Citat:
Ursprungligen postat av
Klasina
Förutom att polisen på presskonferensen råkade säga att man "påträffade Lisas ena"? Att poliser sätter sig bakom uthus och gråter. Att tekniker är vita i ansiktet. Att presstaleskvinnan var tvungen att ta paus när hon skulle rapportera att flickan hittats, för att samla sig och ta några djupa andetag. Att folk på informationscentralen för press var mycket upprörda och stressade just när dödsbudet hade kommit. Att rödgråtna poliser helt plötsligt började fräsa åt pressen och vägra svara, fastän de i dagar tålmodigt jamsat med dem.
Det är ju inte så att poliser är ovana att träffa på döda personer. Eller träffa på unga döda personer (som kanske tagit sitt liv). En styckning är något mycket värre. Det är något alldeles oerhört. Och varför skulle de fortsätta gräva så mycket som de gör om hon inte skulle vara utspridd?
Delar från kvinnan som styckades i Boden för några år sedan saknas fortfarande. Det är därför de jobbar så intensivt nu, gräver och har sig, de vill hitta alla delar.
Polisen sa "där påträffades Lisa senare".
Du tror inte att poliser kan vara upprörda över barnamord även fast hon inte blivit styckad? Bara för att du är kall som ett isblock innebär det inte att poliser tycker att det känns A OKAY att hitta ett möjligen våldtaget och troligen uppenbart misshandlat barnlik, särskilt inte efter att ha letat efter en levande flicka i 5 dygn, mer eller mindre dygnet runt.
Jag upprepar, det finns inte ett skit som tyder på att hon är styckat, annat än wannabepsykologers analys enligt vilken nån random blottare från trakten "helt klart är skyldig", hennes två kollegor som stakade sig och var nervösa i intervjun "helt uppenbart är skyldiga" etc.
F.ö är det ganska osannolikt att föräldrarna skulle ha ombetts identifiera ett huvud (som ju såvitt vi kan anta är den enda kroppsdel som kunnat identifieras eftersom hon var för ung för att vara tatuerad). Nog för att pappan är militär men jag har svårt att se att polisen skulle visa upp hans dotters avkapade huvud för honom.
Vad gäller att polisen fräser ifrån, jag skulle gjort detsamma. Särskilt kanske när polisen vet att journalisterna är så desperata att de försökt krångla sig in hos Lisas föräldrar för att få en intervju eller en bild på gråtande föräldrar till ett mördat barn. Jag skulle be hela journalistkåren att fara åt helvete faktiskt. Och jag har då inte sett Lisas styckade kropp.
F.ö finns det inga som helst motiv heller, ingen av de gripna är tidigare dömd för bestialiska styckmord, och styckmord görs antingen för att man går igång på styckandet eller för att göra det lättare att gömma kroppen. Ser inte riktigt att det är praktiskt att gömma ett tiotal kroppsdelar på en mark som man inte ens äger själv. Hur länge tror du att de ville stå och gräva i en främmande lada egentligen?
Sluta överanalysera, ingen av er är nån Sherlock Holmes.