - hör och häpna - "Nikita Foughantine" ges en ärlig chans att sätta en osthyvel mellan bröstkotorna på dessa meningslösa existenser. Då blir det knepigt för våra gästarbetare att begå nya brott och bygga upp mer sexuell frustration lagom tills dom släpps lösa igen.

En kommentar till, angående "Missing White Woman Syndrome" som kommit på tal i tråden, och frågan om varför just detta försvinnande fått mycket uppmärksamhet. Det beror till störst del på att människor med fungerande empati kan identifiera sig med offret och hennes familj, visst. Men det beror också på att vissa män, inte minst predatorer med utpräglat maktbegär, kan identifiera sig med gärningsmännen. De drömmer själva om att få göra vad dom vill med en perfekt flickkropp, om att få uppleva den där fulla kontrollen över en primör av det slag Lisa måste kunna erkännas ha varit. Ungefär: "Om inte jag får uppleva det där, ska banne mig ingen annan komma undan med det heller". Så det existerar inte på någon gubbsjuk överdirektörs agenda att låta någon utvecklingsstörd dräng löpa gatlopp enligt deras egna djuriska melodier; enligt begäret att knulla ett barn.

Det låter motbjudande när jag beskriver det, men det är bara mänskligheten i ett nötskal. Den förtäckta naturen som alltid måste inlindas i hyckel och omsvep. Om det visar sig att brottet inte var ett sexualbrott får jag nog omdefiniera hela min världsbild (vilket i och för sig blir en spännande utmaning). Men allt annat känns synnerligen otroligt. Vi har två rovdjur gröna av testosteron som saknar kompetens att flirta framgångsrikt nog på språket i fråga för att ens närma sig en halmsväng med den enda alfahonan de känt lukten av det senaste halvåret. Lisa har frustrerat de här rovdjuren i månader. Och alla som bott i någon håla kan bekräfta att flickor av Lisas skönhet överhuvudtaget inte existerar i glesbygden. De sällsynta blommor som ändå knoppar lockas till en närliggande metropol samma dag de fyller 18, om inte tidigare. Bröderna kom alltså fram till att den trofé Lisa utgjorde var så exklusiv att man valde att avyttra allt vad själ innebär och offra sin frihet för några jäktade minuters förespeglad lustgård.

Problemet är bara att fantasin alltid överträffar verkligheten. Våra rovdjur har redan insett att våldtäkten inte var värd sitt pris. Och så kallade "djupa" samhällsidoler kommer att fortsätta bedyra sin vämjelse, alltjämt lätt jagande ett lika oskuldsfullt byte själva. Mänskligheten i ett nötskal.
Senast redigerad av Lysturken 2015-06-14 kl. 23:04.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Har vi någon bil expert här som kan säga om den silvriga bilen på denna bild http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg är samma som på denna bild https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/1617365_1391225237805804_1845510734_o.jpg ?

Facebook bilen er en Citroen
Medlem
Teori nummer 1873:

Om jag inte missminner mig så sade Lisas kollegor att dom sett en silverfärgad bil stå parkerad i närheten av caféet (GM).
När GM ser Lisas kollegor köra förbi så tror han/dom att det är fritt fram (dom tror inte att någon är kvar vid caféet.
Lisa står då bakom kaféet och SMS:ar till sin pappa + kanske tar en cigg (vet inte om hon röker).
GM kommer körandes och för att man inte ska se deras bil från vägen så försöker dom gömma
den bakom caféet.
Dom kör runt husknuten och vips så står dom öga mot öga med Lisa.

Ganska troligt scenario eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Krzyszzzttfsczczxof gillar 5stars Cleaning HB på Facebook, tidigare Kinnekulle Bemanningstjänst som förekommit i tråden också.

Men framförallt, han poserar framför en silvergrå VW Sharan på en av bilderna, regnr slutar på 195. Kan någon bekräfta att detta stämmer med bilen på Kinnekulle så är det klart och betalt.

De beslagtog ju en Sharan och en Merca coupe
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 144Baker
Ser ut att vara en VW Sharan på båda bilderna.
Är en Ford galaxy (inte jänkaren)
Medlem
Macki83s avatar
Det håller på att spridas en bild som är skärmdumpad från mobil på ansiktsboken just nu, en bild som är tagen från en engelsk sida. Där påstår dem att kroppen är styckad i småbitar och att flickan våldtogs innan.
Sidans inlägg är borttaget, men bilden sprids så man kan läsa allt själv!

Kommentarerna till den bilden är att folk tror Sverige undanhåller information, och att den påstådda bilden/texten stämmer.

Kan det vara det som gör att polisen är intresserade av vagnen utanför ladan?
2015-06-14, 23:02
Medlem
Sorry om jag kommer med något som redan är skrivet med jag orkar inte läsa igenom hundra sidor till.

Mina funderingar kring handsken och tiden mellan stängning och smset:
Under förutsättning att det ligger något i det där med att nyckeln hängdes in nånstans i ladan så kan det ju vara så att Lisa var där först för att hänga in nyckeln och då tappade sin ena handske därinne. Hon går sedan till mopeden och klär på sig och upptäcker att handsken är borta, går tillbaka till ladan, hittar handsken och innan hon tar på sig den så skriver hon smset och skall gå tillbaka till mopeden.
Där ser hon nåt, eller någon ser henne och resten är historia.

Detta skulle ju förklara både tidsfördröjningen, hon kan ju ha gått omkring och letat utanför en stund innan hon gick tillbaka till ladan. Det förklarar också varför bara EN handske hittades, hon hade den andra på sig redan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in