Citat:
Ursprungligen postat av
Lagomsvensken
Vid platsen där mopeden står finns inga som helst bevis på att något har hänt, iaf vad vi vet just nu.
Anledningen till att det klassas som människorov kan ju bero på att det är ett avvikande beteende hos LH att inte komma hem efter hon har meddelat föräldrarna detta. Kan även ha o göra med att pappan är en högt uppsatt militär som har kontakter inom polisväsendet som får igång dom på alla cylindrar på en gång.
Förstår inte ditt inlägg riktig. Du citerar mig sedan upprepar du
exakt vad jag skrev? Fast märkligt nog är det annorlunda när jag trycker på "citera". Forumknas?
Visst, men hennes ordinarie beteende är förmedlat av föräldrarna. Visst kan du ha rätt, även om det känns en smula oplausibelt. Dessutom blir det än mer märkligt om man utgår från att föräldrarna lyckas övertyga poliskåren (inte bara någon enskild) att dra igång på "alla cylindrar" samtidigt som flickan i detta scenario
inte är så skötsam som vi skulle tro.
"Teorin", utan vidare belägg, slår alltså knut på sig själv, så att säga. Men visst. Utesluta kan vi inte. Men det ankommer på de som kommer med påståenden och scenarier att belägga dessa, inte på oss andra att vederlägga dessa, om påståendet bara halvdant handplockar något av vad som är känt, utesluter annat och fyller på med ren spekulation.