Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futsukayoi
Jag tror på detta! Han R*migijus P*tap*vas är ju född 1992.
http://www.upplysning.se/person/data/?id=9c0c30f7-6bc7-e36a-31bd-29f9b117d05d

Och de misstänka männen är 31 o 35 år... LÄGG NER ni som inte har fakta.

Nej ni som skickar runt på den där facebook länken (potap*vas) Samma sak där, tror ni på allvar dom är en dag över 30 år? LÄGG NER och börja tänk!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Efter fem dagar är inget lik en vacker syn.

Det är nog ingen vacker syn med en mördad 17-åring oavsett antal dagar. :-(
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liinor
"Det var ingen vacker syn"
(Sagt av ngn som vet mer än vi)

jag skulle inte tro att någon mördad person, hel eller delar är en "vacker syn" så såvida du inte bara vill vara märkvärdig och få lite uppmärksamhet så....kort och kort...håll det du hört till dig själv.
2015-06-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Hur tränar de? Vet du vilka som precis har blivit poliser? Alltså har du koll på vilken erfarenhet varje polis har och tror du inte att även poliser kan reagera på olika sätt beroende på tillfälle osv?

vad jag fattade det som var det inga nybörjarpoliser
2015-06-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Expressen skriver att hon eventuellt dog mellan 7-12 juni. Alltså var hon vid liv på kvällen den 6.

Kvinnan uppges även ha facebook.

När häktas de, alltså när blir deras namn offentliga?

Deras namn är redan offentliga genom besluten att tilldela dem försvarare. Det är ju därför Slaskpressen vet att de är litauiska bröder. Ingen här har tydligen bemödat sig att ringa jourdomstolen på Skaraborgs tingsrätt i helgen. Den som ringer tingsrätten i morgon får reda på de anhållnas namn.
2015-06-14, 22:08
Medlem
rabbithearts avatar
Tycker det verkar helt sjukt att de tog 5 dagar innan polisen hittade henne i anslutning till ett hus 500 m från caféet? Inte så att det kryllar av hus i närheten? Varför letades inte husen som låg i närheten av caféet igenom tidigare än så?
2015-06-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liinor
"Det var ingen vacker syn"
(Sagt av ngn som vet mer än vi)

Nej, det har ju alla som har något i roten förstått. Stackars poliser som måste hålla på med det här. De lär bära med sig det resten av livet.
2015-06-14, 22:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antabus12
Men vad skall de skriva då?
"För en stund sen fick alla poliser ett mms på kroppen"?
Tror du hela polisstationen var på brottsplatsen?

Om någon anhörig till dig omkommer och du skall meddela det till någon, säger du då jag bevittnade xxx kropp, alt xxx har omkommit när du berättar det?

Nej, det är just det jag menar. Alla var inte på plats. Jag tror ytterst liten andel av poliserna i.området sett liket. För man vill.inte ha hundratals fötter som klampar runt på fyndplatsen.

Hade jag sett en anhörig död hade jag nog sagt att jag funnit min anhörig död. Inte att jag fått beskedet att den anhöriga är död
2015-06-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Nej, det har ju alla som har något i roten förstått. Stackars poliser som måste hålla på med det här. De lär bära med sig det resten av livet.
Att se döda människor ingår i polisutbildningen. Inget nytt för dom så att säga.

Extrem fall dock vid styckning (V- Bangsuan fallet), brändhet osv kan dock se mer skrämmande ut kan jag tänka mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Tycker det verkar helt sjukt att de tog 5 dagar innan polisen hittade henne i anslutning till ett hus 500 m från caféet? Inte så att det kryllar av hus i närheten? Varför letades inte husen som låg i närheten av caféet igenom tidigare än så?

Polisen? det var MPS som hittade allting, hade inte MPS funnits hade polisen fortfarande yrat runt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tycker nog ändå att om en av dem är dömd för trafficking och bor här så gör det inget om folk blir varnade.

Vad har du för belägg för det? Att han har samma efternamn som en på Interpols listan räknas knappast som bevis.
2015-06-14, 22:11
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Priset för spriten kanske var något helt annat än LH tänkt sig, det spåra ur. Inte helt orimligt.
Jo, säg att hon då hotar med att anmäla dem...

Kruxet är bara att hon messar sin pappa innan hon ska åka (vill väl iofs inte riskera att bli avbruten av telefon när hon hämtar spriten). Men sen måste hon ju gömma spriten och det tar ju tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in