Citat:
Ursprungligen postat av Snajdarn
Jag hålker med Blatter. Straffar är inget roligt. Personligen skulle jag vilja se ytterligare förlängningskvartar (en åt gången) tills det blir avgjort.
Nja, med risken för att det kan pågå hur länge som helst så är nog straffar det bästa sättet att avgöra en fotbollsmatch, tänk dej en match som varar i över tre timmar med ur trötta spelare på planen! Publiken hade för eller senare tappat mycket utav intresset, blivit trötta och eventuellt gå hem. Fansen framför tv:n somnar och tv kanalerna får en massa inställda program pga en match som är seg. Kan tänka mej att det skulle få mycket kritik av dom som inte är fotbollsintresserade.
Sepp Blatter har kommit med många konstiga förslag under åren.. Som när han ville att damer skulle spela i tightare tröjor och kortare shorts för att locka mer publik (iofs så hade det säkert funkat men tveksamt till om publiken är där för att kolla på fotboll)
Men att ta bort straffar tycker jag skulle vara rätt dåligt! om det vid oavgjort resultat efter 120 minuters spel ska det bli straffar, det är ju ett bra sätt att avgöra då ingen lyckats med det under en tvåtimmars period och då båda lagen antagligen är svintrötta så ser jag inget bättre förslag.
Vad skulle Blatter föreslå? Lottning? Skulle inte förvåna mej om han ville införa ett system där man mäter fansens ljudnivå med varandra och det lags klack som låter mest vinner