Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 21:20
Medlem
34 årige kvinnan ska finnas på facebook, bara börja leta!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
Om man har haft problem med stölder/inbrott osv. Varför installerar man inte CCTV då? Speciellt ute på landet där det inte vistas så mycket folk.

Du får inte ens filma utanför din egen byggnad, inte ens 1 cm utanför. Jävla pisslagar vi har i Sverige.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Är det rimligt att tro att två bröder kan ha våldtagit LH tillsammans?
Eller gissar vi att det inte är ett sexualbrott med tanke på relationen mellan GM.
Sedan tror jag precis som vissa andra att hon hålls fången under några dagar och när de insåg hur stort pådrag det blev så mördades LH.

Tror det är mycket möjligt att dessa två utfört liknande brott i sitt hemland men då har det inte alls blivit lika stor uppmärksamhet och de har kommit undan med det.

JÄVLA AS hoppas dom tar självmord och sedan brinner i helvetet!

Som jag ser det är den ogifte brodern den troliga mördaren eller åtminstone främst den person som bortfört Lisa på ett sätt eller annat och den gifta brodern den som har bistått honom i ett skede eller annat, möjligen efter Lisa bragts om livet.

Kvinnan kan ha vetat vad som hänt, mer eller mindre.

Det är det enda jag kan tillåta mig att spekulera kring då det torde kännas mest troligt. Gissar dock även att det handlar om ett sexualbrott från början tyvärr, ett rån känns udda med det vi vet.
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-06-14 kl. 21:23.
Medlem
följt tråden sen det allra första inlägget och såg någon i början av veckan skrev att han kände någon som va där på söndagen,
Han hade sett en silvrig kombi komma i rasande fart förbi honom.
stod det inte en silvrig kombi vid GM hus?,
någon som vet om det va GM/MGM ?
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Bröderna misstänks för mordet på LH, bevis materialet räcker för den lägre graden.
Alla tre anhållna ska vara släkt med varandra, enligt expressen.

http://www.expressen.se/gt/broderna-misstanks-for-mord-pa-lisa-17/
Så nu är alltså även kvinnan från Litauen? Och enligt artikeln så har hon Facebook. Börja jaga nu gubbar!
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Eller gissar vi att det inte är ett sexualbrott med tanke på relationen mellan GM.
Sedan tror jag precis som vissa andra att hon hålls fången under några dagar och när de insåg hur stort pådrag det blev så mördades LH.

Tror det är mycket möjligt att dessa två utfört liknande brott i sitt hemland men då har det inte alls blivit lika stor uppmärksamhet och de har kommit undan med det.

Ja hoppas kan man alltid men den överhängande risken är tyvärr att de istället avnjuter kriminalvårdens superba gastronomi tre gånger om dagen och vilar skönt emellanåt. Denna kost torde vara långt bättre än vad de normalt avnjuter både där de bott tills nu och hemma i Latvia. Sedan kommer de nog ut relativt snabbt ut ur finkan efter några år välnärda av de svenska skattebetalarnas och Sveriges generösa fångpolitik. Fy f-n säger jag bara.
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Under vilken sten har du bott hela ditt liv? Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till?!
Det finns dem som våldtar sina egna barn, du tror inte då det är troligt att två bröder kan våldta en okänd tjej?

Alltså denna tråden är skrämmande. Hela muppsverige måste hittat hit.

Jag är MYCKET medveten om det!
Det finns föräldrar som dödar sina egna barn o.s.v. däremot så tror jag om man utgår från detta fall att det istället kan röra sig om ett annat motiv just eftersom de är bröder.
Så sluta kom med såna påhopp om vi kollar de saker du skrivit tidigare så har du ingen koll på kriminaltekniskt arbete överhuvudtaget!
2015-06-14, 21:21
Medlem
Amsvartners avatar
Nu är dom visst skäligen misstänkta för mord enl GP:

http://www.expressen.se/gt/broderna-misstanks-for-mord-pa-lisa-17/
Bannlyst
Citat:

Styckning tror jag inte en sekund på då jag tycker att tiden har varit knapp men våldtäkt låter däremot betydligt mer troligt i mina öron tyvärr.

Förhoppningsvis så kan detta styrkas eller avvisas efter obduktionen. Att det skulle handla om pengar från caféet är ganska lågmätt tycker jag...

Visserligen kan du enklare gömma mindre bitar men hittar man en så kan man ändå säkra DNA viket ändå kan få GM fällda så känns som onödigt arbete samtidigt som ytterst få klarar av att stycka en kropp. Våldtäkt är det däremot betydligt mycket fler som klarar av och att vara fler än en minskar en ev. skuldkänsla hos GM därför är det vanligt att många olika etniciteter begår just gruppvåldtäkt...

Jag vill självklart inte tro men logiken säger ja.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ska vi jämföra med andra brott så är det här mordet mer likt det som drabbade den unga tjejen Hannah Bennet i Täby.

Där visade de sig att en av bröderna var psyksjuk och bragde henne om livet, medan den andra brodern upptäckte detta när den sjuke brodern släpade ner kroppen i lägenheten. Han ringde då polisen och försökte återuppliva kroppen.

Jag tror samma sak kommer hända här. En av bröderna har varit aktiv medan den andra kommer avslöja det i förhör.

Precis som nån annan skrev här tidigare.

Låter inte särskilt sannolikt med tanke på att kvinnan är misstänkt för skyddande av brottsling. Polisen har alltså redan en teori om vilka som var aktiva i brottet, och det var de två männen.
2015-06-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
bara en stilla undran...varför stannade de kvar? tom idioter skulle dra omedelbart i detta läge ifall de inte var hemmahörande här...och kom inte och säg att alla andra utom svenskar ...det håller inte. Mänskligt att fly i detta läge, dvs ifall man råkat ha ihjäl någon, eller för den delen gjort det med vilje, desto större anledning att packa hastigt och dra till Litauen eller något annan lämplig ort.

den frågan ställer ja mig också?? Varför stannade dem kvar. Antagligen hade dem ju ett jobb som dem inte fått fullt betalt för, kanske därför?

Eller så e dem helt enkelt inte skyldiga, och en mördare är fortfarande på frifot
2015-06-14, 21:22
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Vadå veta ? Bor du i Baghdad eller ?
Det kan lika gärna vara ett rånmord, en olycka, misshandel eller vad fan som helst.
Säger inte att din teori är fel. Men det är fan inget jävla facit idiot.
Om man nu skulle finna spår av GM's sperma i Lisa så ja, då kommer vi alla veta hur det ligger till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in