2015-06-14, 18:20
Moderator
OYs avatar
Kan någon förklara varför det fortfarande ältas om nationalitet när litauisk polis är inblandad, är det inte uppenbart att det är litauiska medborgare som är anhållna?

Oavsett vilket, tillför det saken något av betydelse i nuläget?
2015-06-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej, vissa "tidningar" har sagt det men kollar du på AB och Expressen står det svart på vitt att Litauisk polis sagt till dem att männen inte är kända av polisen.
Läs här
"Enligt litauisk polis är det en av medborgarna som är känd av polisen sedan tidigare.
– Den ena personen är helt okänd av polisen. Den andre har vi lite information om, men jag vill inte kommentera detta ytterligare."

Nästan längst ner på artikeln. http://www.expressen.se/gt/polisen-letar-nya-spar-pa-gamla-fyndplatsen/
Medlem
Vilken tid hittades Lisa?
Medlem
Lätt statusuppdatering för den intresserade. Eftersom jag inte haft möjlighet att följa tråden ber jag om överseende ifall inget nytt tillförs.

Observationerna är under senaste 20 minuter.

Vid Blombergs Cafe strömmar folk till i en aldrig sinande ström, allt från Svenssons till hela grupper av t ex MC-åkare och lägger ner blommor. Ett par poliser upprätthåller avspärrning på andra sidan vägen mot lador. Ingen annan polisiär aktivitet synlig.
Däremot, är ett annat hus på samma sida som cafe't fast en bit bort avspärrat, vilket var nytt för mig. Ser ut som en vanlig villa eller större torp. Viss polisiär aktivitet verkar pågå här.

Bostaden där de tre fångades in - Här syns ingen aktivitet alls. Helt tomt på folk och bara ett fragment av avspärrningsplast är synligt på framsida.

Gården där man i tråden gissat att Lisas kropp återfanns - Här är det fortsatt vidsträckt avspärrat och med ett par poliser vaktandes på gårdsuppfarten. I övrigt till synes folktomt.
MEN.. Kommer man uppifrån från motsatt håll, syns polisiär verksamhet just nu på den plats som markerats ut på bild tidigare i tråd. Den bild som visar vart Lisa möjligen återfanns. Dvs längs bort i bakkant på gården till vänster om man ser gårdsuppfarten framför sig.

Over and out.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Hon är som jag har sagt tidigare hittad i en garderob.
Ingen som läser det som skrivs ?
Jo jag har läst dina inlägg... och har väldiga funderingar på var den här garderoben låg och vad är det med örhängena? Fick frun offrets örhängen eller vad?
Medlem
Helveteshistoria det här. Om de har hittat henne i en garderob så kan det mycket väl vara så att flickan har dött av vätskebrist på mordplatsen. Det kan vara så att hon faktiskt aldrig har sett gärningsmännen om de varit maskerade vid attacken. Gärningsmännen har inte vågat åka tillbaka till platsen de lämnat henne på med risk för att bli avslöjade, och hoppats på att polisen ska hitta henne, och det har de inte gjort.

Märker nu hur osannolik denna teori är men en fråga jag har tänkt på innan. Gården där hon hittades? Jobbar det folk där dagligen?
2015-06-14, 18:22
Medlem
Hur lång tid tror ni det dröjer innan man får veta orsak, motiv och så vidare är det först i FUP?
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, det har framkommit att hon inte är litauisk medborgare, men det har inte framkommit mer än så.

Nej inte enligt Exponerat heller, från vilket land hon kom ifrån.

http://www.exponerat.net/lisa-holm-hittades-dod-tre-utlanningar-gripna/

Citat:
Kvinnan som är gripen är enligt Andrzej Roginski inte litauisk medborgare.
Medlem
Bu5t3Ds avatar
Då är det exakt en vecka sen Lisa skickade sista smset och försvann
2015-06-14, 18:23
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och för en stund sedan började alltså en minnesgudstjänst för Lisa.

http://www.svtplay.se/video/3005580/rapport/rapport-rapport-572?start=auto
Fy fan vad äckligt av SVT att göra en sådan sändning mitt under en minnesgudstjänst..respektlöst.
2015-06-14, 18:23
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Innan någon grundligare undersökning gjorts?
Hm. vore väl kanske bra att göra en grundligare undersökning innan man går ut med ett signalement eller hur?
Hur som haver nu är det dokumenterat på FB och kommer dessa Adidasbyxor upp senare i utredningen så vet Ni vem som påtalade det. Tack
Vad för "grundligare undersökning" kan Polismyndigheten göra när ärendet gäller en efterlysning av en person som har försvunnit? Det finns väl efterlysningar med betydligt mindre exakta formuleringar vad gäller kläder etc?
2015-06-14, 18:25
Medlem
Det här är det enda som jag kommer ihåg om nån bil och eventuellt bortförande av kropp.
Urklipp från Expressen. Fast en räddningsledningsbil verkar inte helt 100.

"
Det är samtidigt fortsatt aktivitet i sökområdet. En hjullastare har under morgonen kört flera skopor med gödsel, gräs och jord från de norra delarna av en gård till de södra. Arbetet har skett på samma plats som polisens tekniker ägnade stor uppmärksamhet åt under fredagskvällen.
Kroppen hittades sent på fredagskvällen av polisen. De vill inte ange närmare tidpunkt, men vid 22.40 lämnade en räddningsledningsbil det aktuella området i mycket hög hastighet.
Flera frågetecken
Polisen har inte velat uppge om kroppen hittades inomhus eller utomhus, inte heller om den utsatts för någon typ av våld."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in