Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 18:09
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Fast det behöver ju inte betyda det, t.ex. om hennes vänner inte kan svära på att hon hade dem med sig, plus att man ju inte hittade alla hennes tilhörigheter vid moppen utan de hittades senare, medan signalementet gick ut mer eller mindre omgående innan någon grundligare undersökning gjorts.
Det är väl viktigare att man tar med båda än att man chansar och visar sig ha fel? Jag fattar verkligen inte vad problemet är med att ha med två alternativa par byxor, det var ju inte som att man sa att hon var antingen blond eller brunett liksom.
Innan någon grundligare undersökning gjorts?
Hm. vore väl kanske bra att göra en grundligare undersökning innan man går ut med ett signalement eller hur?
Hur som haver nu är det dokumenterat på FB och kommer dessa Adidasbyxor upp senare i utredningen så vet Ni vem som påtalade det. Tack
2015-06-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-Ellen
Såg en bild som någon lagt upp från ladan jämte cafeet, det med en grävmaskin inne i ladan, det kan ju vara så att hon blivit nergrävd där!
Hon är som jag har sagt tidigare hittad i en garderob.
Ingen som läser det som skrivs ?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför efterlystes hon av interpol så snabbt? Är inte detta oerhört ovanligt vad som gäller försvinnanden i detta land?
Det händer nog titt som tätt om personen i fråga är under 18, och inte lider av depression eller annat som kan tyda på olycka, drunkning o.s.v och man befarar att man kan ha tagit sig eller tagits utomlands.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Nej den är inte kvar . föräldrarna har ju identifierat den o det görs inte på brottsplatsen. Ambulans som körde henne troligen

Ambulanser kör inte redan avlidna personer. Ambulansen måste vara redo för andra uppdrag.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta

Vem påstår detta? Du får förfan hänvisa till källor innan du spottar ut dig påståenden.
2015-06-14, 18:11
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Kolla Aftonbladets huvudsida. Enkelt. Du borde inte ens ha frågat.

Vad Aftonbladet m.fl. pk-medier publicerar är lika lite intressant som vad hundar skiter.
Vill man få reda på sanningen får man ty sig till detta forum eller andra.
2015-06-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför efterlystes hon av interpol så snabbt? Är inte detta oerhört ovanligt vad som gäller försvinnanden i detta land?

Kan så vara men det var riktigt bra gjort den här kraftansträngningen man gjorde så snabbt.
Troligen fick dom inte arbeta ostört pga den massiva sökinsatsen dom har troligen jobbat febrilt med att städa undan spåren innan dom snackade med missing people.
Bästa sättet verka oskyldig när mordet är så närainpå är ju att låtsas verka involverad själv i sök arbetet.

Dessa personer har troligtvis mördat förut eller om dom gått helt fria att polisen inte hade hittat några misstänkta så hade vi fått flera mord.Så kraftansträngningen från polisen var jätte bra och mp.
Synd bara utgången blev som den blev.

När grövre brott begås brukar förövarna alltid vara minst 3 personer.

Olof Palme hade rätt om EU vi Svenskar blir av med jobben för såna här kapitalister som den här Godsägaren ska bli ännu rikare.
När ska vi få till bättre kontroller så vi slipper sånt här j....la avskum i vårt land????
2015-06-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Det som talar för att en av MGM är efterlyst för människohandel är att LH efterlystes på Interpol relativt tidigt. MGM hade nog span på sig rätt tidigt.

Det som talar emot är att Litauisk polis gått ut och sagt att männen inte är kända av polisen. Det hade ju en av dem varit om han vore efterlyst av Interpol.
2015-06-14, 18:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Det kanske har framkommit i tråden redan, men kvinnan som greps kom inte från Litauen.
2015-06-14, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det som talar emot är att Litauisk polis gått ut och sagt att männen inte är kända av polisen. Det hade ju en av dem varit om han vore efterlyst av Interpol.

Litauisk polis har visst gått ut med att minst en av männen är känd av polisen sen tidigare. Däremot är det oklart om MGM är efterlyst av Interpol, kan lika gärna vara en tidningsanka.
2015-06-14, 18:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta

Jag söker på garderob och hittar inte mer än ett enda inlägg från dig, vänligen länka för oss som inte kan hitta ditt tidigare inlägg om en garderob.
2015-06-14, 18:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Märkligt att ingen här på FB är intresserade av signalemntet som POLISEN gått ut med.
Svarta adidasbyxor eller jeans.
Nu får Ni fan i mig tänka till litet (tänk policiärt och inget dravel).
Om jag vänder på steken så kanske ni fattar.
Klädsel svarta adidasbyxor eller jeans eller kjol eller scooteroverall eller träningsoverall eller osv.
Vad är det för signalement?
Antingen har hon jeans och då ska det stå endast jeans i signalementsbeskrivningen.
Om hon har Adisbyxor så ska det stå endast Adidasbyxor inte bägge alternativen.
Medarbetarna måste ha vetat vilka byxor som BO hade på sig när dom lämnade henne efter att dom låst. Om BO tagit på sig Adidasbyxorna vid mopeden så ska det stå i signalementsbeskrivningen
Klädsel Svarta Adidasbyxor.
För Ni tror väl inte att hon hade Adidasbyxorna under jeansen. Fattar Ni?
Min slutsats blir att i signalimentet skulle ha stått endast svarta Adidasbyxor.
Om inte var är dom i så fall? Nu fick Ni något att tänka på FBare även polisen kan jag tänka mig.
Välkommen med era teorier.
Då tar jag och påpekar en sak... Ingen såg vad Lisa gjorde vid mopeden den kvällen men det blåste som fan den kvällen, kuling... och vad sägs om lager på lager?
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det blåste rejält och en av hennes arbetskamrater sa att LH klädde på sig lager på lager. Kanske hon drog Adidasbyxorna över jeansen för att hålla värmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in